ماجرای طرح ازدواج اجباری چیست؟ + جزئیات و واکنش‌ها

ازدواج اجباری عنوان موضوعی است که در روزهای گذشته واکنش های زیادی در فضای مجازی به راه انداخته است. جوانان در صورت ازدواج نکردن تا ۲۸ سالگی باید بخشی از درآمد خود را به عنوان مالیات پرداخت کنند.

به گزارش ایمنا اخیراً انتشار شایعه ارائه طرح ازدواج اجباری به مجلس، که در آن "اگر فردی تا ۲۸ سالگی ازدواج نکند یک چهارم درآمد ماهیانه‌اش کسر می‌شود و باید ازدواج اجباری داشته باشد"، باعث واکنش‌های متفاوت شده است.

طرح ازدواج اجباری چیست؟

در بخشی از یادداشتی منتصب به حجت‌الاسلام محمد ادریسی سردبیر نشریه سراج این گونه آمده است:

قانون دوازده‌گانه ازدواج برای تسریع و شتاب ازدواج

دولتمردان و دولت‌ها لازم است که «قانون تسریع و شتاب ازدواج» را حمایت یا اصلاح و تدوین و تصویب و اجرا کنند که این بهترین خدمت به جامعه و افراد و خود آنها است و حفظ امنیت ازدواج‌ها را نیز بعدها در نظر داشته باشند که برای توسعه اقتصادی که هدف دولت‌ها و حکومت‌ها است، ازدواج یک اصل اساسی و ضروری است. در اینجا قانون‌های برای شتاب و تسریع ازدواج پیشنهاد می‌شود و این قانون دوازده‌گانه ازدواج عبارتند از:

قانون اول: ابتدای دوره ازدواج اختیاری ۱۷ سال و انتهای آن ۲۸ است و اگر کسی ازدواج نکرد باید ازدواج اجباری داشته باشد.

قانون دوم: اگر کسی بعد از سن ۲۸ سالگی از ازدواج امتناع کرد از او ربع درآمد کسب و کار و صنعت یا مالیات از تجارت او گرفته می‌شود و به آنها که می‌خواهند ازدواج کنند و گرفتار فقر هستند داده می‌شود.

قانون سوم: اگر فرد در این دوره سنی ازدواج نکرد اگر بیمار بود، معالجه او مجانی است و اگر بیماری بدون علاج داشت از ازدواج او امتناع شود و اگر بیماری او معالجه شد و ازدواج نکرد باید تمام هزینه‌های ازدواج یک زوج را پرداخت کند.

قانون چهارم: اگر پس از دوره ازدواج اختیاری فرد ازدواج نکرد از او در مناصب مدیریتی و تدریس و عضویت در هیئت علمی و کارهای کلیدی هرگز استفاده نمی‌شود.

قانون پنجم: اگر صاحبان مشاغل و کسب و کار به تعداد تعیین شده از جوانان که در دوره ازدواج اختیاری هستند چه دختر باشد و چه پسر وام خودکفایی و ازدواج بدهند از دو تا سه سال معاف از هرگونه مالیات و عوارض می‌شوند.

قانون ششم: کسی که سن او بالایی چهل سال است و فرزندی ندارد اگر به لحاظ جسمی و مالی، شرایطش را داشته باشد موظف است که با توجه به توانایی‌های او از یک تا چهار یتیم از کودکان کار یا شیرخوارگاه یا یتیم خانه‌های کشور فرزند تقبل کند.

قانون هفتم: هرکس در این دوره ازدواج کرد و برادر بزرگ‌تری ندارد که به والدینش خدمت کند استخدام رسمی ادارات دولتی می‌شود و همچنین یک دختر اگر برادر بزرگ‌تر ندارد که از والدینش مراقبت کند شوهر او معاف از مالیات و سربازی تا زمان پایان حیات والدین است.

قانون هشتم: کسی که در دوره ازدواج اختیاری ازدواج کرد اگر فقیر بود به او در نزدیک‌ترین محل سکونت والدین در شهر خود زمینی یا منزل مسکونی یا مغازه‌ای برای کسب و کار که قابل برگشت باشد از طرف دولت‌ها و حکومت داده می‌شود.

قانون نهم: کسی که در دوره ازدواج اختیاری و قبل از ۲۸ سالگی ازدواج کرد و صاحب چهار فرزند شد از سربازی معاف می‌شود و یارانه بیشتری از دولت‌ها دریافت می‌کند.

قانون دهم: کسی که بدون ازدواج به سفرهای خارجی غیر زیارتی و علمی می‌رود عوارض خروج بیشتری باید بدهد و اگر بدون عذر معقول همسر خود را با خود نبرد و یا در خارج ازدواج کند نصف دارایی‌های او برای همسر اول و فرزندان است.

قانون یازدهم: دانشجویان و طلاب تنها به دلیل تحصیل علم در داخل یا خارج از کشور تنها دو سال می‌توانند تأخیر در ازدواج داشته باشند.

قانون دوازدهم: گواهی گذراندن حداقل دو دوره رایگان «حقوق متقابل و مرتبط زن و شوهر» و «روش تعامل و آموزش تربیت فرزندان» قبل از ازدواج اختیاری یا ازدواج اجباری باید توسط دختر و پسر ارائه گردد تا پنج درصد به وام ازدواج آنها اضافه شود.

واکنش مجلس به ازدواج اجباری

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم (۱۹ خرداد ۱۳۹۹) گفت: اصلاً چنین طرحی در مجلس از سوی هیچ‌کدام از نمایندگان مطرح نشده است و مباحث مطرح شده، فضاسازی علیه نمایندگان است.

وی افزود: به هیچ عنوان امکان بررسی و تصویب طرح‌هایی از این دست نظیر ازدواج اجباری در مجلس وجود ندارد و نمایندگان نیز وقت‌شان را صرف بررسی چنین اموری نمی‌کنند، زیرا اولویت‌های مهم دیگری نظیر مسائل اقتصادی و معیشتی در صدر امور نمایندگان قرار دارد.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس در پایان خاطرنشان کرد: هدف برخی افراد مغرض، حاشیه‌سازی برای نمایندگان مجلس است تا از وظیفه اصلی‌شان که نظارت بر عملکرد دولت و نیز تصویب قوانین کارآمد در حوزه مسائل اقتصادی و معیشتی است، دور بمانند.

احمد امیرآبادی‌فراهانی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی نیز گفت: چنین طرحی از سوی هیچیک از نمایندگان مطرح نشده است و هرگز در دستورکار هم قرار نداشته و نخواهد داشت. مردم عزیزمان اخبار خانه ملت را از مجاری رسمی و مطمئن دنبال و از هرگونه اعتماد به شبکه‌های مجازی و افراد پرحاشیه مجازی پرهیز کنند.

واقعیت طرح ازدواج اجباری چیست؟

واقعیت این است که طرح ازدواج اجباری در مجلس مطرح نشده و پیشنهاد هیچکدام از نمایندگان مجلس، مسئولان و کارشناسان نیست، این متن اولین بار در سال ۱۳۹۷ بدون اسم نویسنده و با عنوان «قانون دوازده‌گانه برای تسریع و شتاب ازدواج» در یک سایت منتشر شد و «پایگاه خبری شفقنا» در ۹ خرداد ماه ۱۳۹۹ این متن را به نقل از حجت‌الاسلام محمد ادریسی سردبیر نشریه سراج منتشر کرده بود.

ازدواج شهبازی

واکنش فضای مجازی به ازدواج اجباری

طرح ازدواج اجباری با واکنش‌های مختلف و اکثراً طنز در فضای مجازی روبرو شد از جمله:

  • اگر ازدواج رو مثل خرید خودرو قرعه کشی کنند چی؟!
  • -برای چی از ایران رفتی!؟ +سال دیگه ۲۸ سالم میشد…
  • اونایی که کف پاهاشون صافه از ازدواج اجباری معاف میشن!؟
  • از زمان اجرای قانون ازدواج اجباری اونی که سنش از ۲۸ گذشته باشه تکلیفش چیه؟ عطف به ماسبق میشه یا نه؟ اونوقت مطلقه‌ها چجوری تعریف شدن؟
  • ۴۰ روز مونده تا اینکه تصمیم بگیرم یک مجرم باشم یا نه زیبا نیست؟
  • جوون بالای ۲۸ سال اگه درآمد پایدار و ثابت داشت، خودش اقدام می‌کرد.

