همه چیز درباره گلکسی نوت ۲۰ سامسونگ + قیمت و امکانات

تصاویری از گوشی جدید سامسونگ، گلکسی نوت ۲۰، افشا شده است.

به گزارش ایمنا سامسونگ همچون سایر غول‌های بزرگ تولید گوشی هوشمند، در آگوست از محصولات جدیدش رونمایی می‌کند.. این مراسم به‌طور ویژه برای رونمایی گوشی‌های خانواده‌ی گلکسی نوت ۲۰ برگزار خواهد شد. گفته می‌شود سامسونگ قصد دارد حین برگزاری همین مراسم، از گوشی گلکسی Z فلیپ 5G و گلکسی فولد ۲ رونمایی کند.

معرفی سامسونگ گلکسی نوت ۲۰ (galaxy note 20)

گفته می‌شود گلکسی نوت ۲۰ شباهت بسیاری به گوشی گلکسی اس ۲۰ سامسونگ دارد ولی برتری‌هایی نسبت به آن دارد. طراحی گلکسی نوت ۲۰ هنوز به پایان نرسیده است ولی تصاویری از روی طرح‌های کشیده شده رسمی نوت ۲۰ ساخته شده‌اند و دقت بسیار زیادی دارند.

مشخصات گوشی سامسونگ گلکسی نوت ۲۰

نمایشگر

نوع:OLED، لمسی، ۱۶ میلیون رنگ

ابعاد :۶.۴۲ اینچ

رزولوشن: ۱۰۸۴ × ۲۳۴۵ پیکسل (۴۰۴ پیکسل در هر اینچ)

محافظ: گوریلا گلس ۵ – ۱۲۰ هرتز- LTPO

بدنه

ابعاد: -

وزن: -

ساخت: پشت شیشه‌ای، جلوی شیشه‌ای (گوریلا گلس ۵)، گواهی IP68 برای مقاومت در برابر آب و گردوغبار

سیم‌کارت: دو سیم کارته هیبریدی

پلتفرم

سیستم‌عامل در زمان عرضه: اندروید 10، One UI 2.0

تراشه: Exynos 99 - Snapdragon 865

حافظه

درگاه حافظه: بله

حافظه داخلی :۱۲۸ گیگابایت ۸ گیگابایت رم، ۲۵۶ گیگابایت ۱۲ گیگابایت رم، ۵۱۲ گیگابایت ۱۶ گیگابایت

نوع حافظه:UFS 3.1

دوربین

اصلی: سه‌گانه ۱۲، ۶۴ و ۱۲ مگاپیکسلی

سلفی: نامشخص

صدا: جک ۳.۵ میلی‌متری دارد

باتری

باتری: باتری غیرقابل تعویض لیتیوم یونی با ظرفیت ۴۳۰۰ میلی‌آمپر ساعت

شارژر: شارژ سریع ۴۵ وات

قابلیت‌ها

حسگرها: حسگر اثر انگشت (اپتیکال، زیر نمایشگر)

شبکه

فناوری: 2G/3G/4G/5G

اتصالات

شبکه بی‌سیم: بله

بلوتوث: بله، نسخه ۵.۱

GPS:بله، همراه با A-GPS

NFC:بله

رادیو:خیر

USB:USB Type-C

متفرقه

رنگ‌ها: مشکی، آبی، زرد، نقره‌ای

سامسونگ گلکسی نوت ۲۰ پلاس

سامسونگ مدل بالا رده تر نوت ۲۰ را با نام گلکسی نوت ۲۰ پلاس نیز رونمایی خواهد کرد. ابعاد یادشده در بالا مربوط به مدل عادی هستند و بنابراین انتظار داریم نوت ۲۰ پلاس بزرگ‌تر از این‌ها باشد. این صفحه‌نمایش از نوع تخت است و خمیدگی ندارد. ایده‌ی از بین بردن لبه‌های خمیده‌ی گوشی‌های سری گلکسی نوت می‌تواند در نوع خود جالب باشد و مورد استقبال قرار گیرد. همچنین صفحه‌نمایش تخت باعث می‌شود استفاده از گوشی با قلم لمسی S-Pen ساده‌تر باشد.

