معصومی: برای بابائیان متاسفم/بابائیان: خرس توسط نوروزبیگی واردکانال‌ها شد!

در پی قاچاق غیرقانونی فیلم "خرس" در یوتیوب، تهیه‌کننده و پخش‌کننده این فیلم یکدیگر را متهم می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، یکی از حواشی اخیر سینمای ایران، پخش غیرقانونی فیلم خرس در یوتیوب، پس از گذشت ۹ سال از زمان توقیف آن بود. این اتفاق در حالی افتاده که تهیه و پخش این فیلم، خود مسئله پیچیده‌ای است. این فیلم به کارگردانی خسرو معصومی و تحت مالکیت بنیاد سینمایی فارابی با تهیه کنندگی جواد نوروزبیگی است. با این حال، وظیفه پخش این فیلم را شکوفا فیلم بر عهده داشته که پخش غیرقانونی آن نیز در صفحه‌ای به همین نام در یوتیوب بوده است.

این اتفاق در ابتدا باعث ایجاد هجمه‌های زیادی علیه شرکت شکوفا فیلم و به خصوص مدیر آن یعنی داریوش بابائیان شد. حتی خسرو معصومی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در این‌باره گفت: متأسفم که این اتفاق افتاد؛ برای آقای بابائیان متأسفم. ایشان می‌دانستند که نباید این کار را انجام دهند و آن را انجام دادند.

این درحالی است که او پیش‌تر گفته بود: مقصر اصلی قاچاق فیلم همان کسانی هستند که چند سال قبل "خرس" را توقیف کردند و با کارشان و با برچسب‌هایی که بر فیلم زدند، سنگی را درون چاه انداختند که هیچ عاقلی بعد از آن جرأت نکرد آن را بیرون آورد.

اما، داریوش بابائیان نیز دفاعیاتی برای خود داشت. وی به خبرنگار ایمنا گفت: "خرس" تهیه کننده و سرمایه‌گذار دارد؛ پخش این فیلم ارتباطی به من ندارد. توقیف این فیلم تقریباً ۱۰ ساله شده و اگر قرار بود به صورت غیرقانونی پخش شود، خیلی زودتر این کار انجام می‌شد.

وی افزود: این مسئله بیشتر شبیه به انتقام‌جویی نوروزبیگی در پی مصاحبه من درباره پروانه ساخت‌های متعددی است که به ایشان داده می‌شود. هیچ کپی‌ای از فیلم خرس در اختیار من نبوده است و این موضوع ارتباطی به من و دفتر من ندارد.

مدیر شکوفا فیلم اظهار کرد: معتقدم که این فیلم توسط شخص نوروزبیگی واردکانال‌ها شده است. این اتفاق در روز تعطیل افتاده و برای تمام کسانی که به من و شکوفا فیلم تهمت می‌زنند، متأسفم. بنیاد فارابی و وزارت ارشاد باید عاقل‌تر از این باشند که حرف یک نفر را گوش کنند. من باز هم تاکید می‌کنم که نه نسخه‌ای از فیلم "خرس" در اختیار ما بوده و نه آن را منتشر کرده ایم.

وی تاکید کرد: علیرغم صحبت‌ها، قراردادی برای پخش این فیلم با ما بسته نشده است؛ حتی همان ۱۰ سال پیش نیز مذاکره‌ای با ما نشده بود و این تهمت دیگری از جانب نوروزبیگی است که باید پاسخگوی آن باشد. اینکه کانال پخش کننده فیلم به نام شکوفا فیلم بوده، دلیلی برای پخش این فیلم از جانب این شرکت نیست. نوروزبیگی قبل از اینکه کسی از قاچاق فیلم "خرس" خبردار شود با من تماس گرفت و من اظهار بی اطلاعی کردم؛ پس ادعای تماس نداشتن هم کذب است.

کد خبر 441639

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.