نمایشگاه عکس "نگاه کن؛ با من بمان"

نخستین نمایشگاه عکس خبرگزاری ایمنا با عنوان "نگاه کن؛ با من بمان! " از دوم تا هشتم مردادماه در نگارخانه سیتی سنتر برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عکس فرمی از یک اتفاق است و رسانه بازتاب دهنده آن؛ قدرت تصویر بی‌پرده، صریح و روشن یک مفهوم را انتقال می‌دهند، بازتاب یک واقعه به قلم نویسنده و دیده خلاق عکاس بازمی‌گردد؛ برآیند یک دید خلاق تبدیل به عکسی خبری می‌شود.

زیر آفتاب سوزان، در میان گرد و غبار یا در سرما و زیر بارش برف، حتی در قلب بیمارستان زیر سایه تهدید کرونا، صدای "شاتر" قطع نمی‌شود. دوربین سلاح رسانه است و عکاس در خط مقدم نبرد، نبردی با زمان برای ثبت یک لحظه؛ در این روزهای پر خبر جهان این آثار در نمایشگاهی گردهم جمع شدند؛ عکس‌هایی از قلب اصفهان تا قلب اروپا که حاصل تلاش جمعی از عکاسان است تا مروری باشد بر گوشه‌ای از آنچه در این سال‌ها در اصفهان گذشته است.

فرقی ندارد بیمارستان خورشید در بحبوحه شیوع کرونا یا زیر سایه آرامش و بزرگی مسجد سلطان قابوس؛ دوربین مسلح است و عکاس آماده ثبت وقایع. از دوران سلطه روسیه و انگلستان بر ایران تا انقلاب اسلامی و این روزها که جهان با ویروس کرونا دست و پنجه نرم می‌کند، این عکس است که در حافظه تاریخ ثبت می‌شود.

در نمایشگاه "نگاه کن؛ با من بمان"* آثاری از علی خدایی، پژمان گنجی‌پور، محسن هیئتیان، مرضیه رزاززاده، رسول شجاعی، مجید اسلام‌دوست، رضا قلیچ‌خانی، مرتضی صالحی، دریاناز زندی، عطیه جویره، مسعود سپهری‌نیا، سید محمدمهدی قائم مقامی، محمدرضا رشیدی، عبدالله جعفری، امیر حسینی، رضا امینی و مهسا مطیع به نمایش گذاشته خواهد شد.

این نمایشگاه از پنجشنبه دوم لغایت سه شنبه هفتم مردادماه از ساعت ۱۰ تا ۲۲ در نگارخانه سیتی سنتر اصفهان میزبان بازدید کنندگان است.

همچنین در حاشیه این نمایشگاه ورکشاپ دو روزه عکاسی با جاوید نیک پور، روز دوم مردادماه از ساعت ۱۶ الی ۱۹ و سوم مرداد از ساعت ۱۰ صبح الی ۱۳ در محل نگارخانه سیتی سنتر برگزار می‌شود.

*عنوان این نمایشگاه بخشی از شعر "نگاه کن" احمد شاملو است.

کد خبر 434795

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.