نظر مراجع تقلید در مورد ازدواج اجباری

از نظر بسیاری از متخصصین احکام و طبق نظر بیشتر مراجع عظام، ازدواج اجباری ممنوع است. در ادامه نظر برخی از علما و فقها در مورد ازدواج اجباری آورده شده است:

آیت‌الله خامنه‌ای: اگر زن و مرد یا یکی از آن دو را به ازدواج مجبور نمایند و بعد از خواندن عقد راضی شوند و بگویند به آن عقد راضی هستیم عقد آن‌ها صحیح است.

آیت‌الله سیستانی: عقد باطل است.

آیت‌الله هادوی تهرانی: رضایت دختر شرط عقد صحیح است و اگر این شرط حاصل نباشد عقد باطل است.

آیت‌الله مکارم شیرازی: عقد حاصل نیست.

اگر زوجین بعد از عقد رضایت پیدا کنند

طبق گفته همه مراجع اگر زن و مرد یا یکی از آن دو را مجبور به ازدواج کنند و بعد از خواندن عقد راضی بشوند و بگویند که به آن عقد راضی هستند عقد صحیح است.

کد خبر 427813

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 215
  • نظرات در صف انتشار: 39
  • نظرات غیرقابل انتشار: 107
  • IR ۱۸:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
    120 8
    این خبر صدردصد اشتباه است چون هیچوقت دختر و پسرهای امروزی به اجبار نخواهند ازدواج کرد
    • GB ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
      56 6
      نخواهند ازدواج کرد؟؟؟چپه میگیااا
    • الف IR ۰۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
      99 15
      مگه الانم کسی ازدواج میکنه؟
    • حمیدرضا IR ۰۳:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
      زنده باد مجردی!! همسر غم خوار دردهایست، که خودش موسبب آنهاست.. عزیزم، خانومم = مرسی که نیستی.
    • زیر بار زورنمیرم IR ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
      42 5
      اینا فک کردند ک چی همینکه زندگی کردن رو به این سختی رسوندن الا میگن ازدواج اجباری
    • نرگس IR ۰۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۸
      8 5
      چرا همچین فکری میکنی
  • ناشناس IR ۲۰:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
    78 18
    قانون چهارم و ششم و هفتم واقعا چرتن یعنی چی اگه توانش رو داشته باشیم و سنمون بالا باشه و بچه نداشته باشیم باید از یتیمخانه بچه بزرگ کنیم! من متوجه قانون چهار نشدم یعنی اگه ازدواج نکنیم نمی تونیم مدیر جایی بشیم حتی اگه اون موسسه یا شرکت مال خود ما باشه یا این طور نیست؟
  • IR ۲۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
    161 9
    به جای ازدواج اجباری ، اختلاسگران را بازداشت کنید و پول اون را صرف هزینه های ازدواج کنید. آخه تو همه چی اجبارداریم ولی تو ازدواج اونم امری به این مهمی، با هیچ عقلی جور در نمیاد .ضمنا شاید کس که ازدواج نکرده ، داره خرج خانواده یا پدر ومادرش رو می دهد .
    • فهیم IR ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۲
      0 1
      اونوقت واسه مطلقه هاک این قانون صدق نمیشن
  • فاطمه IR ۲۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
    41 32
    ازدواج اجباری وچندین نقطه که فرمودید این یک تهدید است ما قبول نداریم هرکز قبول نخواهیم کرد اینجا ایران است نه آمریکا
    • ملیحه IR ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
      35 10
      واقعا چرا هیچکس متنو تا آخر نخونده آخه توی همین متن نوشته دیگه همچین قانونی تصویب نشده
  • IR ۲۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
    101 6
    بعضی افرادی که مجرد هستند دارن خرج زندگی پدر وما در و خانواده خودشون می دهند .به جای این طرح پول افرادی رو که اختلاس کردن رو بگیرید وبه جاش خرج هزینه های ازدواج جوانان کنید.
    • Zs IR ۲۲:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۷
      14 6
      چرا مطلب رو کامل نمیخونی؟؟؟ چرا بدون تحقیق حرف میزنی؟؟؟ اصلا این مطلب داره میگه که کاملا خبر دروغه و این دروغ واسه سال۹۷ هست ینی مجلس قبلی و اصلا پایه و اساس نداره.
  • IR ۲۳:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
    50 2
    به جای ازدواج اجباری پول را از اختلاسگران بگیرید و خرج هزینه های ازدواج جوانان کنید. ضمنا بعضی از افراد مجرد دارن خرج پدر وما در و خانواده خودشون رو می دن .ثالثا ازدواج اجباری رو قبلا در سیصد سال پیش برای بردگان می گزاشتند. رابعا ازدواج شوخی بازی نیست که اجباری باشد .والسلام .
  • فاطمه IR ۰۰:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
    47 4
    بهترین پسرفت تاریخ بشر داره میشه این ایده!!! من یادمه پدر مادرامون و حتی نسل های قبل از اونا به اجبار ازدواج میکردن که اون موقع به اجبار پدر خونواده بود الان به اجبار دولت میخواد بشه ما جوونا بازیچه نیستیم خواهشا با ما مثل اسباب بازی برخورد نکنید! شما چه شرایطی واسه ازدواج گذاشتین که الان میخواد اجباری بشه. احیانا ارزونیه؟؟ یا پول درآوردن راحته؟ جوون بدبخت چه دلگرمی برای ازدواج داره؟ الان دیگه پولداراش ازدواج نمیکنن چه برسه به اون بیچاره ای که تو خرج خودشم مونده! التماس تفکر
  • حجت سید حسینی IR ۰۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
    28 15
    خوبه ولی من که ۴۱ سال دارم کاری ندارم که خرج بدهم اگه بشه ازدواج کنم خوبه من الان از اینده خودم می ترسم بیمار بشم کیه در سن بالا مواظبم باشه اگه زنده بمانم
    • ناشناس IR ۲۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
      19 36
      خب تو بی عرضه ای و ترسو بقیه چیکار کنن
  • shahika IR ۰۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
    47 11
    من اگه ایران تو بدترین شرایط هم بود هیچوقت ترکش نمی کردم حتی اگرهمه شرایط هم برام مهیا بوداما اگر همچین قانونی بزارن همین الان میرم
  • .... IR ۰۳:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
    68 8
    بابا اینا از خودش دارن دارن حرف میزنن اگه ازدواج کردیم بعدش بچم ازم بپرسه چتور با بابام اشنا شدی بشون میگیم ازدواج اجباری
  • ارشیدا IR ۰۴:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
    46 3
    واقعا ازین مسخره تر دیگه سخنی نشنیده بودیم
  • IR ۰۶:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
    77 9
    حاجی‌ما بدمون نمیاد زن بگیریم گرونی نمیزاره ما بخاهیم پا پیش بزاریم یه ۲۰۰ میلیونی خرج داره یعنی ما یه پراید یه خونه اجاره ای بخاهیم خدا تومن پولشه . دوم مهریه کمر آدمو میشکنه با این گرونی سکه اومدیم یارو طلاق خاست اونوقت چه کنیم ۱۴ سکه که اگه بهش قانع باشه ببینید چن د میشه
  • IR ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
    66 7
    هی هتا واسه زندگیمون هم باید دولت تصمیم بگیره اقا به شما چه ربطی داره ازدواج مردم اخه به شما چی میرسه شاید یکی دلش نخاد ازدواج کنه اونوقت چی پاتونو از زندگی مردم بکشین بیردبیرون
  • IR ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
    58 4
    خدا شفاتون بده
  • هانیه IR ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
    51 12
    اخه با این بیکاری جوون ها کی میتونن تشکیل خونواده بدن شما اول بیایین یه فکری به حال کسب وکار جوون ها بکنین بعد بگین ازدواج تا سن ۲۸سالگی .اگه بخوایین چیزی رو حساب نکنین و ساده بگیرین دخترای مردم بدبخت میشن
    • IR ۰۶:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
      11 10
      ما که هستیم
    • محمد IR ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
      13 5
      دقیقا موافقم
    • ب IR ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
      20 3
      ن تنها دخترا بلکه پسرا هم بدبخت میشن
    • S.m IR ۰۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
      8 3
      صد البته درسته
    • یه عاشق IR ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
      10 1
      اقا چرا فقط دخترا بیشتر پسرا دارن بدبخت میشن که باید خرج مهریه و خونه و ... بدن حالا دخترا هم براشون سخت هست ولی اینکه میگن دخترا خیلی براشون بد میشه مال صدها سال پیشه الان پسرا کمرشون میشکنه
