بندرعباس از کف رفته است

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: بندرعباس از کف رفته و خانواده‌ای نیست که داغدار و نگران نباشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مجید عسکری زاده امروز (یکشنبه) در نطق پیش از دستور یکصد و هشتادمین جلسه شورای شهر بندرعباس، اظهارکرد: با شیوع ویروس کرونا در استان هرمزگان به‌خصوص شهر بندرعباس در دو ماه پایانی سال ۹۸ و تهدید سلامت شهروندان، شورای شهر و شهرداری بنا به رسالت و مسئولیت اجتماعی خود همگام و همراه با تدابیر و اقدامات دولت و ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا، تمامی ظرفیت‌ها و امکانات مالی و تجهیزات مدیریت شهری و حوزه‌های وابسته از قبیل آتش نشانی و خدمات ایمنی، مدیریت پسماند، مدیریت بحران، حمل و نقل عمومی، آرامستان‌ها، فناوری اطلاعات و پارک‌ها و فضای سبز را به منظور کنترل و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و همچنین آموزش و اطلاع رسانی محیطی، به کار گرفت که نتایج مثبتی حاصل شد.

وی ادامه داد: با بازگشایی مجدد اصناف و بازار و رعایت نشدن فاصله گذاری اجتماعی در خردادماه سال جاری توسط شهروندان و همچنین اخذ تصمیمات نسنجیده و غیر کارشناسی مسئولان، شهر در وضعیت بحرانی قرار گرفته است.

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس تصریح کرد: دلیل ساده انگاشتن این همه‌گیری ویروس و نبود قاطعیت در خصوص تداوم محدودیت‌های ضروری در استان و شهر توسط مسئولان و متولیان این امر در ستاد کرونای استان، حجم زیاد بیماران مبتلا به کرونا در بندرعباس و سایر شهرهای استان آزاردهنده شده و نشان از کم اهمیت انگاشتن سلامت شهروندان دارد.

وی با بیان اینکه هرمزگان دوباره با گسترش بی‌رویه بیماری کووید ۱۹ در شهرهای مختلف مواجه شده، ادامه داد: از مسئولان خواهشمندم در اسرع وقت چاره اندیشی کرده و با ایجاد مجدد محدودیت‌ها، از اجتماع مردم در خیابان‌ها و بازارهای محلی به‌طور جدی جلوگیری کنند.

عسکری‌زاده خاطرنشان کرد: تقاضا دارم با جدی تمامی مصوبات ملی و ضرورت‌های محلی برای مقابله با کرونا، فرهنگ سازی و برخوردهای قضائی انجام شده و اجازه برگزاری جشن عروسی و تجمعات داده نشود، مجازات قضائی باید در انتظار خاطیان و افرادی که اقدام به فک پلمب می‌کنند، باشد.

وی با بیان اینکه شهرداری بندرعباس بدون کمترین وابستگی به بودجه دولت، با چالش جدی کاهش درآمد مواجه است اما به موازات تلاش‌های مجموعه بهداشت و درمان کشور، در خط مقدم کنترل و مبارزه با شیوع این ویروس قرار دارد، ادامه داد: بدون تردید یکی از وظایف وزارت بهداشت تقویت زیرساخت‌ها، تأمین تجهیزات مورد نیاز و کمک‌های مالی است؛ در حال حاضر وضعیت خوب نیست ولی ما قطعاً پیگیری خواهیم کرد تا نیازهای آینده دانشگاه علوم پزشکی شهر تأمین شود.

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس با بیان اینکه در کنترل همه‌گیری کرونا، مهمترین عامل، رفتار اجتماعی و نوع نگرش مردم، رعایت فاصله گذاری و بهداشت فردی است، خاطرنشان کرد: اگر به اصول بهداشتی توجه نشود کرونا در هرمزگان و شهر بندرعباس به یک بحران بزرگ تبدیل خواهد شد که تاکنون با آن روبرو نبوده است.

وی بازگرداندن سریع محدودیت‌های ترددی در سطح شهر و استان، بستن معابر شهری و جلوگیری از عبور و مرورهای بی دلیل در سطح شهر و برخورد جدی با خاطیان، ضد عفونی منظم تمام معابر شهری و اطلاع‌رسانی صادقانه و هشدار دهنده به شهروندان، کاهش ظرفیت کاری ادارات و تعیین ساز و کارهای جهت کاهش نیاز مردم به خروج از منزل و بسیج تمامی امکانات شهر و استان و حتی کشوری برای کمک به دانشگاه علوم پزشکی استان و اعلام وضعیت بحرانی به ستاد ملی کرونا را در مدیریت بحران حاضر مؤثر دانست.

عسکری‌زاده گفت: بندرعباس از کف رفته و خانواده‌ای نیست که داغدار و نگران نباشد. اگر نیرو ندارند از دیگر استان‌ها نیروی امدادی وارد کنند.

وی تصریح کرد: بدون شک با حفظ همدلی و رعایت نکات بهداشتی با هم و در کنار هم این روزهای سخت را سپری خواهیم کرد و در آن روز که یقیناً به زودی خواهد آمد همه ما در دامن کوه زیبای گنو، باغات سیاهو و خلیج نیلگون فارس دوباره جمع خواهیم شد تا رنج این روزهای دشوار را فراموش کنیم.

کد خبر 428730

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.