۱۱۰۰ مصدوم حوادث ترافیکی برون شهری نجات یافت

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر از نجات فنی ۱۱۰۰ مصدوم در حوادث ترافیکی برون شهری از سوی امدادگران و نجاتگران هلال‌احمر از ابتدای سال جاری تا پایان روز ۲۸ تیر ۹۸ در سراسر کشور خبر داد.

به گزارش ایمنا، مهدی ولی پور با اعلام این مطلب، اظهار کرد: از ابتدای فروردین تا ۲۸ تیر ۱۳۹۹، در محورهای برون شهری کشور، ۹۱۱ عملیات نجات فنی توسط نجاتگران جمعیت هلال احمر انجام شد که طی این تعداد عملیات امداد و نجات ۱۱۰۰ مصدوم محبوس در خودرو نجات یافتند که از نظر تعداد عملیات نجات فنی نسبت به مدت مشابه سال گذشته، شاهد کاهش ۵۷ درصدی بوده‌ایم.

وی ادامه داد: بیشترین مأموریت امداد و نجات در روزهای گذشته به ترتیب در استان‌های مازندران با ۹۳۹ مورد (۱۰ درصد از کل مأموریت‌های امداد و نجات)، اصفهان با ۷۳۳ مورد (۸ درصد از کل مأموریت‌های امداد و نجات) و گلستان با ۶۱۸ مورد (۷ درصد از کل مأموریت‌های امداد و نجات) بوده است.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با تاکید بر کاهش ۴۷ درصدی مأموریت‌های امداد و نجات نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۸، گفت: از ابتدای فروردین تا ۲۸ تیرماه سال جاری در سطح کشور با توجه به رخداد حوادث مختلف ۹ هزار و ۱۶۰ مورد مأموریت امداد و نجات توسط نجاتگران و امدادگران جمعیت هلال احمر انجام شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با ۱۷ هزار و ۱۸۹ مأموریت، شاهد کاهش ۴۷ درصدی مأموریت‌های امداد و نجات هستیم.

ولی پور درباره سهم ۵۴ درصدی مأموریت‌های امداد و نجات ترافیکی در روزهای گذشته از همه مأموریت‌های امدادی، تصریح کرد: از ابتدای سال جاری در محورهای برون شهری ۳۱ استان کشور چهار هزار و ۹۲۸ مورد مأموریت امداد و نجات در حوادث ترافیکی (جاده‌ای) انجام شده که منجر به اعزام ۳ هزار و ۲۰۱ مصدوم به مراکز درمانی و درمان سرپایی ۹۴۱ مصدوم در محل حادثه شده که از جهت تعداد مأموریت امداد و نجات نسبت به مدت مشابه سال گذشته، شاهد کاهش ۳۵.۵ درصدی مأموریت‌های امداد و نجات ترافیکی (جاده‌ای) در محورهای برون شهری هستیم.

به گفته وی، بیشترین مأموریت امداد و نجات ترافیکی به ترتیب در استان‌های گلستان با ۴۷۴ مورد (۹.۶ درصد از کل مأموریت‌های ترافیکی)، مازندران با ۴۲۴ مورد (۸.۶ درصد از کل مأموریت‌های ترافیکی) و اصفهان با ۳۳۵ مورد (۶.۷ درصد از کل مأموریت‌های ترافیکی) انجام شده است.

ولی پور خاطرنشان کرد: بیشترین عملیات نجات فنی در سوانح ترافیکی به ترتیب در استان‌های کرمان با ۹۱ مورد (۱۳ درصد از کل مأموریت‌های ترافیکی)، قزوین با ۵۱ مورد (۷ درصد از کل مأموریت‌های ترافیکی) و فارس با ۵۰ مورد (۷ درصد از کل مأموریت‌های ترافیکی) انجام شده است.

بنا به گزارش ایرنا، وی از مردم خواست تا در صورت قرار گرفتن در وضعیت‌های اضطراری و پیچیده انواع حوادث و سوانح با شماره ۱۱۲ مرکز پاسخگویی فوری به انواع حوادث در سراسر کشور تماس بگیرند.

کد خبر 435071

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.