۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۴
کاهش وزن باعث تسکین درد می‌شود؟

محققان معتقد هستند که کاهش وزن می‌تواند به تسکین دردهای زانو و مفاصل کمک زیادی کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، اضافه وزن می‌تواند نیروهای مکانیکی وارد بر مفاصل زانو، باسن و ستون فقرات را افزایش دهد. نتایج مطالعات نشان می‌دهد که کاهش تقریباً نیم کیلوگرم از وزن بدن باعث می‌شود دو کیلوگرم فشار از روی زانوهای افراد کمتر شود. افراد مبتلا به آرتروز می‌توانند با کاهش وزن به تسکین درد خود کمک کنند و فعالیت‌های روزمره را راحت‌تر انجام دهند. اضافه وزن به خصوص در ناحیه شکم باعث افزایش التهاب مفاصل می‌شود.

کاهش خطر ابتلا به آرتروز

کاهش وزن نه تنها به بهبود بیماری آرتروز کمک می‌کند بلکه به تسکین درد در بیماری‌هایی مانند فیبرومیالژیا، اختلالات استخوانی و عضلانی و حتی میگرن کمک کرده و باعث بهبود کیفیت زندگی این افراد می‌شود همچنین اضافه وزن یک عامل خطرآفرین برای سندروم تونل کارپال به شمار می‌رود. مطالعه‌ای که روی ۸۰۰ زن انجام شد، نشان می‌دهد کاهش تقریباً پنج کیلوگرم از وزن بدن خطر ابتلاء به آرتروز زانو را تا ۵۰ درصد کاهش می‌دهد. در ادامه به بررسی چند روش برای کاهش وزن می‌پردازیم:

ورزش کردن

با ورزش کردن می‌توانید وزن خود را کاهش دهید. البته ورزش کردن می‌تواند برای افرادی که درد می‌کشند، یک چالش محسوب شود بنابراین این افراد باید از یک متخصص کمک بخواهند تا آن‌ها را در این زمینه راهنمایی کند. اگر افراد مبتلا به درد به منظور کاهش وزن سریع‌، بیش از حد ورزش کنند درد آنها تشدید پیدا می‌کند. این افراد باید به آرامی ورزش کنند و به بدن خود زمان بدهند. متخصصان معتقد هستند که ۷۵ درصد کاهش وزن بر اساس عادت‌های غذایی و ۲۵ درصد آن بر اساس ورزش کردن است.

مشورت با پزشک

به منظور ایجاد تغییرات با پزشک خود مشورت کنید. پزشک ممکن است متخصصان دیگر مانند متخصص تغذیه را به شما معرفی کنند، حتی شاید پزشک پیشنهاد جراحی چاقی را به شما بدهد. مراکز پزشکی ممکن است برنامه‌ها و کلاس‌های ویژه‌ای برای کاهش وزن به افراد ارائه دهند.

تجسم کردن موفقیت

بهتر است به جای تمرکز کردن بر کاهش وزن، تجسم کنید زمانی که وزن خود را کم می‌کنید، چگونه به نظر می‌رسید و چه احساسی دارید. خودتان را با تصاویر افراد مشهور در رسانه‌های اجتماعی مقایسه نکنید، بلکه خودتان را در بهترین حالت خود تصور کنید. بسیاری از ورزشکاران موفق از تجسم فکری به عنوان ابزاری برای موفقیت استفاده می‌کنند. این روش باعث می‌شود مغز افراد برای دستیابی به هدف مشخص شده آماده شود.

کاهش وزن تدریجی

بهتر است برای کاهش وزن خود هدف مشخص شده را به مراحل کوچک‌تر تقسیم کنید. به عنوان مثال زمانی که دو و نیم کیلوگرم از وزن خود را کم می‌کنید، احساس خوبی پیدا خواهید کرد. سپس نهایت تلاش خود را می‌کنید که دو و نیم کیلوگرم بعدی وزن خود را کم کنید. فرآیند کاهش وزن ممکن است زمان‌بر باشد بنابراین لازم است افراد در این زمینه صبور باشند. سعی کنید برای کاهش وزن عجله نکنید و یک برنامه تدریجی برای خود در نظر بگیرید. لازم است افراد پیش از پیروی کردن از یک رژیم غذایی خاص یا برنامه کاهش وزن با پزشک خود مشورت کنند.

کد خبر 438403

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.