مدل گلکسی نوت ۲۰ پلاس دارای باتری با ظرفیت ۴،۵۰۰ میلی‌آمپرساعت خواهد بود و دوربین اصلی آن از حسگر ۱۰۸ مگاپیکسلی استفاده می‌کند.

آن‌طور که رأس یانگ، مدیرعامل کمپانی سازنده صفحه‌های نمایش، می‌گوید سامسونگ قصد دارد پنل OLED گلکسی نوت ۲۰ و نوت ۲۰ پلاس را با فناوری LTPO بسازد. فناوری LTPO نسبت‌به فناوری LTPS تا ۱۵ درصد مصرف انرژی را پایین‌تر می‌آورد.

مشخصات گلکسی نوت ۲۰ پلاس

نمایشگر

نوع:Dynamic AMOLED 2X لمسی خازنی، ۱۶ میلیون رنگ

ابعاد :۶.۹ اینچ

رزولوشن :۱۴۴۰ در ۳۲۰۰ پیکسل، ۲۰:۹ (~۵۰۹ پیکسل در اینچ تراکم پیکسلی)

محافظ: کورنینگ گوریلا گلس 6، HDR10+، Always-on display، نرخ نوسازی تصویر 120Hz@FHD/ 60Hz@QHD

بدنه

ابعاد: -

وزن: -

ساخت: جلوی شیشه‌ای (گوریلا گلس ۶)، پشت شیشه‌ای (گوریلا گلس ۶)، فریم آلومینیومی، سامسونگ پی (Visa، مسترکارت گواهی)، گواهی IP68 برای مقاومت در برابر نفوذ آب و گرد و غبار (تا ۱.۵ متر برای ۳۰ دقیقه)، استایلوس (بلوتوث داخلی، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ)

سیم‌کارت: تک سیم‌کارته (نانو-سیم and/or eSIM) یا دو سیم‌کارته هیبریدی (نانو-سیم، همزمان یکی فعال (dual stand-by)

پلتفرم

سیستم‌عامل در زمان عرضه: اندروید 10، UI وان نسخه ۲.۱

تراشه:Exynos 990 (هفت نانومتر+) ، نسخه جهانی - Qualcomm SM8250 Snapdragon 865 (هفت نانومتر+)، نسخه‌ی آمریکا

پردازنده مرکزی: ۸ هسته‌ای (دو هسته‌ی ۲.۷۳ گیگاهرتز Mongoose M5 و دو هسته‌ی ۲.۵۰ گیگاهرتز Cortex-A76 و چهار هسته‌ی ۲.۰ گیگاهرتز Cortex-A55)، نسخه‌ی جهانی - ۸ هسته‌ای (یک هسته‌ی ۲.۸۴ گیگاهرتز Kryo 585 و سه هسته‌ی ۲.۴۲ گیگاهرتز Kryo 585 و چهار هسته‌ی ۱.۸ گیگاهرتز Kryo 585)، نسخه‌ی آمریکا

پردازنده گرافیکی: Mali-G77 MP11 ، نسخه‌ی جهانی - Adreno 650، نسخه‌ی آمریکا

حافظه

درگاه حافظه: نامشخص

حافظه داخلی :۲۵۶ گیگابایت ۱۲ گیگابایت رم، ۵۱۲ گیگابایت ۱۶ گیگابایت رم

نوع حافظه:UFS 3.1

دوربین

اصلی :۱۰۸ مگاپیکسل (۰.۸ میکرومتر سایز پیکسل، ۱/۱.۳۳ اینچ سایز سنسور، لنز واید ۲۶ میلی‌متری، f/1.8، فوکوس خودکار با تشخیص فاز، لرزش گیر اپتیکال تصویر)

