۷ کتاب‌ در مورد یادگیری از عدم موفقیت

غریزه انسان طوری طراحی شده که نسبت به شکست احساس خوبی نداشته باشد؛ نکته طلایی اینجاست که نداشتن احساس خوب نسبت به آن نباید مانع از یادگیری درس‌هایی شود که هر شکست به انسان می‌دهد.

غریزه انسان طوری طراحی شده که نسبت به شکست احساس خوبی نداشته باشد؛ نکته طلایی اینجاست که نداشتن احساس خوب نسبت به آن نباید مانع از یادگیری درس‌هایی شود که هر شکست به انسان می‌دهد. افراد موفق غالباً همان‌هایی هستند که شکست را پذیرفته‌اند و به جای شکوه به دنبال آموزش‌های حاصل از آن گشته‌اند. بنابراین بعید است بتوانید فرد موفقی را پیدا کنید که طعم شکست را نچشیده باشد.

اگر دوست دارید بتوانید شکست را هضم کنید و با رویکرد تازه‌ای به آن نگاه کنید، خواندن هفت کتاب مؤثر این مقاله را به هیچ وجه از دست ندهید. این کتاب‌ها به شما یاد می‌دهند چطور از جایتان بلند شوید و حرکت خود را به سمت موفقیت ادامه دهید.

۱. بیشعوری

خاویر کرمنت نویسنده کتاب بیشعوری می‌گوید زمانی خودش یک بی‌شعور بوده است؛ کسی که به هر چیزی ایراد می‌گرفته و بقیه را از دست خودش عاصی می‌کرده است؛ اما یک اتفاق باعث می‌شود نسبت به خودش تجدید نظر کند و درست از همین نقطه است که موفقیت به او بیش از گذشته رو می‌کند. او کتاب بی‌شعوری را نوشته است تا در آن توضیح دهد که این بیماری قرن حاضر چه علائمی دارد و چطور می‌توان با درمان آن راه موفقیت را پیش گرفت. علاوه بر تهیه نسخه فیزیکی، خرید اینترنتی کتاب بیشعوری به صورت کتاب الکترونیک تیز برای علاقمندان با قیمت مناسب قابل دانلود است. پیشنهاد می‌کنیم قلم طنز نویسنده، خاویر کرمنت را در کتاب بی شعوری از دست ندهید.

۲. تطابق

وقتی به صحبت‌های افراد موفق گوش کنید؛ متوجه می‌شوید که شکست بخش جدایی ناپذیر موفقیت آن‌ها بوده است؛ در حقیقت بسیاری از موفقیت‌های آن‌ها اتفاق نمی‌افتاد اگر در گذشته شکست نخورده بودند.

شکست خوردن گاهی انگیزه بیشتری برای فرد فراهم می‌کند و گاهی درس‌هایی به او می‌دهد که هرگز از پیروزی در مرحله اول به دست نمی‌آورد؛ اما چطور است که بعضی افراد شکست را به بدترین شکل ممکن تفسیر می‌کنند؟ جواب این سوال در قدرت تطابق پنهان شده است.

تیم هارفورد نویسنده کتاب «تطابق» Adapt: Why Success Always Starts with Failure به بررسی جواب این سوال می‌پردازد که چرا موفقیت همیشه با شکست شروع می‌شود. اگر با هر شکست ناامید می‌شوید و اغلب اگر چیزی کمی مطابق میل‌تان نباشد، همه چیز را رها می‌کنید، خواندن کتاب تطابق را از دست ندهید. با خواندن این کتاب متوجه ارزش شکست خواهید شد و طرز فکرتان را عوض خواهید کرد.

۳. طرز تفکر

نحوه فکر کردن شما و باورهایتان پیوندی جدا نشدنی با هم دارند؛ و همانطور که در اینجا می‌خوانید، باورها هم به نوبه خود اثر بزرگی بر اعمال و در نهایت موفقیت یا شکست افراد می‌گذارند. به همین دلیل است که باید مهارت طرز فکر درست را به دست آورد.