  • IR ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
    61 3
    ببخشیدا ، من خودم طرفدار ازدواج و اون هم تسریع در ازدواجم، ولی با تشویق کردن و امکانات رفاهی .... ولی این قوانین چقدر مسخره است....! اجباری...؟
  • IR ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
    27 7
    اول باید قانون مهریه را اصلاح کنید نه اجبار به ازدواج را! قطعا اکثر جامعه تمایل به تشکیل خانواده دارن و این مشکلات پیش رو از جمله مهریه های سنگین است
    • Asmaa IR ۰۶:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۲
      3 13
      ببخشیدا به نظرم همه ی دخترا مهریه ی سنگین خونه چرا که اگه تو زندگیشون دچار مشکل شدن حقشون و بگیرن چون کسی که بیشترین چیز و از دست میده بعد از طلاق دخترست
  • محسن ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
    53 10
    سلام خوبین شما پول کار جور کنید من در 10 سالگی ازواج اج میکنم
  • عماد ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
    19 4
    اولا سوال دارم برای کسایی ک طلاق گرفتن و سنشون بالاست تکلیف اونا چی میشه.؟ سوال دوم اینکه کسی ک پدر و مادر نداره و هیچ فامیلی هم تداره و کلا در دنیا تنها زندگی میکنه با این وضعیت اقتصادی و بدون پشتیبان چطور باید ازدواج کنه؟ اینها جزو شرایط خاصه ک در موردش ذکر نشده
  • جاوید IR ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
    30 1
    والا ما پول نداریم خرج خونه امون را بدیم حالا پول از کجا بیاریم بریم زن بگیرم این دولت دلش خوش هست به مردم فشار میارن بجا این این گرون نباشه فعلان نباشه بعد ازدواج اجباری گذاشتم
    • IR ۰۳:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
      8 1
      دوست عزیز نگران نباش تصویب نشده و هرگز نخواهد شد
  • IR ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
    46 1
    هیشکی رو نمیشه به زور وادار به ازدواج کرد
  • IR ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
    40 2
    اول برای جوانها شغل و مسکن حاضر کنید همه با کمال میل ازدواج می کنند.
  • پیمان همه سرو سامان پیدا میکنند IR ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
    14 77
    آفرین دولت ما این خوبه
  • IR ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
    12 7
    آخ جون چندتا میشه ب اجبار گرفت چقدر حال میده راستی هزینه ها پای کیه دولت چون اگه طرف پول داشت وبقیه ماجرا دیگه نیاز ب اجبار نی اختیاری ۵ تا،۷ تا میگرفتبم
  • IR ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
    20 7
    پیشاپیش روز ملی ازدواج اجباری مبارک قدیم ب سربازی میگفتن اجباری الان یعنی قدیم شده این یعنی که چه
  • امین IR ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
    واقعا عالییییییی این کار. اگه واقعا این پیشنهاد عملی بشه. دیگه تجاوزها و سرنوشت دخترانی که اسیر شهوت مردانه نامرد میشوند کم میشود. بنظرم باید هرچه زودتر عملی کنن این کار رو
    • IR ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
      15 4
      چه بگویم که نگفتنش بهتر است
    • آرزو IR ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
      29 5
      این تفکر از کجا نشسته تو ذهن شما؟؟؟؟ کی گفته با این کار چلوی خشونت علیه زنان کم میشه؟؟؟ تعداد زیادی از زنانی که مورد تجاوز واقعا میشن و یا در محیط های مختلف آزار جنسی صورت میگیره علیه شون، متاهل هستند. اصلاح کنید این تفکرات رو
    • ایدا IR ۰۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
      15 4
      واقعاخجالت بکشید ازاین طرزفکرتون
    • Fatemeh IR ۰۱:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
      4 0
      چی بگم آخه اینو از کجا مغزت درآوردی واقعا انگار شماها توی این جامعه زندگی نمی کنین
  • هادی اکبری IR ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
    10 60
    سلام و خسته و نباشید این قانون خوبه من هم موافقم ولی باید دولت هم حمایت کنه از جوانه های که نمیتون ازدواج کن حالا یا شرایط شون ندارین یا اون دختر رو که بهش علاقه داره بهش نمیدین
  • Sajjad IR ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
    10 2
    اخه با این وضعیت اقتصادی کی ازدواج میکنه .اونم به زور ...فکر کنم چند روز دیگر شاهد خودکشی های بیشتری هستیم...12قانون برای ازدواج مجردها گذاشتین ...حالا قانون بعد ازدواج چیه
    • مینا IR ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۶
      4 0
      بیشنید تا ۵۰ سال دیگه تا دولت به فکرتون باشه ۰بنده خدا ها کی به کیه کی ما جونا رو ادم حساب میکنه دهه ۶۰ شده ۳۰ ۴۰ ساله کدوم کشک کدوم حمایت هیچ خبری نیست سی سال گذشت بیستا دیگه هم میگزره تمام
  • حسین AE ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
    21 2
    من با این همه بد بختی چطور زن بگیرم. چطور یکی یا چند نفر دیگه رو مثل خودم بد بخت کنم.
  • فاطیما IR ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
    12 4
    اینا دیگه سن هاشون خیلی زیاده شده داره میرسه به یک قرن مغزها پوکیده بعد از عقد دیگه راضی بودن یا نبودن چه فایده داره
  • رسول IR ۱۹:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
    24 3
    شما پول وشرایط وامکانتش رافراهم کنید مامیاییم بله رابارضایت میدیم
    • IR ۰۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
      4 4
      من ک دوتا گرفتم اگر ازدواج اجباری اجازه میده و صلاح میدونه ک یکی دیگه بگیرم
  • سما IR ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
    8 1
    نمیخواد شما برا ما تصمیم بگیری اگ بیل زن هستی باغچه خودتون رو بیل بزنید اگ شغل و مسکن و درآمد داشتیم خودمون بلدیم زن بگیریم شما فکری به حال مملکت کنید شندرغاز حقوق چیه که به بهونه ازدواج اجباری میخواین ازش مالیات بگیرید راه حل دیگه ای پیدا کنید
  • IR ۲۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
    15 3
    سلام از اول بگم من یه جوان ۲۵ساله یه میلیون‌ نه تو کارت دارم نه نقدی خونه هم ندارم یه کارگر ساده هستم اگر کارگری هم باشه بکنم چه خوبتر شما ها لطف کنید یه شغل دائمی ثابت بدهید بعدشم همراه با ۲۰۰میلیون پول با یه ماشین بعد منم از خدامه از گناه کردن بیام بیرون‌ سرم تو زندگی خودم باشه
  • منِ خاک بر سر IR ۲۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
    29 5
    از پر دردی نمیدونم چی بگم
  • ali IR ۲۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
    14 1
    بجای این طرح مزخرف وسایل وامکانات رایگان زندگی به جوانان بدن ...
  • IR ۲۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
    7 2
    این آخوند جوان نفسش از جای گرم بلند میشود . یا پدرش پولدار است یا خیلی بیخیال . من حرفی ندارم . یکبار طلاق گرفتم و با مهریه همسر سابقم، زندگی مرا برد . دادگاه هم رای مساعد به دریافت مهریه ایشان داد . مهریه را دولت بدهد من ازدواج کنم . خانه هم فراموش نشود .
  • جواد DE ۲۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
    39 9
    اگه قانون بشه، واقعا کشور مسخره ای هستیم:) :) :)
  • IR ۲۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
    34 4
    مرد حسابی من نه کار دارم نه شغل ثابت در خانه اجاره ای هستم حتی توان اجاره ام ندارم چی میگید شماها زن و بچه خرج داره تویه این تورم وحشتناک روزی هزار بار آرزوی مرگ میکنم یه پدر بدبخت و یه مادر بدبخت دارم بدون درآمد و معاش اونوقت میگی ازدواج اجباری مثقال طلای 18 3800000 هزار تومان چی میگید
  • علیرضا IR ۲۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
    24 1
    کار اجباری باید باشع برای زوج ها باید مسکن اجباری باشه اینا ملاک نییت به نظرتون
  • IR ۲۳:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
    33 1