۴۸ مگاپیکسل (لنز پریسکوپ ۱۰۳ میلی‌متری تله‌فوتو، ۱/۲.۰ اینچ سایز سنسور، ۰.۸ میکرومتر سایز پیکسل، f/3.5، بزرگنمایی ۴ برابر، زوم هیبریدی ۱۰ برابر)، ۱۲ مگاپیکسل (لنز ۱۳ میلی‌متری فوق‌عریض، ۱.۴ میکرومتر سایز پیکسل، f/2.2، حالت فیلمبرداری بدون لرزش سوپر Steady)، 0.3 مگاپیکسل (سنسور سه‌بعدی مدت‌پرواز، تشخیص عمق تصویر، f/1.0)

قابلیت‌ها: فلش LED، خودکار، پانوراما، HDR

فیلم‌برداری: 8K@24fps، 4K@30/60fps، 1080p@30/60/240fps، 720p@960fps، HDR10 +، ضبط صدای استریو.، لرزش گیر الکترونیکی تصویر-ژیروسکوپی و لرزش گیر اپتیکال تصویر

سلفی :۴۰ مگاپیکسل (۰.۷ میکرومتر سایز پیکسل، لنز واید ۲۶ میلی‌متری، فوکوس خودکار با تشخیص فاز، f/2.2)

فیلم‌برداری سلفی :4K@30/60fps، 1080p@30fps

صدا

جک ۳.۵ میلی‌متری: خیر، صدای ۳۲ بیت / ۳۸۴ کیلوهرتز، تنظیم شده توسط AKG

باتری

باتری: باتری غیر قابل تعویض لیتیوم یونی با ظرفیت ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعت

شارژر: شارژ سریع ۴۵ وات، USB Power Delivery 3.0، شارژ سریع بی‌سیم Fast Qi/PMA، شارژ بی‌سیم معکوس ۹ وات

قابلیت‌ها

حسگرها (حسگر اثرانگشت (زیر نمایشگر، ultrasonic)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، سنسور مجاورت، قطب‌نما، فشارسنج)، Samsung DeX، ANT+، دستیار صوتی بیکسبی،

شبکه

فناوری:GSM / CDMA / HSPA / EVDO / LTE / 5G

اتصالات

شبکه بی‌سیم: Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac/ax، دو بانده، Wi-Fi Direct، هات‌اسپات

بلوتوث :5.0، A2DP، LE، aptX

GPS:بله، با A-GPS، GLONASS، BDS، GALILEO

NFC:بله

رادیو:رادیو اف‌ام (فقط مدل اسنپدراگون)

USB:3.2، Type-C 1.0 کانکتور ریورسبل، پشتیبانی از OTG

متفرقه

رنگ‌ها: سفید، مشکی، قرمز

مقایسه صفحه نمایش نوت ۲۰ و نوت ۲۰ پلاس

سامسونگ گلکسی نوت ۲۰: صفحه نمایش ۶.۴۲ اینچی با رزولوشن ۲۳۴۵ در ۱۰۸۴ با تراکم پیکسلی ۴۰۴ppi و نسبت صفحه ۱۹:۵:۹ در کنار نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز نمایشگر با تکنولوژی LTPO یا ۶۰ هرتز LTPS

سامسونگ گلکسی نوت ۲۰ پلاس: صفحه نمایش ۶.۸۷ اینچی با رزولوشن ۳۰۹۶ در ۱۴۴۴ با تراکم پیکسلی ۴۹۷ppi و نسبت صفحه ۱۹:۳:۹ در کنار نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز نمایشگر با تکنولوژی LTPO

گلکسی نوت ۲۰ پلاس و نوت ۲۰ اولت را

در مورد نوت ۲۰ اولت را نمی‌توان نظر دقیقی داد اما سامسونگ حتماً نوت ۲۰ پلاس را طراحی کرده و عرضه می‌کند. گفته می‌شود که نوت ۲۰ پلاس صفحه نمایشی بزرگ‌تر خواهد داشت.

