آخرین وضعیت ساماندهی معلمان استان اصفهان

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش استان اصفهان آخرین وضعیت ساماندهی نیروی انسانی حق التدریس، خرید خدمات، سرباز معلم‌ها و تعداد بازنشسته‌ها و معلمان تربیت یافته دانشگاه فرهنگیان آموزش و پرورش استان اصفهان برای ورود به سال تحصیلی جدید را تشریح کرد.

غلامحسن سخایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص آخرین وضعیت ساماندهی نیروی انسانی آموزش و پرورش استان اصفهان برای ورود به سال تحصیلی جدید، اظهار کرد: با توجه به شرایط ویژه کنونی و وجود آمار قریب به چهار هزار نفری بازنشستگان در آموزش و پرورش استان اصفهان پیش بینی می‌شود برای سال تحصیلی جدید نیمی از این تعداد بازنشسته که حدود دو هزار نفر هستند برای سال تحصیلی ۱۳۹۹- ۱۴۰۰ به کار گرفته شوند.

وی با بیان اینکه رتبه‌بندی معلمان انجام می‌شود، افزود: در واقع این اقدام انگیزه‌ای برای بازنشستگان است که در سال جاری نیز به خدمت ادامه دهند و پیش بینی می‌شود که بیش از ۵۰ درصد از بازنشستگان امسال نیز به کار تدریس ادامه دهند.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش استان اصفهان، در خصوص ورود نیروی جدید به آموزش و پرورش، گفت: حدود ۴۳۰ نفر از این ورودی‌ها از دانشگاه فرهنگیان هستند و بیش از ۵۰۰ نفر بر اساس ماده ۲۸ دانشگاه فرهنگیان به سیستم آموزش و پرورش راه می‌یابند که این تعداد آماری قریب به هزار نفر می‌شود.

سخایی ادامه داد: علاوه بر این نیروهای بازنشسته هم از سیستم آموزش خارج نمی‌شوند و همچنان شرایط سال گذشته را حفظ می‌کنیم و در سال تحصیلی جدید با توجه به ورودی هزار نفری نیروها برای تدریس و وجود حدود چهار هزار نفر بازنشسته، در صورت باقی ماندن دو سوم این نیروها می‌توانیم در شرایط سال گذشته بمانیم.

وی در خصوص شرایط سال گذشته، گفت: حدود پنج هزار نفر از شاغلان بازنشسته حق‌التدریس و حدود سه هزار نفر خرید خدمات سال گذشته، امسال هم به کارشان ادامه می‌دهند.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش استان اصفهان، تصریح کرد: امسال حدود ۱۳۰ سرباز معلم داریم که دوره‌های آموزشی را گذرانده‌اند و اکنون دوره‌های آموزش ضمن خدمت را می‌گذرانند و از اول مهرماه وارد سیستم آموزشی شوند. حدود ۱۰۰ نفر از سرباز معلم‌ها در آموزش ابتدایی و ۳۰ نفر در حوزه فنی و متوسطه مشغول تدریس خواهند شد.

وی در خصوص نیروهای حق‌التدریس گفت: سال گذشته نیروهای حق‌التدریس قریب به ۲۱۴۹ نفر بودند که هم چنان این تعداد حق‌التدریس برای سال تحصیلی جاری استمرار پیدا می‌کنند، ۴۹ هزار و ۴۰۰ نفر نیز نیروهای رسمی، قراردادی و آزمایشی هستند و حدود ۳۴۰۰ نفر نیروهای خرید خدمات نیز همچون سال قبل به کار خود ادامه می‌دهند.

اجرایی شدن طرح معلم تمام وقت و ثبت‌نام از متقاضیان

سخایی با بیان اینکه طرح معلم تمام وقت و ثبت‌نام از متقاضیان این طرح در استان اصفهان نیز اجرایی شده است، اظهار کرد: سال گذشته دبیران در دوره متوسطه اول و دوم می‌توانستند به جای ۲۴ ساعت ۳۰ ساعت فعال باشند و این نیروها تمام وقت بودند و این طرح امسال هم اجرا می‌شود و از این طرح استقبال بسیار خوبی شده است.

وی با تاکید بر اینکه در آموزش و پرورش اگر بحث خرید خدمات و بازنشسته‌ها را حساب کنیم باز هم حدود ۱۶ هزار کسری نیروی انسانی داریم، تصریح کرد: اکنون بازنشسته‌ها و معلمان به صورت حق‌التدریس به آموزش و پرورش کمک می‌کنند و بسیاری از بازنشستگان که به سنوات بازنشستگی رسیدند سال گذشته و امسال بازنشسته نشدند و در سیستم آموزشی باقی ماندند. قطعاً اگر این افراد به سمت بازنشستگی بروند و نیروی شاغل هم ساعت‌های حق‌التدریس را نگیرد در این صورت با کسری ۱۶ هزار نفری مواجه هستیم.

وی در خصوص معلمان تربیت شده دانشگاه فرهنگیان که وارد سیستم آموزش و پرورش می‌شوند، اظهار کرد: ورودی‌های معلمان در چهار سال گذشته پایین بود و چهار سال پیش ۴۲۸ نفر جذب نیرو داشتیم، اما سال گذشته هزار و ۳۰۰ نفر جذب شدند که سال ۱۴۰۱ وارد سیستم آموزش و پرورش می‌شوند.

سخایی خاطرنشان کرد: سهمیه آموزش و پرورش در کنکور سراسری امسال ۱۲۷۰ نفر بوده است که مهر ماه، آبان ماه و یا در بهمن ماه ترم آینده وارد سیستم و در سال ۱۴۰۲ نیروهای ورودی آموزش و پرورش می‌شوند.

کد خبر 440574

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.