    شرم اوره دنیا به ماه و مریخ میره ما سرگرم چی هستیم
  • ۲۳:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
    32 3
    یادتونه گفتن بنزین قراره گرون نشه... هروقت انکار کردن دقیق همون شده
  • IR ۰۰:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
    9 66
    ولا اگه راست بود خیلی خوب میشد
  • IR ۰۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
    3 42
    با سلام خیلی عالبه شاید دیگه این طوری جوانهای ما ازدواج کنند و هیچ دختر وپسری با سن بالا درخانه ها نباشند چون مردم یک بیماری در جوانان حساب میکنند از شما ممنون میشیم که این کار را حتمی و اجباری بدانید تا شاید فساد وبی بند و باری هم در جامعه ی ما کم شود
    • سونیا IR ۰۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
      17 0
      شما فکر کنم از عصر دایناسورها زنده ای هنوز
  • صمد IR ۰۳:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
    33 14
    ازدواج اجباری اصلاً تصمیم خوبی نیست.
  • IR ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
    2 14
    اگر دولت و قوه قضائیه دخالت خود را برای گرفتن مهریه خانمها بردارد و یا با توجه به قیمت سکه قانون گذاری نماید که تا حد 10 سکه در مهریه خانمها دخالت می کند به نظرم در سریع شدن ازدواج تسریع می شود
  • IR ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
    6 3
    خوب ازدواج اجباری کردی نه کار نه خونه هست بعد طلاق که میشه برای گرفتن مهری خودتان میبریدش زندان تو ایران، چه خبره دیگه بدبخت شدیم بس نیست شما که مشکلی نداری برای همین حال مردم درک نمیکنید
  • محمد.t IR ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
    24 3
    اصلا من این قانون را قبول ندارم، یکی از ضرب المثل ها است که میگوید چاه مکن بهر کسی اول خودت بعد کسی ؛درضمن در هیچ جایی از احادیث یا درکتاب قران نیامده است که ازدواج اجباری ست
  • Fatemeh IR ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
    30 0
    اخه اون بدبخت پسری ک میخواد بره خواستگاری با چی بره، شما وضع اقتصادی رو درست کنین مردم خودشون میرن ازدواج میکنن کم مونده به وزن مردمم دست بزنین کدوم خانواده ای به پسری ک هیچی نداره دختر میده رهن خونه ها شده نجومی خوب چطوری مخارج زندگی و بدن شما خودتون جای گرم و نرمید از مردم خبر ندارید
  • کاظم ریش IR ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
    11 35
    به نظر من خیلی خوبه اینطوری اینکه اگر کسی بخواد قبل از ۲۸سالگی ازدواج کنه بهش خونه یا زمین بدن عالیه همچین قانونی
  • سرباز امام زمان NL ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
    37 3
    دولت می خواهد درآمد کسب کنه دنبال ازدواج جوانان نیست چرا نگفت به کسانی که ازدواج کنند تا 28 سالگی شغل خوب میده فقط میگن باید مجرد جریمه بده
  • Madana AE ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
    26 3
    نباید چنین اخبار حاشیه ای را پخش کرد زیرا گناه است که دو زوج که نمی خواهند باهم ازدواج کنند را به اجبار عقد کرد بعد اگر اینگونه باشد تمام مردم از ایران می روند
  • مجیدر IR ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
    5 12
    ادمی که چنین فکری کرده هیچ اشنایی نسبت بقوانین ندارد گرچه بعضی ها بخاطر معروف شدگان چنین مواردی را مطرح میکنند
  • IR ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
    18 1
    بهونه فقط پوله
    • IR ۰۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
      5 0
      واقعا درسته مثاله پوله پول
  • IR ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
    24 2
    آقایان فکر کرده اند که ازدواج خریدوفروش ملک و ماشین است..یکی نیست به اینها بگويد که ازدواج پیش شرط نیازدارد.که اول از همه اشتغال است.بعد باید درآمد در حدی باشد که قدرت تامین مسکن و نیاز های اولیه زندگی را داشته باشد.دختری که میخواهد ازدواج کند جهیزیه میخواهد.با این قیمت های سربه فلک کشیده اگر جوانی بخواهد ازدواج کند باید حداقل ماهیانه 5ميليون درآمد داشته باشد تا بتواند هم اجاره خانه و ساير هزينه های حداقلی را تامین کند.ضمن اینکه برای یک جهیزیه ساده و پیش پرداخت مسکن و یک عروس هم باید 300ميليون تومان ناقابل داشته باشی.تنها چیزی که در این طرح که مثل قانون سربازی است دیده نشده موضوع اشتغال اجباری و تامین مالی است.واقعا نخبگانی که این طرح را داده اند را باید درگينس ثبت شود.آمار طلاق هم که قطعا چند برابر می شود
  • فرهاد IR ۲۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
    17 2
    چهار سال برای یک شرکت کار کردم و حق و حقوق ما رو خوردند رفت عمر جوانیم رفت چند ساله اومدم تو کار ساخت و نصب درب کرکره اتوماتیک این چند سال از ۶۰ نفر طلبکارم و نمیدند وکیل گرفتم اونم مثل یه بوکه ماست میمونه کاری برام نکرد
    • جواد IR ۰۱:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
      2 2
      این خوب فکریه همین‌ کارو ادامه بدین ؟؟؟؟
  • محمدرنجبر US ۲۳:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
    8 2
    حالادیگه به هیچی رحم نکردین که هیچ ،به جیب فقراهم رحم ندارین ،وقتی کسی خونه نداره ،کارنداره، پول نداره چه جوری بایدازدواج کنه ،لطف کنیدیه خونه همراه بایک کارثابت ویه وام بلا عوض بدین به جوانان تابتونن امیدی برازندگی داشته باشن نه اینکه روزبه روزنا امید میشن مثل من
  • علی IR ۰۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
    16 0
    با این زنها مگه میشه کنار اومد . تا حرف بزنی میگن تو منو از رو اجبار گرفتی . یک مشکل به مشکلات طلاق اضافه تر میشه . برا چی میخای طلاق بگیری خانوم .شوهره من چون به اجبار منو گرفته باهام سرد برخورد می‌کنه . خخخخخخ
  • حسام IR ۰۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
    17 17
    این شایعه توسط یک دختر کاملا ترشیده در فضای مجازی مطرح شده ک داشته اخرین تلاشهاشو میکرده و جای هیچ نگرانی نیست ریلکس باشین
  • IR ۰۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
    13 1
    به به اگه خونه و ماشین و کار هم بصورت اجباری بدید ناچارم قبول کنم
  • IR ۰۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
    12 3
    من 65 سالمه سن این قانون را بالا ببرید متشکرم
  • م IR ۰۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
    5 30
    من یک فعال حقوق زنان هستم و ای کاش این قانون فوق العاده تصویب میشد تا بلکم کمی آتش درون دختران بی پناه و بی گناه این مملکت فروکش کند. ما دختران از مسئولین عاجزانه درخواست رسیدگی به این طرح را خواهانیم. خدا یار بی سرپناهان
    • ایدا IR ۰۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
      31 2
      شما لطف کن ازحقوق خودت دفاع کن برو ازدواج کن کاربه بقیه نداشته باش
  • ازدواج اجباری GB ۰۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
    5 0
    این نویسنده ک این موضوع رو نوشته و پخش کرده حتما خودش کنار ساحل ویلا داشته که جوونای ایران رو با خودش مقایسه میکنه آدم باش و مث آدما فک کن .اگ جوونا تو هرسنی که هستن پول و درامد کافی داشته باشن خودشون میتونن واسه زندگی خودشون تصمیم بگیرن از اون گذشته صددرصد طرف کارکنان دولت هس که میگ باس یک چهارم حقوق جوان مملکت بره به مالیات همه چی حرامه جزء مالیات و دروغ و اختلاس و دزدی و پول شویی
  • Ali IR ۰۲:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
    10 0
    فکر کنم کسی این قانون رو نوشته خیلی داره از زندگیش لذت میبره . دوم اینکه چرا هر چی طرح تو این دوران که ما داریم سپری میکنیم . میخوان اجرا کنن
  • IR ۰۳:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
    5 0
    همین ایی ازدواج کردن کمکشون کنین طلاق نگیرن بقیه کا را پیش کش باشه
  • AE ۰۵:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
    6 0
