نصراصفهانی: خرید زودهنگام اتوبوس آورده مالی برای اصفهان داشت

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: اگر حداقل تفاوت قیمت کنونی خرید هر دستگاه اتوبوس نسبت به گذشته را یک میلیارد تومان محاسبه کنیم، اقدام زودهنگام برای خرید اتوبوس‌ها حداقل ۱۰۰ میلیارد تومان برای شهرداری آورده مالی داشته است.

علیرضا نصراصفهانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه اگر به‌روزرسانی ناوگان اتوبوسرانی اتفاق نیفتد باعث سختی برای مسافران و افزایش آلودگی‌های زیست محیطی می‌شود، اظهار کرد: ناوگان اتوبوسرانی اصفهان با ظرفیت حدود یک هزار و ۲۰۰ دستگاه اتوبوس روزانه حدود ۶۰۰ هزار مسافر را جابجا می‌کند که برای خدمت‌رسانی شایسته‌تر به شهروندان باید به‌روزرسانی و بازسازی و نوسازی این ناوگان در دستور کار باشد.

وی با تاکید بر اینکه یکی از وظایف مدیریت شهری ترویج استفاده حمل‌ونقل عمومی است، افزود: گاهی به مردم می‌گوئیم از وسایل نقلیه شخصی استفاده نکنند در حالی که هنوز سازوکارهای لازم برای استفاده از حمل‌ونقل عمومی فراهم نشده است بنابراین اگر دنبال کاهش حضور خودروهای تک سرنشین در شهر هستیم لازم است زیرساخت‌های حمل‌ونقل عمومی را در شأن مردم اصفهان آماده کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: آلایندگی بالا، ضعف در سیستم سرمایشی و گرمایشی و آلودگی بصری ناشی از وضعیت نامناسب فضای فیزیکی درونی و بیرونی برخی اتوبوس‌ها باعث شده دغدغه نوسازی اتوبوسرانی اصفهان را داشته باشیم.

وی ادامه داد: قبل از شرایط تحریم، هر تعداد اتوبوس که شهرداری‌ها تقاضا می‌کردند به آن‌ها تحویل می‌شد و برای پرداخت وجه آن نیز محدودیت زمانی چندانی وجود نداشت، اما بعد از تحریم هنگام خرید هر دستگاه اتوبوس جدید برای اصفهان باید یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان هزینه پرداخت شده و شهرها در نوبت تحویل می‌ماندند.

نصراصفهانی خاطرنشان کرد: در شورای دوره سوم شهر اصفهان بابت خرید هر دستگاه اتوبوس ۱۰۰ میلیون تومان پرداخت می‌شد که ۱۷ میلیون تومان آن سهم شهرداری بود و ۸۳ میلیون تومان را نیز دولت پرداخت می‌کرد اما اکنون شرایط برای خرید اتوبوس با گذشته بسیار متفاوت است.

وی با بیان اینکه اکنون قیمت خرید هر دستگاه اتوبوس حدود سه میلیارد تومان است، اضافه کرد: با این قیمت‌های سرسام‌آور اگر ۱۰۰ دستگاه اتوبوسی که ۸۰ دستگاه آن روز عید غدیر رونمایی می‌شود، پیشتر برای اصفهان خریداری نشده بود، خرید آن در شرایط کنونی هزینه مالی بسیاری را بر شهرداری تحمیل می‌کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: اگر حداقل تفاوت قیمت کنونی خرید هر دستگاه اتوبوس نسبت به گذشته را یک میلیارد تومان محاسبه کنیم، اقدام زودهنگام برای خرید اتوبوس‌ها حداقل ۱۰۰ میلیارد تومان برای شهرداری صرفه‌جویی مالی داشته است.

لذت بیشتر مردم در استفاده از حمل‌ونقل عمومی

وی ادامه داد: اتوبوس‌هایی که روز عید غدیر از آن‌ها رونمایی می‌شود استانداردهای لازم را دارا بوده و امیدواریم با توسعه ناوگان اتوبوسرانی از طریق اضافه شدن این تعداد اتوبوس، لذت استفاده از حمل‌ونقل عمومی بیش از پیش برای مردم محقق شود.

نصراصفهانی خاطرنشان کرد: در سال گذشته از محل اوراق مشارکت ۲۰۰ میلیارد تومان به توسعه ناوگان اتوبوسرانی اصفهان اختصاص یافت که در کوتاه‌ترین زمان ممکن این اعتبار وصول و پس از آن برای خرید اتوبوس‌های جدید اقدام شد.

وی اضافه کرد: کارخانه سازنده اتوبوس‌ها به دلیل آنکه مانند بقیه کارخانجات دستخوش تبعات تحریم بوده و این امر مانع از خرید قطعات ساخت اتوبوس می‌شود همین تعداد اتوبوس را داشت و اگر امکان خرید تعداد بیشتری بود بنا بر نیاز شهر و برای توسعه ناوگان حمل‌ونقل عمومی اتوبوس‌های بیشتری خریداری می‌شد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان ابراز امیدواری کرد: با توجه به گرمای هوا در فصل تابستان هرچه زودتر ۸۰ دستگاه اتوبوس جدید برای تأمین رفاه حال شهروندان وارد ناوگان اتوبوسرانی اصفهان شود.

وی با اشاره به لزوم فراهم شدن شرایطی که حمل‌ونقل عمومی شهر از وضعیت کنونی فاصله گیرد، اضافه کرد: امیدواریم شرایطی فراهم شود تا با تخصیص اعتبارات از محل بودجه شهرداری و دولت تا پایان سال جاری بتوانیم تعداد بیشتری اتوبوس خریداری کنیم.

بیشتر بخوانید در:

کد خبر 437332

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد IR ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
    0 0
    سلام لطفا خواهش می کنم از اتوبوسرانی اصفهان که این اتوبوس های خریداری شده برای خط ۲۶ هم بفرستن تا حالا چند بار اتوبوس های این خط عوض و نو شده و دوباره اتوبوس هارو فرستادن به خط های دیگه و اتوبوس های قدیمیو دوباره فرستادن به این خط بعضی از مردم ناراضی ان لطفا یکم ارزش قائل شین لطفا اگه برای این خط اتوبوس هارو بزارین و بر ندارین خیلی خوب میشه چون این خط خیلی بعضی موقع ها شلوغ میشه باتشکر