فعالیت ۱۶۴ مرکز شبانه‌روزی در استان/۹ فوتی از کرونا در مراکز بهزیستی

معاون توانبخشی‌ بهزیستی استان اصفهان گفت: در استان اصفهان ۱۶۴ مرکز شبانه‌روزی‌ و ۱۰۰ مرکز سالمندان با حدود پنج هزار مددجو فعالیت می‌کنند که از ابتدای شیوع کرونا تا به حال ۹ نفر فوت شدند که چهار نفر از آنها دارای بیماری بودند.

پژمان پورشبانان، در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص آخرین وضعیت مراکز تحت پوشش بهزیستی استان اصفهان، اظهار کرد: از ابتدای شیوع بیماری کرونا اقدامات و کمک‌های دواطلبانه خوبی از سوی‌ مردم شد، تعدادی‌ از افراد در زمینه ضد عفونی کردن مراکز به ما کمک کردند و تعدادی‌ از خیران در زمینه تولید ماسک ما را یاری کردند و توانستیم محیط سالم و ایمنی برای مددجویان فراهم کنیم.

وی در خصوص تعداد فوت در مراکز بهزیستی استان از بیماری کرونا، افزود: در استان اصفهان ۱۶۴ مرکز شبانه روزی‌ و ۱۰۰ مرکز سالمندان، که حدود پنج هزار مددجو دارند، فعالیت می‌کنند و از ابتدای شیوع کرونا ۹ نفر فوت شدند که چهار نفر از آنها دارای بیماری زمینه‌ای بودند و با وجود رعایت پروتکل‌های بهداشتی‌سختگیرانه‌ای که داشتیم این آمار در حداقل بوده و روند افزایشی نداشته است.

معاون توانبخشی بهزیستی استان اصفهان با اشاره به خدمت گیری مددجویان در مراکز شبانه و روزانه بهزیستی، تصریح کرد: در مراکز شبانه روزی از ابتدای شیوع کرونا پذیرش را به حداقل رساندیم و قبل از هر پذیرشی تست PCR و هپاتیت انجام می‌شود، همینطور مددجوهای‌روزانه نیز هر روز چک می‌شوند و در صورت وجود علائم تا بهبودی کامل فرد از ورود به مراکز جلوگیری می‌شود و در مورد ویزیت در منزل هم هر کدام از مددجوها و مددکاران بررسی‌های لازم می شود تا احتمال انتقال بیماری به حداقل برسد. ویزیت آنلاین نیز در کنار ویزیت حضوری مددکاران اجرایی شد تا حضور آنها در منازل مددجویان به حداقل برسد.

سرانه ۵۰۰ هزار تومانی مددجویان به مراکز بهزیستی پرداخت شد

وی در خصوص سرانه مراکز شبانه روزی گفت: در اسفندماه سال گذشته به ازای هر نفر ۵۳۰ هزار تومان به حساب مراکز واریز شده است و این مبلغ با در نظر گرفتن شرایط بیماری کرونا پرداخت شده و مطمئناً در آینده هم واریزهای بعدی صورت می‌گیرد.

معاون توانبخشی بهزیستی استان اصفهان در خصوص حمایت از مددجویان و مشاغل آسیب دیده از کرونا، گفت: به مددجویانی که مشاغل آنها پس از شیوع بیماری کرونا آسیب دیده، تسهیلات با سود ۱۰ درصد پرداخت شده است.

تعلیق برنامه ورزشی معلولان به دلیل شیوع کرونا

وی با بیان اینکه ستاد مناسب سازی معابر در استانداری هر دو ماه یک بار تشکیل جلسه می‌دهد، افزود: همکاری شهرداری اصفهان در این زمینه ارزشمند بوده و با کمک دبیرخانه مناسب سازی‌ بهزیستی فعالیت‌های خوبی‌ شده است.

پورشبانان با بیان اینکه قبل از شیوع کرونا ورزش معلولان برگزار می‌شد، اظهار کرد: با توجه به شرایط فعلی از امکانات مراکز برای فعالیت‌های ورزشی‌ استفاده می‌شود، در مراکز روستایی بازی‌های بومی محلی نیز برگزار می‌شد که همگی فعلاً متوقف شده‌اند، امیدواریم شرایط بهتر شده تا حتی در مسابقات پارالمپیک سال آتی‌ شاهد حضور ورزشکاران اصفهانی‌ باشیم.

کد خبر 443119

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.