    مگه ما حیوانیم که بدون احساس و عواطف و بر اساس جبر قانونی ازدواج کنیم. اگر هنر دارید، اوضاع اقتصادی و چشم انداز آینده رو درست کنین، ازدواج بیشتر میشه. وگرنه حتی حیوانات هم در فصولی تولید مثل میکنن که از آینده زاده های خودشون مطمئن باشن. لطفا از حیوانات الگو برداری کنید
  • IR ۰۶:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
    3 0
    اول وضعیت کاره حوانها رو درست کنید حضرات این مشکل حل میشه کدوم احمقی بیکار باشه ازدواج میکنه
  • علی اصغر قاسمزاده IR ۰۶:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
    9 1
    آیا کسی که در زندان هست شامل حالش میشه آخه دوروز دگه 28ساله میشه
  • حسن کچل IR ۰۷:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
    3 0
    شما اگر دلسوز جوانان ایرانی هستید اول بستر کار ودر آمد جوان درست کن بقیه کارها اتوماتیک کار انجام میشد اجباری یعنی چی این ضعف دولت هست بخدا مردم خسته شدن از این جفنگ بازیها
  • محمد IR ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
    5 1
    سلام.هر دفعه مارو سرگرم یه بازی میکنند. این دفعه هم نوبت طرح ازدواج اجباریه. راست و دروغش مهم نیست.مهم اینه که تو بازیشون نباشیم.
  • ناشناس IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
    2 1
    این طرح شما اشتباه است بروید جاهای دیگر وضع خرابه اصلاح کنید ازدواج اجباری دیگه چه صیغه ای
  • ناشناس IR ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
    6 0
    ازدواج یک امر شخصی است به کسی ربطی ندارداین طرح را جمع کنید مردم هزار درد دارند این یکی را جمع کنید
  • مرتضی IR ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
    2 1
    خیلی خیلی غلط میکنه کسی بخواد اجبار کنه، به کسی ربطی نداره ما مجردیم
  • ناشناس IR ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
    6 0
    ازدواج اجباری بعد هر روز دعوا و درگیری شاید قتل شاید طلاق دادگاه بچه های آواره و استرس و فرار از منزل و هزاران مشکل دیگر جمع کنید حاضر نیستم پسرم ازدواج اجباری داشته باشه مشکل کم داریم این هم اضافه بشه
  • IR ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
    7 0
    خدا به حق پنج تن شفاتون بده...
  • ناشناس IR ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
    1 1
    داریم از بیکاری فرزندمان دق می کنیم برویم ازدواج اجباری داشته باشند دعوا مهریه فرزندان بی سر پرست ازدواج اجباری جمع کنید ترا خدا قانون کار وضع کنید خانواده هآ خودشان به فکر هستند
  • آرزو IR ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
    3 0
    مسئولین محترم شما اشتغال، مسکن و امکانات لازم را ایجاد کنین، ازدواج هم در ادامه ش خواهد اومد. بجای دخالت در زندگی شخصی مردم، به حوزه اصلی کار خودتون برسید
  • سهیل IR ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
    9 0
    مگه ازدواج فقط يه مسئله مادیه و مشکلات اقتصادی دلیل ازدواج نکردن همه است!!؟ این قانون چه جایگاهی برای روح انسان قائل شده!؟ شاید کسی از لحاظ روحی آمادگی ازدواج نداشت!؟ چه حقی دارن که چنین فردی رو تنبیه کنن!؟ اينا فقط میتونن قانون تشویقی بذارن، هیچ حقی ندارن روح انسان رو ناديده بگيرن و قدرت اختیار رو از او سلب کنن.
  • جواد GB ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
    1 2
    آقاا مردیم ازاین همه خوشی...
  • .. IR ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
    1 1
    فکر کنم تو مملکت چیز های خیلی واجب تری داریم لطفا به اونا برسید فکر ما نباشید ما بترشیم هم ناراحت نشید
  • محسن IR ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
    0 0
    من زن دارم کجا رو گرفتم هر روز ایراد میگیره اذیت میکنه بهانه گیری بعد میگه ناراحتی مهریه مو بده تا برم اینم ازدواج قانون مهریه را درست کنید
  • پ IR ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
    0 12
    به جای این قانون اجباری قانونی بذارید که مردایی که تمکن مالی خوبی دارند بتونن چن تا زن بگیرن و چند همسری رو رواج بدید وگرنه هرکسی بالای 28 سال خودش زن میگیره اگه شرایطشو داشته باشه حالا که اونا شرایط ندارن مردایی که شرایطش رو دارن بتونن چن تا زن داشته باشن.
  • ناشناس IR ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
    4 2
    شما را قسم به خون شهدای کربلا خون شهدا انقلاب و جنگ تحمیلی قانون کار اجباری برای جوانان را اجرا کنید ازدواج اجباری را ول کنید
  • زهرا IR ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
    3 0
    فقط حیف وقت وچشمو چار که این مطالب رو بخونیم
  • توعزیزدلمی دلنگیز US ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
    2 0
    اینا مثل بنزین اول میخوان واکنش مردم رو ببینن ... بعد اقدام میکنن ..
  • IR ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
    1 0
    کم تو هر سوراخی سرک بکشید،ازدواج مردم ب کسی مربوط نیس .
  • مهرسا IR ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
    0 0
    خب ما آخر نفهمیدیم که این خبر شایعه است یا نه آخه این چه قانون مسخره ایه؟ازدواج اجباری؟ خدایا خودت کمکمون کن
  • IR ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
    5 1
    حاضرم کل حقوقم رو بدم ولی هیچوقت ازدواج نکنم
  • IR ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
    2 0
    باز هم مردم قربانی کچ فکری یک آدم خواب نما شدند اول فکر کن بعد برای جوانان بدبخت تصمیم بگیر
  • IR ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
    4 0
    ما که با رضایت ازدواج کردیم اخرش پشیمانی هستش وابه حال اونایی که ازدواج اجباری دارن
  • بوووک IR ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
    0 1
    به نظر من به فکر شغل جوونا و آینده جوونا باشن اول از همه این مهمتره...بعدش شغل برای جوونا پیدا کنند..اونموقع بحث ازدواج رو بیارن جلو ....دارن دستی دستی با قانون و تبصره و ماده و چند تا کاغذ پاره جوونا را بدبخت میکنن...
  • ناشناس IR ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
    0 1
    میخوان مملکت بکنن کارخونه جوجه کشی
  • نیلو IR ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
    0 0
    من باپسری نامزد کردم طی نامزدیم فهمیدم ک مشکل اون غیر قابل درمانه آیا این اقا هم شامل این هزینه ها میشع
  • حمید IR ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
    6 0
    یک قسمت نوشته بود اولویت‌های مهم دیگری نظیر مسائل اقتصادی و معیشتی در صدر امور نمایندگان قرار دارد.خدایی چقدر این نمایندگان دارن زحمت میکشن والا راضی نیستیم اینقدر سخت و فشرده حتی بیشتر از حقوقشون کار کنن کجاست این قانون کار و دیوان عدالت اداری....مردیم از این همه رفاه
  • علی عزیزی IR ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
    1 2
    آقایی که این قانون مسخره رو راه انداختی من الان ۲۹ سالمه خونه هم دارم اما شما توقع دخترا رو انقدر بالا بردید که به یه آپارتمان ۷۰ متری قانع نیستند به جای این قانون فکر کنید همه آقا زاده نیستن که از موقع به دنیا اومدنشون زندگی لاکچری داشته باشن و تو خارج از کشور درس بخونن
  • سارا IR ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
    18 1
    یهو بیان بگن جیب ما مکانی برای پول شماست. چرا بهونه میارن؟؟؟
  • غریبه IR ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
    0 0
    اول مشکلات کسب و کار و پول برای مردم حل کنید بعد تصمیم بگیرید چی بگید.طرف۶۵سال داره مجرده فکر کنم تمام زندگیشو باید جریمه بده
  • علی بهمن پور هستم 42ساله AE ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
    2 0
    42ساله هستم مجرد بنده مشتاق ازدواج هستم ب شرط اینکه همسر شخص بعد چند ماهی مهریه اشو اجرا نزاره و مرد رو اسیر دادگاه پاسگاه نکنه
  • IR ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
