اصفهان اولین مشتری اتوبوس های یورو ۵ خواهد بود

مدیرعامل شرکت تولیدی و صنعتی عقاب افشان گفت: به شهردار اصفهان قول داده‌ایم اولین سری تولید اتوبوس‌های یورو پنج شرکت به این شهر ارسال شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شهرداری اصفهان در سال ۹۸ توانست برای توسعه حمل‌ونقل عمومی، ۲۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت اخذ کند که به گفته قدرت‌الله نوروزی، شهردار اصفهان این اوراق چالش‌های زیادی را به همراه داشت و معاون حمل‌ونقل و ترافیک وقت شهرداری اصفهان در امضای قرارداد آن استفاده از اوراق را تا بهمن‌ماه همان سال تعیین کرده بود که اگر محقق نمی‌شد باید این اوراق پس فرستاده می‌شد.

با این حال شهرداری اصفهان موفق شد قرارداد خرید ۱۰۰ دستگاه اتوبوس از شرکت عقاب افشان را با مبلغ هر دستگاه یک میلیارد و ۸۲۰ میلیون تومان و با تعیین اعتبار اوراق مشارکت با شرایط ۵۰ درصد تضمین دولت عملیاتی کند. نتیجه این اقدام رونمایی از ۸۰ دستگاه اتوبوس شهری در عید غدیر است.

عبدالله اکبری‌راد، مدیرعامل شرکت عقاب افشان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص تحویل این اتوبوس‌ها برای استفاده در ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهر اصفهان، اظهار کرد: اتوبوس‌هایی که برای تقویت ناوگان اتوبوسرانی اصفهان به این شهر تحویل شد، آخرین محصولاتی است که بر اساس استانداردهای یورو چهار تولید شده است.

وی با بیان اینکه شرایط تحریم مشکلاتی را برای شرکت به وجود آورده که مجبوریم قطعات اتوبوس‌ها را از برندهای روز دنیا و با تولید کشور چین تهیه کنیم، افزود: محصولات جدید استانداردهای یورو پنج را دارا بوده و با همین اتاق و شمایل اما با قوای محرکه کشور چین تولید می‌شوند که یقیناً استانداردهای بالاتری نسبت به محصولات گذشته خواهند داشت.

مدیرعامل شرکت عقاب افشان ظرفیت تولید اتوبوس این شرکت در سال جاری را حدود ۵۰۰ دستگاه شمرد و تصریح کرد: به دلیل نوسان نرخ ارز آزاد، مبلغ نهایی اتوبوس‌های تولیدی تا پیش از اتمام ساخت مشخص نمی‌شود.

وی با بیان اینکه به شهردار اصفهان قول داده‌ایم اولین سری تولید اتوبوس‌های یورو پنج شرکت به اصفهان ارسال شود، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه استانداردهای تولید در کشور ارتقا پیدا کرده و محصولات جدید اجازه ندارند پایین‌تر از حد استاندارد تولید شوند، قطعاً استفاده از اتوبوس‌های با استاندارد یورو پنج، به جهت کاهش آلودگی‌های زیست محیطی و افزایش کیفیت کالاهای عرضه شده در کشور به نفع جامعه خواهد بود.

اکبری‌راد ادامه داد: با توجه به مشخص نبودن قیمت‌ها معلوم نیست در مرحله نخست چه تعداد اتوبوس به اصفهان ارسال شود و تعداد آن بستگی به اعتبارات تخصیص یافته برای خرید اتوبوس در اصفهان دارد.

وی حمایت‌های شهردار و معاون مالی و اقتصادی شهرداری اصفهان برای نوسازی ناوگان فرسوده شهر اصفهان را قابل تقدیر دانست و افزود: من با شهرداران کشور ارتباط نزدیک کاری دارم اما نگاه واقع‌بینانه‌ای که در اصفهان وجود دارد ارزشمندتر بوده و نتیجه این نگاه، ورود اتوبوس‌های کارآمدتر با استانداردهای روز دنیا به ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهر اصفهان است.

بیشتر بخوانید در:

کد خبر 437362

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.