اتمام بررسی آئین‌نامه پایش لحظه‌ای حریق تهران

اعضای شورای شهر تهران بررسی جزئیات آیین نامه موضوع ماده هفت مصوبه تامین منابع مالی پایدار سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی و راهکارهای ارتقای کمی و کیفی تجهیزات و آموزش شهروندان شهر تهران را به پایان رساندند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در جلسه هفته گذشته صحن علنی شورا کلیات طرح الزام شهرداری تهران به ایجاد سامانه برخط پایش ایمنی ساختمان‌های موجود در پایتخت در برابر خطر آتش‌سوزی به تصویب رسید و در جلسه امروز جزئیات و پیشنهادات این طرح مورد بررسی قرار گرفت.

در این طرح شهروندان به طور اختیاری و در صورتی که متقاضی استفاده از سامانه هشدار سریع آتش‌سوزی باشند، می‌توانند با پرداخت هزینه حداقل ۳۰ هزار تومان و حداکثر ۴۰ میلیون تومان نسبت به نصب آن اقدام کنند.

محمد سالاری، رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شهرداری تهران در جریان بررسی آئین نامه موضوع ماده هفت مصوبه تأمین منابع مالی پایدار سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی و راهکارهای ارتقای کمی و کیفی تجهیزات و آموزش شهروندان شهر تهران، اظهار کرد: در متن این آئین نامه آمده آنهایی که متقاضی دریافت خدمات ایمنی هستند می‌توانند از آن بهره ببرند، من معتقدم اختیاری بودن این آئین‌نامه الزام اجرایی نخواهد داشت و باید آن را اجباری کنیم، حداقل ساختمان‌های پرخطر اجباری شوند تا اثرات آن در شهر مشهود باشد.

سیدحسن رسولی، دیگر عضو شورای شهر تهران در مخالفت با این پیشنهاد گفت: ما در حال تأمین بهای خدمات هستیم و نمی‌شود در این آئین‌نامه و به این شکل نسبت به الزام‌آور کردن آن اقدام کنیم.

زهرا صدراعظم نوری، رئیس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای شهر تهران نیز تاکید کرد: مطابق قوانین مقررات ملی ساختمان، همه شهروندان باید نسبت به ایمن‌سازی ساختمان‌هایشان اقدام کنند و در پروانه پایان کار هم لحاظ شده است. این آئین‌نامه شهرداری را ملزم می‌کند سامانه‌ای طراحی کند که به صورت آنلاین وقوع حریق را پایش کند و این جزو الزامات برای همه ساختمان‌ها نیست.

محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران در واکنش به این پیشنهاد گفت: اگر بخواهیم از تمام اشخاص حقیقی و حقوقی بهای این خدمات را بگیریم آن‌ وقت هر کس در بیمارستان به دنیا آمد، باید هزینه پرداخت کند. این موضوع زایش را دچار مشکل می‌کند.

هاشمی به شوخی گفت: باید در بیمارستان‌ها سازمان آتش نشانی دفتر بزند تا هرکسی به دنیا آمد به ما پول دهد و بعد وارد جامعه شود.

کد خبر 434464

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.