ایده محله‌محوری را با سرکار گذاشتن مردم زیرسوال نبرید

عضو شورای اسلامی شهر تهران نسبت به بی توجهی برخی از شهرداران مناطق به نیازهای روزمره شهروندان به بهانه اجرای پروژه‌های اولویت محور مناطق گلایه کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، احمد مسجد جامعی امروز (یکشنبه) در جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به پیش بینی اعتبار برای طرح‌های محله‌ای در بودجه سال ۹۹ شهرداری تهران، اظهار کرد: این کار متفاوتی بود که در سال‌های گذشته به آن توجهی نشده بود.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۵۰۰ طرح محله‌ای در مرحله اول مشخص شده و البته طی دو مرحله دیگر نیز این طرح اعلام خواهد شد که پیش‌بینی می‌شود طرح‌های محله‌ای به بیش از یک‌هزار مورد برسد.

عضو شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: این رویکرد تازه‌ای است که ما به دغدغه‌های محله‌ای توجه کنیم زیرا نوع نیازها و اولویت‌ها در محله‌های مختلف از محلات مرکزی تا مناطق شمالی و جنوبی متفاوت است که مدیریت شهری به این درک که نیازهای هر منطقه با منطقه دیگر متفاوت است رسیده و برای آن برنامه‌ریزی کرده است.

مسجد جامعی با انتقاد از بی توجهی به نیازهای روزمره اهالی محلات به بهانه طرح‌های در اولویت محلات گفت: برخی از پروژه‌هایی که هر سال اجرا می‌شد متوقف شده و در پاسخ به پیگیری اهالی گفته می‌شود که "در حال پیگیری هستیم که این طرح‌ها در طرح‌های اولویت‌دار می‌گنجد یا خیر"

وی افزود: موضوعی مثل لکه‌گیری معابر یک فعالیت معمول است که هر سال برای آن اعتبار پیش بینی شده و قرار نیست مردم را سر کار بگذاریم و بگوییم که در حال بررسی هستیم و این سلب مسئولیت از مدیریت شهری است.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه این نگرانی را دارم که سیاست محله‌محوری که سیاست خوبی است با بد اجرا کردن آن زیر سوال برود، گفت: در منطقه ۱۲ که طرح‌های پرهزینه‌ای هم اجرا می‌شود در کوچه‌ای در نزدیکی میدان حسن آباد به نام شهید شجاعی مردم از کاستی‌های کف‌سازی معابر دچار مشکلات بسیاری هستند و شهردار منطقه که کارهای بزرگی هم انجام می‌دهد نسبت به رفع اینگونه مشکلات بی‌توجه است.

وی تاکید کرد: شهرداران مناطق نباید با عملکرد نادرست این ایده خوب را زیر سوال ببرند و به این بهانه در رفع نیازهای روزمره شهروندان بی توجه باشند.

کد خبر 434437

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.