دنا پلاس توربو اتوماتیک وارد بازار می‌شود + معرفی، بررسی و مشخصات فنی

خودروی دناپلاس توربوشارژر اتوماتیک، به زودی وارد سبد محصولات قابل عرضه گروه صنعتی ایران‌خودرو می شود و در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌گیرد.

به گزارش ایمنا گروه صنعتی ایران‌خودرو در معرفی محصول دنا پلاس توربو شارژر، آن را یک سر و گردن بالاتر از رقبا می‌داند که از قدرت ۱۵۰ اسب بخاری و گیربکس مدرن شش سرعته اتومات بهره می‌برد؛ این محصول به زودی وارد به بازار می‌شود.

معرفی خودروی دنا

دنا تاکنون با سه تیپ ساده، پلاس و پلاس توربو به بازار عرضه شده است و به دلیل داشتن امکانات رفاهی در تیپ پلاس، توانایی رقابت با همتایان چینی خود را دارد. دنا که از سال ۹۳ توسط گروه صنعتی ایران خودرو به بازار راه پیدا کرد، عنوان لوکس‌ترین خودروی ملی را یدک می‌کشد.

دنا پلاس توربو شارژر اتوماتیک دو مشخصه اصلی یعنی بهره‌گیری از پیشرانه قدرتمند ۱۵۰ اسب بخاری و گیربکس جدید و مدرن شش سرعته اتومات را یدک می‌کشد که پیش‌تر در هیچ خودروی تولیدی در کشور وجود نداشت.

دنا پلاس

مشخصات فنی دنا پلاس توربو اتوماتیک

این محصول نخستین خودروی اتوماتیک تمام بومی کشور است که نه تنها در بخش فنی بلکه در بخش امکانات نیز یکی از خودروهای پیشرو بازار در کلاس D به حساب می‌آید.

در قلب سوگلی جدید ایران خودرو پیشرانه EF۷ مجهز به توربو شارژر می‌تپد که توانایی تولید حداکثر قدرت ۱۵۰ اسب بخار در ۵۵۰۰ دور در دقیقه را دارد و حداکثر گشتاور آن از دور موتور ۲۲۰۰ تا ۴۸۰۰، عدد ۲۱۵ نیوتن / متر را نشان می‌دهد که بیانگر کشش فوق‌العاده این سدان ۴۵۵۹ میلیمتری است.

انتقال قدرت به محور جلو در این محصول از طریق گیربکس شش سرعته اتومات جدید ایران خودرو صورت می‌گیرد و شتاب ۱۱ ثانیه‌ای را برای این خودرو به ارمغان می‌آورد. دنا پلاس توربو در کنار ابعاد مناسب برای خانواده‌ها، مصرف سوخت ۶.۹ لیتر در جاده دارد و در سیکل ترکیبی مصرف آن به ۸.۱ لیتر می‌رسد و این در حالی است که بسیاری از رقبای مشابه این خودرو مصرف سوخت بالاتری دارند و این موضوع نشان دهنده فناوری بالای گیربکس و پیشرانه این خودروست.

مشخصات فنی

موتور EF۷ TC
حجم موتور ۱۶۴۵ سی سی
تنفس موتور تنفس توربو شارژ
انتقال نیرو دیفرانسیل جلو
حداکثر قدرت ۱۵۰ اسب بخار در ۵۵۰۰ دور در دقیقه
حداکثر گشتاور ۲۱۵ نیوتن متر در ۴۸۰۰ دور در دقیقه
جعبه دنده ۶ دنده اتوماتیک
شتاب ۰ تا ۱۰۰ ۱۰ ثانیه
حداکثر سرعت ۲۰۵ کیلومتر در ساعت
وزن ۱۲۵۸ کیلوگرم
اندازه (میلیمتر) ۴۵۵۹ طول - ۱۷۲۰ عرض - ۱۴۶۰ ارتفاع
فاصله بین دو محور ۲۶۷۱ میلیمتر