    1 0
    جوک تلخی است من خانه ای ندارم چه برسد به فرزندم که 28 ساله است و دلش می خواهد ازدواج کند اما با کدام درآمد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ این هم داستانی برای یک سرگرمی دیگر به قول قدیمی ها : یکی نان نداشت می مرد از درد بی نوایی ، دیگری گفت زردک می خواهی!؟! مردم بدبخت که هیچ عایدی از درآمد های هنگفت مملکت ندارند ،
  • IR ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
    0 0
    ازدواج اجباری چه چرت پرتیه شما اگ خیلی ب فکر جوانان هستین بفکر کار و درامدشون باشید این همه دزدی میکنن میبرن اگ میتونید اون پولا رو برگردونید صرف ازدواج جوانا کنید
  • Css| mohsen IR ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
    0 0
    اگه کسی بخواد با وضع الان ازدواج باید خودش زیر تریلی بندازه تا پول عایدش بشه. اونم واسه مراسم ختمش کافی نیست چه برسه به ازدواج.
  • Mohammad IR ۱۹:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
    2 1
    بنظرم دلایل ازدواج نکردن جوون‌ها اینهاست:1بیکاری2گرانی3عدم اطمینان به آینده 4توقعات بالای هر دو طرف5ترس از مهریه بنظرم دولت باید مهریه رو حذف کنه خیلی بده 6بنظرم ریسمو رسوماتو فرهنگمونم بده. بعدش جوان‌ها که ازدواج نکنن آینده کشور خیلی بخطر میفته
  • IR ۲۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
    0 0
    لااله الی الله
  • مهدی IR ۲۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
    2 0
    یعنی تو که همچین طرحی میدی به عواقبش فکر نمیکنی؟ خود من اگه با یکی اجباری ازدواج کنم هرروز کتکش میزنم چون تحمل دیدنشو ندارم.یعنی به اندازه ی یه نخود مغز داری؟
  • IR ۰۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
    2 0
    یادمه یه بار سنگ کلیه داشتم از شدت درد از پله ها افتادم پام شکست اما حس دردی تو پاهام نداشتم الانم یه همچین حسی نسبت به این موضوع دارم ندارد درد من درمان دریغا بماندم بی سر و سامان دریغا
  • IR ۰۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
    0 0
    ایرادی نداره طرح خوبیه فقط قبلش خونه رو فراهم کنیو(مسکن‌مهرو جوانان قابل قبول نیست) ۵ تا از لوازم ضروری زندگی رو هم‌فراهم کنید مهم‌تر از مهمه یک‌شغل با درامد ثابت نسبت به تورم‌رورز(یعنی بالای ۵ میلیون‌ حقوق ثابت) تهیه کنید میتونید برای همه اینکارو انجام‌بدید؟ مشخصه‌دیگه شما اگر میتونستید که وضع اینجوری نمیشد سکه ۷۶۰۰ دلار ۱۸
  • م RO ۰۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
    1 7
    ما ک راضی
  • ناهید IR ۰۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
    0 0
    نفس شون از جای گرم میاد بالا... ما هنوز در سن سی سالگی به ثبات شغلی نرسیدیم....وبا حقوق اندک زیر خط فقر محسوب مییشیم چرا با این اوضاع اقتصادی یک نفر دیگه را هم درگیر کنیم. اول دولت اقتصاد و درست کنه ،استخدام و درست کنه بعد من اولین نفرم اعلام می کنم می خوام ازدواج کنم
  • ناهید IR ۰۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
    0 0
    اونایی که این طرح مضحک و مطرح کردند فکر می کنند مشکل اصلی ازدواج است نه آقا مشکل اصلی اقتصاد است چرا صورت مسأله را پاک می کنید?کار که باشه ازدواج هم آسان میشه اما با ازدواج اجباری پیش بینی من میگه چند سال بعد نرخ طلاق چند برابر خواهد شد،چون چیزی که می تواند بنیان خانواده را حفظ کند در حال حاضر پول و کار است.
  • IR ۰۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
    2 1
    شما خیلی بی جا کردید ب جای بقیه تصمیم بگیرید
  • ES ۰۴:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
    1 1
    قوانین ازدواج فعلی خیلی درسته!به سبزه و گل نیز آراسته شود.شوخی شوخی جدی میشه،میگی نه،بشین و ببین.
    • IR ۲۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
      1 1
      ایران یک کشور اسلام است ازدواج اجباری صحیح نیست دوم اشتغال برای جوانان ایجاد کند سوم شما اجازه ندارید سرنوشت جوانان تصیم بگیرید یاعلی
  • حیاتی IR ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
    1 1
    خیلی مسخرست
  • علی IR ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
    0 0
    ببخشید آقای سلیمی نمایندگان دقیقا وقتشان رو صرف چه کاری میکنند خسته نباشید دلاور
  • علی IR ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
    0 0
    من که بیکارم درامدی ندارم 30 سالم هست با این اوضاع ازدواج نمیکنم خواستن بیان از هیچی درامدم 30 درصدشو بهشون بدم
  • alli IR ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
    3 0
    اسباب بازی نیس دختر مردم ک ما خودمون پول کارت شارژمونو از این و اون کش میریم ایا زن گرفتن ما غیر اینه ک امار طلاق و فساد تو جامعه بیشتر میشه و زن ها ارزششون روز به روز پایین تر میره.وقتی دلخوشی نیس واسه درس خوندن ک بعدش ایا کار گیرت بیاد یا نه،که در 100 درصد مواقع کار نیس و گیر اونایی ک پارتی دارن میاد. پس اول ریشه ای حلش کنید تحصیل هدف دار، حذف درس های چرت و پرتی ک تا اخر عمر یه کلمش به دردت نمیخورن،شغل مرتبط با رشته تحصیلی.درامد مهیا نه خوب. کنترل تورم.و....ایشالا اینا درست شد اصلا وقتی بند نافمون رو بریدن واسمون زن نشون کنید گور بابای کسی ک نگیره ممنون
  • ،،، IR ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
    0 0
    اگر تا سه سال تونستن قیمت ها رو ثابت نگه دارن بعد بیان بگن باید ازدواج کنید.
  • زیبا IR ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
    0 0
    متاسفم براتون کاش به جای ازدواج اجباری، به فکر کار و مسکن اجباری باشید ، اه هر روز یه چیزی در میارن ، به نظرم با این قانون مسخره درصد طلاق و نارضایتی زوجین و مردم بیشتر میشه.
  • رضا IR ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
    0 0
    اگر کسی سواد خواندن و نوشتن داشته باشه میفهمد این قانون بر خلاف قانون اساسی و قوانین اولیه انسان و قوانین حقو ق بشر و حتی قوانین اسلامی و قران هست ،اگر دولت واقعا قصد افزایش ازدواج را داشته باشد میتوانند از سیاستهای تشویقی استفاده کند.در ضمن چنین قوانینی باعث فروپاشی نظام خانواده و سست شدن ان و .. میشود .به عنوان مثال خیلی ها برای اسیب ندیدن دست به ازدواج صوری میزند در حالی که اهمیتی برای چنین ازدواجی قائل نیستن و در عمل حرمت و ازرش خانواده به گند کشیده میشود.
  • حسین US ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
    2 1
    پولشو شما بدین ازدواجم میکنیم
  • مسلم IR ۲۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
    1 0
    اقا تورو خدا بیاین اول شرایط ازدواج رومهیا کنید بعد جوونای مردم رو مجبور به ازدواج کنین. من خودم سال 86 باذهزارتا قرض ازدواج کردم الان هم با حقوق کارگری وچهار تا بچه ومستاجری دارم به سختی زندگی میکنم.. حالا بسم الله... کجان اون دست اندرکاران که وعده و وعید کمک میدن.. بیاین کمکم کنن داره کمرم میشکنه 2500 حقوقمه ماهی 1900 کرایه وقسط وخرج خونمه..
  • IR ۲۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
    0 0
    با عرض سلام من خودم 28سالمه شماهایی که ازدواج رو اجباری میکنید هزینه ازدواج رو شما تقبل میکنین طرف بیکاره شما شغل بهشون دادی یه وام میدین 2تا ضامن بانکی میخاد هزارتا چیزای دیگه باید 2ماهم وقت برا وام بزاری خب اگه میخاین ازدواج بین جوانها بیشتر شه به مجردا بعد از عقد رسمیت مبلغی اهدا کنید تا بتونه یه استار بزنه کوچیک شما
  • IR ۲۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
    0 0
    طرف ن کار نه هم پول درستی با این وضع که بخوای لوازم منزل بخری خونه بگیری ازدواج کنی هم باید دویست سیصد ملیون داشته باشی مسایل دیگشم بماند
  • IR ۲۲:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
    0 0
    مشکلی نیست.فقط یه چند صد تریلیون وام بلاعوض بدین
  • IR ۰۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
    2 0