پنل مجهز به تکنولوژی LTPO با نرخ تازه سازی خودکار صفحه نمایش در مقابل تکنولوژی LTPS که مصرف باتری را افزایش می‌دهد، حافظه EFS 3.1 که سریع‌تر از نسخه ۳.۰ آن است،فوکوس خودکار سریع‌تر در دوربین،نسل دوم سنسورهای سه بعدی Sonic Max برای باز کردن قفل صفحه نمایش دو برابر سریع‌تر و پردازنده اگزینوس سریع‌تر ویژگی نوت ۲۰ است که در اس ۲۰ دیده نمی‌شوند.

چیپست استفاده شده در این محصولات نیز می‌تواند نسبت به نمونه به کار رفته در پرچمدار قبلی این شرکت متفاوت باشد. پردازنده اگزینوس ۹۹۰ به کار رفته در گوشی‌های S20 و S20 پلاس و S20 اولت را ماندگاری باتری کمتر در کنار تولید گرمای بیشتری نسبت به اسنپدراگون ۸۶۵ که مخصوص محصولات آمریکایی سامسونگ است دارد. به همین خاطر شاید شایعه استفاده از پردازنده اگزینوس ۹۹۲ با سرعت بیشتر و مصرف باتری کمتر برای خانواده گوشی‌های نوت ۲۰ درست باشد.

دوربین سامسونگ گلکسی نوت ۲۰ پلاس

ترکیب دوربین قدرتمند گلکسی S20 اولت را به قدری عالی است که می‌توان انتظار داشت سامسونگ مستقیماً از آن در محصولات نوت ۲۰ استفاده کند. این حقیقت که در گوشی نوت ۲۰ پلاس از همان دوربین‌های پرچمدار اخیر سامسونگ استفاده شود نباید کسی را شگفت زده کند.

نسل دوم سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی سامسونگ که در گوشی S20 اولت را استفاده شده بود از ترکیب پیکسل ها یا همان pixel binning استفاده کرده است که در واقع ترکیبی از ۹ پیکسل بر روی یک لنز بزرگ است که کیفیت بی نظیری را برای کاربر به ارمغان می‌آورد.

قسمت بد ماجرا البته اینجاست که سامسونگ از قابلیت فوکوس خودکار موسوم به Dual Pixel در این سنسور استفاده کرده است و همین باعث شده است تا حساسیت هر پیکسل نسبت به نور به شدت افزایش یافته و فوکوس خودکار با مشکل مواجه شود. بنا بر گزارش‌های دریافت شده از یک منبع آگاه، سامسونگ برای گوشی نوت ۲۰ از یک سخت افزار مخصوص فوکوس استفاده کرده است که همین مورد تفاوت میان دو گوشی نوت ۲۰ و S20 اولت را خواهد بود.

دوربین ۴۸ مگاپیکسلی پریسکوپی نسخه اولت را با بزرگنمایی ۵ برابری و مکانیزم زوم پریسکوپی و دوربین زاویه گسترده ۱۲ مگاپیکسلی نیز بر روی این گوشی موجود خواهد بود، هر چند که انتظار می‌رود آن بخش مشکی رنگ کنار فلاش LED مرتبط با سنسور فوکوس خودکار باشد.

نکته قابل توجه در مورد دوربین‌های خانواده نوت ۲۰ این است که سامسونگ بزرگنمایی ۱۰۰ برابری را از آنها حذف کرده است.

قیمت سامسونگ گلکسی نوت ۲۰

گوشی هوشمند نوت ۲۰ در کره جنوبی حدود ۹۹۹ دلار قیمت گذاری شده است. قیمت این گوشی در ایران با توجه به قیمت گوشی‌های سامسونگ خانواده گلکسی اس ۲۰ که قیمتی حدود ۲۰ تا ۳۰ میلیون دارند، در حال حاضر حدود ۲۵ تا ۳۵ میلیون تومان برآورد می‌شود.

کد خبر 433250

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.