دکتر کارول دوک نویسنده کتاب «طرز فکر» Mindset حاصل سال‌های مشاهده و تحقیق درباره طرز فکر بر روند موفقیت افراد را در کتابش آورده و در دسترس علاقمندان قرار داده است. با خواندن این کتاب متوجه می‌شوید طرز فکر شما ثابت است یا طرز فکر رشد دارید. طرز فکر ثابت وضعیتی است که فرد باوری به تغییر پذیر بودن ندارد و همه چیز را انتسابی می‌داند؛ حتی شکست را؛ اما افرادی که طرز فکر رشد دارند باور دارند که با تلاش و یادگیری می‌توان پیشرفت کرد و به موفقیت رسید. برای هر دو دسته راه‌هایی برای پیشرفت وجود دارد که در کتاب «طرز فکر» با آن‌ها آشنا خواهید شد.

۴. چطور در هر کاری شکست بخوریم و باز هم برنده باشیم

اسکات آدامز نویسنده کتاب «چطور در هر کاری شکست بخوریم و باز هم برنده باشیم»، یکی از کارتونیست‌ها و طنزپردازها موفق است که آثار پرفروش و شناخته شده‌ای در کارنامه کاری خود دارد. او در این کتاب به گفته خودش بخشی از تجربیات فردی‌اش را در اختیار شما می‌گذارد و خواهد گفت فاصله بین موفقیت و شکست چیزی نیست که در ذهن بسیاری از افراد جا افتاده است. آدامز با زبانی شیرین راه‌های ساده رسیدن به موفقیت را به تمام علاقمندانی که دنبال پیچیدگی نیستند، یاد خواهد داد. این کتاب را نسل نواندیش با ترجمه امین فصیح‌فر منتشر کرده است.

۵. همه چیز رو به فناست

یکی از دلایل بزرگ شکست افراد این است که درباره مسائل مختلفی مثل امید، رضایت از زندگی و حتی خود شکست، تعریف اشتباهی دارند. مارک منسون نویسنده کتاب «همه چیز رو به فناست» تلاش دارد به خوانندگانش نشان دهد که چطور با تغییر تعاریف می‌توان گمشده عصر حاضر، یعنی امید را دوباره به دست آورد. با خواندن این کتاب متوجه می‌شوید بر خلاف باور عموم، احساس درد که معمولاً بعد از شکست به وجود می‌آید، احساسی منفی نیست و همین احساس می‌تواند مقدمه پیروزی شما را فراهم کند. کتاب «همه چیز رو به فناست» را انتشارات مات با ترجمه روان ابراهیم عامل محرابی منتشر کرده و دسترس علاقمندان قرار داده است.

۶. اثر مرکب

یکی از نتایج جالب توجهی که طی سال‌های اخیر به دست آمده نقش عادت‌های به ظاهر ساده و کوچک افراد بر رسیدن آن‌ها به موفقیت است. واقعیت این است که هر عادت هر چند جزئی نشان دهنده بخش بزرگی از باورهای افراد است و زمانی که عادت‌ها را تغییر دهید، در حقیقت توانسته‌اید باورهایتان را به چالش بکشید.

دارن هاردی نویسنده کتاب «اثر مرکب» به شما آموزش می‌دهد چطور از طریق تغییر عادت‌هایتان شکست را کنار بزنید و به موفقیت برسید. علاوه بر نسخه pdf، کتاب صوتی اثر مرکب دارن هاردی نیز در دسترس علاقمندان قرار گرفته است. پیشنهاد می‌کنیم به ویژه نسخه صوتی این اثر را خرید و دانلود کرده و هر وقت که به یک سخنرانی انگیزشی نیاز دارید، سراغش بروید.

۷. مزیت شکست خوردن

پذیرش همیشه بخش بزرگی از درمان روح است و از آنجایی که شکست می‌تواند به روح افراد لطمه بزند، پذیرش شکست نقشی اساسی در موفقیت‌های آینده آن‌ها ایفا خواهد کرد. در کتاب «مزیت شکست خوردن» نوشته مگان مک آردل با شکست و ماهیت آن آشنا خواهید شد. یاد می‌گیرید که شکست لزوماً منفی نیست و اگر بتوانید با آن کنار بیایید، موفقیت در انتظار شما خواهد بود؛ کافی است در برابر درس‌هایش مقاومت نکنید.

کد خبر 437380

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.