شدیدترین علائم کرونا را چه افرادی تجربه می‌کنند؟

سازمان جهانی بهداشت اخیرا اعلام کرده است افراد مبتلا به بیماری کرونا زمانی علائم این بیماری را از خود بروز می‌دهند که در عفونی‌ترین مرحله بیماری قرار گرفته‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بیماری کووید -۱۹ تاکنون افراد زیادی در سراسر دنیا درگیر کرده است. برخی از مبتلایان به کرونا هیچ علائمی را تجربه نمی‌کنند و بدون اینکه متوجه شوند در برابر این بیماری ایمن می‌شوند، اما تعدادی دیگر دچار شدیدترین علائم مربوط به این بیماری می‌شوند.

کارشناسان سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده‌اند زمانی که میزان ویروس کووید -۱۹ در بدن افراد افزایش پیدا کند، بیماران علائم این بیماری را از خود بروز می‌دهند و احساس ناخوشایندی دارند. نتایج مطالعات اولیه در این زمینه نشان می‌دهد کسانی که علائم خفیف بیماری کرونا را دارند، ممکن است بین هشت تا ۹ روز عفونی باشند، اما این دوره زمانی ممکن است برای افرادی که علائم شدیدتری را تجربه می‌کنند طولانی‌تر شود.

به گفته کارشناسان سازمان جهانی بهداشت در زمان آغاز ابتلای بیماری کرونا میزان ویروس‌ها در مجاری هوایی فوقانی افراد افزایش پیدا می‌کند. بنابراین ممکن است با وجود اینکه بار ویروسی بالایی در بدن فرد وجود داشته باشد، احساس ناخوشایندی را تجربه نکند و علائمی از بیماری کرونا مانند تب را از خود بروز ندهد. به همین دلیل است که کنترل شیوع ویروس کرونا دشوار است و به مردم توصیه شده است اقدامات پیشگیرانه از جمله استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی را انجام دهند.

کد خبر 428556

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.