مصرف سوخت و استانداردها

مصرف سوخت خارج از شهر ۶.۲ لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت ترکیبی ۷.۷ لیتر در هر صد کیلومتر
حجم باک ۶۰ لیتر
استاندارد آلایندگی یورو ۴

تجهیزات و امکانات

ترمز و پایداری ترمز ضد قفل ABS و EBD - ترمز جلو دیسکی خنک شونده - ترمز عقب دیسکی
کیسه هوا دارای ۴ کیسه هوا (راننده - سرنشین جلو و جانبی)
سیستم صوتی فرمان مجهز به کلیدهای کنترلی سیستم صوتی و هندزفری موبایل - دارای مانیتور مالتی مدیا تصویری لمسی با رهیاب (GPS) و هندزفری موبایل بلندگوهای جلو و عقب تیوتر

دیگر تجهیزات: فرمان هیدرولیک مجهز به کروز کنترل - تنظیم اتوماتیک کانال تهویه برای سرنشینان عقب - چراغ جلو دارای لامپ LED و نئون و چراغ روز (Day Light) - چراغ جلو و عقب جدید - چراغ مه شکن جلو و عقب - چراغ نقشه خوان - چراغ خطر سوم - چراغ داخل داشبورد - چراغ‌های سقفی جلو و عقب - چراغ روشنایی فضای پایین داخل کابین - طرح جدید آینه‌های جانبی - آینه‌های جانبی برقی - راهنمادار و تاشونده اتوماتیک - آینه چراغ دار روی آفتابگیر سمت شاگرد - شیشه بالابرهای جلو و عقب برقی - سیستم ضد سرقت (ایموبیلایزر) - سیستم هشدار دهنده هوشمند مرکزی ورود غیر مجاز - دوربین دید عقب - هشداردهنده موانع عقب - سیستم عیب یابی هوشمند (مالتی پلکس) - قفل مرکزی با ریموت کنترل رادیویی - کمربندهای ایمنی جلو سه نقطه‌ای با قابلیت تنظیم ارتفاع - سیستم کنترل بخار بنزین - شیشه‌های سولار (ضد اشعه مضر UV خورشید) - سان روف - کروز کنترل - ستون فرمان تلسکوپی (جمع شونده) - سیستم روشنایی موقت در محیط‌های تاریک - نمایشگر دمای محیط - آنتن سقفی جدید (Shark fin) به همراه سیستم پشتیبانی از رهیاب - جا عینکی - تنظیم زاویه نور چراغ‌های جلو از داخل - تغییر استایل جانبی خودرو (درب‌ها به همراه شیشه لچکی عقب، دستگیره‌ها، گلگیرها و آینه‌های جانبی) - دستگیره‌های درب‌ها به رنگ کروم - تودوزی مخمل - دسترسی به صندوق عقب از داخل - بازکن قفل در صندوق عقب از داخل - قطعات دکوراتیو طرح چوب - سیستم قطع سوخت خودکار - سیستم کنترل بخار بنزین - کارت طلایی چهار ستاره

تجهیزات ایمنی و رفاهی دنا پلاس توربو اتوماتیک

دنا پلاس توربو اتوماتیک در بخش ایمنی از ۴ کیسه هوا ( راننده، سرنشین جلو و جانبی) بهره می‌برد و ترمزهای عقب و جلوی آن دیسکی است. این خودرو همچنین از سیستم ترمز ضد قفل ABS و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز به صورت اتوماتیک بهره می‌برد.

در بخش فرمان نیز سیستم فرمان برقی روی این مدل نصب شده است. فرمان برقی، در سرعت‌های مختلف میزان نرمی متفاوتی را ارائه می‌کند که موجب سهولت فرمان‌پذیری در سرعت‌های پایین و مانورها و همچنین ایمنی با سفت شدن فرمان در سرعت‌های بالا می‌شود.

