دانلود و تیزر فیلم آشفتگی + معرفی و نقد

لینک دانلود فیلم سینمایی آشفتگی منتشر شده است.

به گزارش ایمنا فیلم آشفتگی (آشفته گی)، یک فیلم سینمایی ایرانی در ژانر عاشقانه-جنایی است که برای نخستین بار در سی و هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد.

معرفی فیلم آشفتگی

فیلم آشفته گی با کارگردانی، تهیه کنندگی و نویسندگی فریدون جیرانی در سال ۱۳۹۷ تولید و در ۲۸ مهر ۱۳۹۸ در اروپا و در ۲۷ آذر ۱۳۹۸ در ایران منتشر شد و داستان دو برادر دوقلو به نام‌های بردیا و باربد را روایت می‌کند که گویی از زمان کودکی با یکدیگر رقابت داشته‌اند.

داستان و خلاصه فیلم آشفتگی

بردیا، صاحب شرکت بزرگی است که برایش شرایط مالی مساعدی را به همراه آورده، اما باربد یک نویسنده شکست‌خورده و ناموفق است.

آشفته گی

این دو پس از چند سال یکدیگر را در حالی ملاقات می‌کنند که قرار است برای عقد قراردادی به شمال کشور بروند و در این مسیر، اتفاقاتی میان این دو شخصیت داستان رقم می‌خورد. اما شرکت بزرگی که بردیا مالکیت آن را برعهده داشته، تنها یک نفر کارمند دارد و آن هم دریا مشرقی است.

بازیگران فیلم آشفتهگی

نقش اصلی این فیلم بهرام رادان است که نقش باربد و بردیا را بازی می‌کند. مهناز افشار در این فیلم مانند برخی از فیلم‌های قبلیش زوج هنری بهرام رادان است. مهران احمدی، نسیم ادبی، نازنین صلح‌جو و علی میلانی دیگر بازیگران این فیلم هستند.

حذف عکس مهناز افشار از فیلم آشفتهگی

چندی پیش تصویر مهناز افشار از پوستر اصلی این فیلم حذف شد، به نظر می‌رسد حضور مهناز افشار در برنامه استعدادیابی یکی از شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان در کنار دو خواننده غیرمجاز منجر به حذف عکس او از روی پوستر فیلم آشفتگی شده باشد.

آشفته گی

نقد فیلم آشفته گی

فریدون جیرانی که در تولیدات خود برای سینمای به اصطلاح بدنه سینمای ایران خوب و موفق ظاهر شده بود و همیشه از وی به عنوان فیلمساز داستان گو یاد می‌شد، در این اواخر با تغییر رویه فیلمسازی اش را به سبک نوآر تغییر داده است و فیلم جدیدش با عنوان «آشفتگی» را همانند فیلم قبلی خود «خفگی» که فیلمی نسبتاً ضعیف بود، به تولید رساند. آشفته‌گی فضایی پر کنتراست، تاریک و به ندرت بسته در فرم و یأس آلود، سرد و تباه در مضمون دارد و نمونه‌های بسیار موفق و تأثیرگذار آن در سینمای جهان و مقایسه با این فیلم فضا را بر آشفته‌گی تنگ کرده است.

در فیلم آشفتگی مخاطب با یک فیلم نامنسجم به لحاظ فیلمنامه و کارگردانی طرف است و کارگردان همانطور که از نام فیلم پیداست فیلمنامه‌ای به شدت آشفته ای را در دست گرفته است.

در واقع کمیت فیلم در داستان پردازی و شخصیت پردازی به شدت می‌لنگد. اما فضاسازی فیلم فارغ از کهنه بودن و یا عدم تناسب با آن چیزی که ما از جامعه ایرانی حتی قبل از انقلاب می‌شناسیم، تا حدی پذیرفتنی و کمک‌کننده به ژانری است که فیلم دوست دارد در آن دسته‌بندی شود.

آشفته گی

آشفته گی سعی دارد حس آشفتگی را به مخاطب انتقال بدهد اما بیشتر از آن او را درگیر حس آرامشی می‌کند که در پی خواب، ایجاد می‌شود. بازی‌های اسلوموشن و تئاتری ملال‌آور، ضعف استفاده درست از موسیقی و عدم داستان‌پردازی از آشفته‌گی فیلمی به واقع بد ساخته است و باور روایی قصه بیش از حد بی منطق است.

به نظر می‌رسد فقط کارن همایونفر وسط آشفته‌بازار آشفته‌گی می‌دانسته که برای این فیلم چه موسیقی فضاسازی می‌کند و همان را ساخته است. باقی زحمات عوامل تحت‌الشعاع فیلمنامه بد برباد رفته است.

باکس دانلود آشفته‌گی

کد خبر 430332

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.