    اگه جوانای امروز پول داشتن که هنون داخل سن ۲۰سالگی زن میگرفتن مشکل ما اینه که نه بابای پول دار داریم نه کاری داریم که حقوق بگیریم
  • محمد امین IR ۰۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
    1 1
    من ۱۸ سالگی ازدواج کردم جایزه ام چیه
    • IR ۰۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
      5 0
      جز گرفتاری چی میتونه باشه
  • ... IR ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
    1 0
    متاسفم دیگر کشور های دنیا به کجا می روند و سرگرم چ چیز هایی هستند و ما ب کجا میرویم و سرگرم چ چیز هایی هستیم...
  • حسین IR ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
    7 0
    من از ایران میرم
  • احسان IR ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
    1 2
    دوستان شما چرا درست متن رو نمیخونید؟؟؟؟ داره میگه همچین چیزی نیستش بعد باز دارید میگید نه اینا میخوان ازدواج اجباری کنن
    • پیمان IR ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
      1 0
      داداش همه نظر ها مزخرفه بجای این قانون قانون بزارن ک هرکی میخاد ازدواج کنه توان مالی نداره ۲۰۰ ملیون پول میدیم اونموقع همه ازدواج میکنن همع
  • IR ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
    0 0
    ... من اگه پول داشتم ۱۲ سالگی زن میگرفتم الان ۳۰ سالم هنوز نه خونه ای نه ماشینی هر سال هم گرونتر میشه و دست نیافتنی تر
  • IR ۲۰:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
    0 1
    ازدواج اجباری نشده تهش طلاقه به خاطر شرلیط اقتصادی ،،حالا اجباریش دیگه به کجا بکشه الله و اعلم .........
  • احسان IR ۰۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
    2 2
    افرین اجباریش کنین من چندتا بگیرم
  • علی US ۰۵:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
    2 1
    چه الکی مردم شلوغش کردن کاش پارگراف آخر رو اول می نوشتید واقعیت این است که طرح ازدواج اجباری در مجلس مطرح نشده و پیشنهاد هیچکدام از نمایندگان مجلس، مسئولان و کارشناسان نیست، این متن اولین بار در سال ۱۳۹۷ بدون اسم نویسنده و با عنوان «قانون دوازده‌گانه برای تسریع و شتاب ازدواج» در یک سایت منتشر شد و «پایگاه خبری شفقنا» در ۹ خرداد ماه ۱۳۹۹ این متن را به نقل از حجت‌الاسلام محمد ادریسی سردبیر نشریه سراج منتشر کرده بود.
  • Siya IR ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
    3 3
    اینجوری اتفاقا فاجعس دختر رو میگیره صد در صد چون زوریه، مهریه هم باید حذف شه، بعد اذیتش میکنه مجبور به طلاق بشه بعد یکی دیگه
  • IR ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
    1 3
    به نظرم که قانون خیلی خوبیه به اونایی که ازدواج میکنن و خونه و زمین و مغازه توی محله شون میدن یارانه شون اضافه میشه معاف از مالیات میشن بشون وام تعلق میگیره البته اگه واقعیت داشته باشه و دروغ نگن کلا دیگه مهریه هم میاد پایین چونکه خانواده ها مجبور میشن کمتر سخت‌گیری کنن هزینه جهیزیه و وسایل خونه و اجاره خونه ها هم خیلی کمتر میشه
  • IR ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
    3 0
    این چه عدالتی است
  • . IR ۲۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
    0 1
    به عنوان یه پسر 28 ساله میگم یه قانونی مشابه این قانون باید باشه که حداکثر سن ازدواج رو 25 سال بذارن. البته شرایط تحصیلات و اشتغال رو هم طوری در این کشور پایه ریزی کنن که فرد قبل از این که به دوران بی خیالی مثل الان من برسه ازدواج کنه. حالا من اگه دختر خوبی باشه و هیچی هم ازم نخواد ازدواج می کنم ولی اون شور و شوق گذشته رو ندارم.
  • IR ۰۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۷
    0 4
    من با ازدواج فامیلی کاملا موافقم و تمامی فامیلامون و همسایه هامون و همکارامون هم موافقن و الان هم میخوایم نامه بدیم که حتما عملی بشه ازدواج اجباری.
  • معین الدین IR ۰۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۷
    0 1
    بر طبق قانون مدنی عقد نکاح از اقسام معاملات یا اعمال حقوقی هست که هیچ کس را نمی توان اجبار به انعقاد معامله چون که عقد و معامله با توافق دو یا چند اراده آگاهانه متقابل هم ایجاد میشه و تمام معاملات باید نظم عمومی رعایت کنند و هر چیزی مخالف نظم عمومی باشه باطله . و قوانین امری که در اینجا قانون مدنی هست از اقسام نظم عمومیه . پس عقد نکاح اجباری هم مخالف قوانین امری و نظم عمومی هست که باطله
  • علی IR ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۷
    3 1
    اول خونه دوم ماشین سوم حساب بانکی بعد ما جوونا در خدمتیم، مطمئن باشید برای پسرا بالا رفتن سن مهم نیست ولی دخترا میشوند معضل اجتماعی!!! نهایتش سن بره بالا میریم صیغه می کنیم خدا شاهده تا الان به صیغه فکر هم نکرده بودم برای خودم! بفکر چاره ای باشید! از من گفتن بود.
  • علیرضا IR ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۷
    2 0
    حتی مطرح شدن چنین مسئله ای هم بی نهایت مسخره است. چرا به جای ازدواج اجباری قانون اشتغال اجباری تصویب نشه؟!
  • IR ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۷
    0 3
    بعضيا چرا اينقدر بي عقلن. ..خب اين ازدواج بهترين راه براي کم شدن فحشا است. ..اينايي که ميگن خونه و فلان نداريم خب دولت بهتون ميده ديه دردتون چيه خرج زندگي هم که بايد کار کني ..نميخواين پول بيارن در خونتون دودستي تقديمتون کنن
  • زینب IR ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۷
    2 0
    الان مثلا چی بشه هر کسی تا 28سالگی ازدواج نکنه باید پول پرداخت کنه کی پول گیر آورده یعنی چی
  • امین بیک محمدی منصور IR ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۷
    2 0
    سلام. اول باید کار و مسکن اجباری تصویب شود. و بعد ازاواج اجباری. چند جا رفتم خواستگار اول مسئله مسکن مطرح شد
  • امین بیک محمدی منصور IR ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۷
    0 0
    سلام اگر چنین قانونی تصویب بشه باید قبلا قانون مسکن اجباری و شغل اجباری نیز تصویب گردد. ممنون
  • ی دختر IR ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۷
    0 0
    واقعا فکر کردین زندگی ما جوونای مملکت برای اداره کننده های کشور انقد مهمه که بشینن براش فکر کنند مثلا راه حلم ارائه بدن؟..نمیدونم ولی امیدوارم مثل همه اتفاق هایی ک افتاد و اولش گفتند شوخیه و غیرممکنه و ممکن شد این یکی دیگه ممکن نشه.
  • رومینا IR ۲۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۷
    1 1
    بابا من اصلا نمی خوام ازدواج کنم و قراره سال دیگه برم آلمان نمی رسم تا اون موقع
  • ماهان AE ۲۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۷
    3 0
    خدا وکیلی خیلی چرت و پرتی میگن این مسئولین
  • Z. S IR ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
    1 2
    خوب خونه و ماشینو پول اجباری هم باشه کی مخالفه؟
  • ف IR ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
    0 0
    دولت اعلام کرده وام ازدواج به افراد ۱۸ تا ۴۰ سال تعلق میگیره ما که بالا ۴۰ هستیم مشکلات مالی داریم چکار کنیم
  • آرزو IR ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
    1 0
    اگه قسمت معافیت سربازی و شغل دولتی و اینجور چیزا رم تصویب کنید جوونا جرات میکنن سمت ازدواج برن
  • IR ۲۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
    1 0
    اگه دولت از نظر مالی کامل حمایت کنه مشکلی نیس
  • IR ۲۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
    3 0
    یعنی چی .اجباری .سربازی کم بود.
  • IR ۰۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۹
    3 1
