کدام درختان آلرژی ایجاد می‌کنند؟

درختانی مانند توس، نارون، سرو، بلوط، سپیدار و گردو می‌تواند باعث تحریک آلرژی شوند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، درختان آلرژی‌زا از جمله مواردی هستند که باعث بروز و یا تشدید آلرژی‌های تنفسی می‌شوند. این نوع درختان می‌توانند علائمی مانند آبریزش بینی و عطسه را ایجاد کنند؛ بنابراین افرادی که زمینه بیماری‌های آلرژیک را دارند، بیشتر از دیگران در معرض ابتلاء به این علائم قرار می‌گیرند. در ادامه به معرفی و بررسی تعدادی از درختان آلرژی‌زا می‌پردازیم:

درخت توس

درخت توس معمولاً در فصل بهار گرده افشانی می‌کند و باعث تحریک آلرژی و بروز علائمی مانند عطسه می‌شود. این نوع درخت معمولاً در پارک‌ها و دیگر محوطه‌های باز کاشته می‌شود. تنه سفید درخت توس باعث می‌شود افراد به راحتی آن‌ها را تشخیص دهند.

درخت نارون

درخت نارون معمولاً در فصل پاییز گرده افشانی می‌کند و باعث بروز حساسیت‌هایی مانند آبریزش بینی و عطسه می‌شود. این درخت تا ارتفاع ۳۰ متر و گاه‌ای تا ۳۵ متری نیز رشد می‌کند. قطر تنه این درخت تقریباً یک متر بوده و دارای تاجی مخروطی و کروی است. پوست تنه درخت نارون به رنگ قهوه‌ای پررنگ است.

درخت سرو

سرو یکی از رایج‌ترین درختان است که تقریباً ۷۰ نوع متفاوت دارد. تعدادی از آن‌ها می‌تواند باعث تحریک آلرژی شود. از آنجایی که این درخت انواع مختلفی دارد، تشخیص اینکه کدام یک از آن‌ها باعث بروز مشکل می‌شود، بسیار دشوار است.

درخت بلوط

درخت بلوط در فصل بهار گرده افشانی می‌کند و از آنجایی که در مناطق مسکونی و پارک‌ها کاشته می‌شود، مقدار زیادی از مواد حساسیت‌زای این درخت در هوا معلق است. افراد زیادی به گرده درخت بلوط حساسیت نشان می‌دهند و به علائمی مانند عطسه و آبریزش بینی دچار می‌شوند.

درخت سپیدار

درخت سپیدار نیز در فصل بهار گرده افشانی می‌کند و باعث بروز حساسیت می‌شود. نکته جالب توجه این است که تنها درختان نر سپیدار گرده افشانی می‌کنند؛ بنابراین در صورتی که فردی به این درخت آلرژی دارد و تمایل دارد یکی از آن‌ها را در حیاط منزل خود داشته باشد، باید نوع ماده آن را تهیه کند.

درخت گردو

درخت گردو معمولاً در اواخر فصل بهار گل می‌دهد؛، گرده این درخت به شدت می‌تواند آلرژی را تحریک کند. از آنجایی که گرده این گیاه سنگین است، به نقاط دورتر منتقل نمی‌شود و روی زمین می‌افتد. بنابراین فقط در صورتی که محل سکونت یا کار افراد نزدیک این درخت باشد، دچار عطسه و دیگر علائم آلرژی می‌شوند.

کد خبر 439021

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.