محصول جدید ایران‌خودرو از سیستم تهویه اتوماتیک نیز بهره می‌برد و سرنشینان عقب نیز با دریچه‌ای مجزا می‌توانند از این سامانه استفاده کنند. کنترل سیستم صوتی، بلوتوث و کروز کنترل این خودرو از روی فرمان صورت می‌گیرد و نمایشگر تصویری آن به GPS، بلوتوث، بلندگوهای جلو و عقب و تیوتر مجهز شده‌اند.

چراغ‌های جلو و عقب این خودرو با طراحی جدید به لامپ‌های LED و چراغ روشنایی در روز مجهز هستند و چراغ مه‌شکن عقب و جلو نیز از آپشن‌های استاندارد این سدان جدید به حساب می‌آید. آئینه‌های جانبی نیز در دنا پلاس توربو اتوماتیک برقی، راهنمادار و تاشونده هستند.

ایران‌خودرو برای ایمنی محصول جدید خود سیستم ضد سرقت را در کنار سیستم هشدار دهنده مرکزی ورود غیر مجاز مجهز کرده است و از دوربین و سنسور عقب نیز بهره می‌برد.

با توجه به اینکه صندلی‌های خودرو یکی از مهم‌ترین بخش‌های یک خودرو برای حفظ آرامش سرنشینان است، دنا پلاس توربو در این بخش بنا به سنت قدیمی خانواده دنا، از سیستم تنظیم برقی هشت حرکته صندلی جلو و تنظیم برقی صندلی شاگرد بهره برده و زیر آرنجی برای سرنشینان جلو و عقب تعبیه شده است. ضمن اینکه دسترسی به صندوق عقب ۵۰۰ لیتری جادار این خودرو نیز مانند مدل‌های پیشین از داخل کابین میسر است.

همچنین آپشن محبوب ایرانیان، "سانروف" نیز به صورت استاندارد بر روی این خودرو قرار دارد. دنا پلاس توربو اتوماتیک علاوه بر این مورد از کروز کنترل، سیستم روشنایی موقت در محیط‌های تاریک و نمایشگر دمای محیط بهره می‌برد.

این گروه صنعتی مدعی است که ورود دنا پلاس توربو اتوماتیک به بازار طی روزهای آینده قطعاً نگاه به تولیدات خودروسازان ایرانی را در بازار تغییر خواهد داد و مشتریان مشکل‌پسند را راضی خواهد کرد و در مقایسه با رقبا خود قیمت این محصول یکی از مهمترین مؤلفه‌های این محصول است. خودروی دنا پلاس توربو شارژ اتوماتیک با قیمت مناسب می‌تواند بهترین انتخاب باشد؛ چراکه علاوه بر صرفه اقتصادی، توسط شبکه بزرگی از نمایندگی‌های خدمات پس از فروش در سطح کشور پشتیبانی می‌شود تا خاطر تمامی خریداران و مشتریان را نیز از این حیث آسوده نماید.

چراغ‌های جلو و عقب این خودرو با طراحی جدید به لامپ‌های LED و چراغ روشنایی در روز مجهز شده‌اند و چراغ مه شکن عقب و جلو نیز از آپشن‌های استاندارد این سدان جدید به حساب می‌آید. آئینه‌های جانبی نیز در دنا پلاس توربو اتوماتیک برقی، راهنمادار و تاشونده هستند.

بهره‌گیری از نوارهای کرومی دور شیشه‌های جانبی و دستگیره‌های کرومی نیز مشخصه دیگری است که به القای جلوه پریمیوم به این سدان جدید کمک بسزایی می‌کند. تریم داخلی این خودرو تک رنگ مشکی است که با تزئینات دکوراتیو طرح چوب همراه شده و با تودوزی مخمل و کفپوش‌های موکتی حس آرامش در طول سواری را به سرنشینان القا می‌کند.

کد خبر 442761

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ابراهیم کریم پور IR ۲۲:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
    1 1
    خیلی عالیه فوق العاده است
  • مهدی IR ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
    1 0
    اولین دنا خودروی ملی هست که ازش خوشم اومد