    اکثر دختر و پسرهایی که به اجبار خانواده و یا حرف اطرافیان ازدواج کردن جدا شدن چون دلشون هیچوقت به زندگی گرم نبود و روحیه داغون و سرنوشت بلا تکلیف اجبار هیچوقت موفق نبوده اراده هدف آدمی سبک زندگی رو تعیین می کنه اگر قانون گذاری دخالت کنه جامعه به جامعه دیگری تبدیل می شه سیاست های دولتی همچین کاره درده سر داری و پیش نمیگیرن چون همین جونان که از همه چیز سیرن اقدام به هر تصمیمی می گیرن این خبر کدبه
  • بی عدالتی IR ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۹
    3 0
    مگه میشه هچین چیزی تو وضعیت گرونی چطور میشه اذدواج کرد
  • Fahime IR ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۹
    3 2
    سلام از نظر من قانون بدی نیست ولی باید حساب شده باشه مثلاً خونه و کار ب جوونا بدن و هرکس کسی رو دوست داره خیلی راحت و بدون مشکل وارد زندگی میشه دیگه خیانت ها کمتر میشه .در ضمن اونی ک میگه با ازدواج اجباری طلاق چندبرابر میشه اینطور نیست مگه الان تا قبل از این قانون کسایی ک با توافق نظر و پسند همدیگه ازدواج کردن طلاق نگرفتن؟؟این حرفا رو بذارید کنار اگه طلاق صورت بگیره بخاطر اجباری نیست.اجبار ب چیزی گفته میشه ک تو دختره یا پسره رو نمیخوای و ب اجبار باید بگیری.اجبار برای ازدواجه ن پسند کردن.آمار طلاق الان بدون ازدواج اجباری خیلی بالاست حالا اگه این طرح بیاد البته حساب شده گفتم ممکنه طلاقی نباشه چون گاهی ی چیزهایی بالعکس جواب مثبت میده.ب امید شادی و خوشبختی همتون.
  • مصطفی IR ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۹
    3 0
    عرض سلام . یک مرد واقعی میخواد تو این مملکت ک دلار رو بیاره 1000تومان. سکه بشه زیر1میلیون . خودرو ها ارزون بشه. مثلا پژو پارس بشه 30 میلیون . بازار داخلی و تولید اکی بشه . اجاره خونه ها و مایحتاج مردم کلی بیاد پایین. خب چرا ازدواج نکنیم خیلی راحت میشه ازدواج کرد. اما الان هم هیچ کاری نکنیم حداقل 100میلیون باید پول کناره داشته باشیم. ک برای اجاره خونه 20م پیش ماهی 2م. و حداقل یک خودرو هم بخواهیم بخریم 100م باید پول بدیم.دوتا پلاستیک از فروشگاه تخفیف دار ک بخریم میشه 200هزار . مسئولین محترم خواهشمندم شما از امار های کشور ایران بیشتر باخبر هستین. وقتی دلار و سکه میره بالا بازار داخلی به شدت افت میکنه و کاری میکنه دوماه تمام هیچ مشتری نیاد جنس بخره و سازنده ها دست از ساخت و ساز و خرید میکشن . بدترین حالت کشور ایران هست. باتشکر
  • پریا IR ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۹
    4 0
    الان دقیقا ما رو مسخره کردید یا خودتونو الان همه دنیا دارن میگن باید با عشق ازدواج کنید که پایه اساس خانواده محکم باشه بد شما دارید یه کاری می‌کنید که فقط برای از دست ندادن بعضی چیز ها به اجبار برن ازدواج کنن
  • IR ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۹
    3 0
    عامل اصلی کاهش ازدواج تورم و گرانی می باشد
  • ساسان خدابنده IR ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۹
    3 6
    دخترخوب وباخانواده وسنگین پیدانمی شه
  • وحیده پوراکبر US ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۹
    1 0
    پسر ۲۸ ساله ای که در امد ثابت نداره ، خونه نداره یا حتی توان اجاره خانه نداره چطور میتونه یه خانواده رو بچرخونه یا دختری که سنش از ۲۸ گذشته و همچنان خواستگار نداره تکلیفش چیه ؟؟؟ چرا این مملکت همه چیز و میخواد زوری و اجباری کنه
  • IR ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۹
    6 1
    اجبار بشه مهم نیست من ۴۰ سالمه مجردم و بیکار یکدونه لباس دارم یک شلوار وجوراب با یک کفش پاره یک چهارمش دولت بگیره چی میشه
  • مهدی IR ۰۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
    3 7
    سلام.اتفاقا طرح بسیار خوبی هست.تا دختران پرتوقع جامعه مجبور بشن توقعاتشون بیارن پایین.چیه وقتیکه میریم خاستگاریشون انگار از عرش خدا امدن چنان سخت میگیرن فرار کنیم.شکرخدا خوب طرحی هست
  • IR ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
    2 0
    سلام اولا اسلام برای حق مالکیت افرادی که از دسترنج خودشون کار وتلاش می کنند. ارزش می گذارد، و آنها را مالک دسترنج خودشان می داند.ثانیا ازدواج اجباری اصلا دوام ندارد.ثالثا ازدواج اجباری یعنی فرار مغزها. رابعا طرح ازدواج اجباری یعنی طرح برده داری نوین.خامسا ازدواج اجباری اصلا عاقلانه نیست چون ازدواج مسخره بازی نیست .
  • حسن IR ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
    7 1
    دولت محترم و دلسوزان که دوست دارید جوانان ازدواج کنند تصویب کنید هر کس ازدواج کند یک خانه مجانی و یک ماشین تولید داخلی ویکسال تغذیه رایگان به وی داده خواهد شد و برای هر فرزند ماهی دو میلیون تومان یارانه میدهند....ان وقت ببیند کسی مجرد می ماند بلکه دو یا سه یا 4 همسر هم اختیار میکند برای ازدواج اقایان
  • IR ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
    1 1
    وقتی ازدواج یک سنت است چرا باید قانون شود ؟؟ البته الان هم قانون نیست و فقط برای دانستن این رو نوشتم
  • سروش ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
    2 1
    اگه یه خونه ویه ماشین به کسانی که مشمول این طرح میشن بدن دیگه بدون اجبار ازدواج می‌کنند
  • ناشناس IR ۲۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
    3 1
    من ازدواج کردم چهار تا فرزند دارم دوتا دوقلو ۵ ماهه قرار بود معیشتی به نوزادان بدهن هنوز ندادن الان من اشتباه کردم ازدواج کردم الان نمیتونم خرجم را دربیارم
  • IR ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
    1 0
    مشکل گرانی باید حل شود
  • رضا IR ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
    2 0
    بنظرم قانون خوبیه اگه به بند هاش عمل بشه مثل دادن کار دولتی و زمین یا مغازه
  • امید GB ۲۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
    1 0
    نه سربازی نه کار نه ازدواج هیچکدوم ؟؟!!!!!!!! تا اخر عمرم مجردم ...
  • علی IR ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
    1 2
    خدا خیرتون بده دستتون را میبوسم این برادر زن من 3 ساله رو سرمه بیاین ببرینش زنش بدین تا ما خلاص شویم خدا پدر مادر کسی که این قانون را گذاشته ببره بهشت
  • یونس IR ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۶
    0 1
    الان این قانونو میخوان تصویب کنن یا فقط حرفشو زدن یکی منو روشن کنه دارم دیوونه میشم
  • IR ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۶
    0 1
    اگه دولت راست میگه بیاد جلوی دادگاه هارو بگیره
  • یزدان IR ۲۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۶
    3 0
    اگرکل دنیاروم بهم بدن ازدواج نمی کنم
  • مازیار AE ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
    2 0
    البته ازدواج خوبه. ولی مساله مهمی ک الان هست اینه ک وفاداری کم شده. قبلا مردها وفادارتر بودن و خانم ها بهتر با سختی‌ها کنار میومدند. خیلی‌ها مشکل مالی هم ندارن ولی ازدواج موفقی هم ندارن موضوع پیچیده اس خدا به نسل بعدی رحم کنه.
  • منتقد دولت اصلاحات و روحانی IR ۰۲:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۳
    5 0
    اگه مسکن و شغل باشه ۸۰ درصد جوان ها ازدواج میکنن
  • IR ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۳
    6 1
    من اگه همه ی شرایط ازدواج رو هم داشته باشم بازم حاضر نیستم مسئولیت های زندگی مشترک رو بپذیرم....تحقیقات علمی ثابت کرده مجرد ها خیلی شاد تر از افرادی هستن که ازدواج کردن
  • ایران AE ۱۹:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۳
    4 0
    متاسفانه با علم به این مهم که ازدواج بر همگان واجب است ولی دولتمردان فقط در حرف پیگیر این امر مهم هستتند تا در کارنامه خودبرای رفع مسئولیتاز گردن خود مواردی را ارائه کنند شما برای ازدواج جوانان با این مشکلات اقتصادی تورم بیکاری که تقریبا منکر همه این معضلا تهم هستید چه گامی برداشتید تا که من جوان بتوانم با طیب خاطر برای ازدواج اقدام کنم با حلوا حلوا دهان شیرین نمیشه برای حل مشکل مرد عمل باید باشد تا که حل شود مشکل که عشق آسان نمود اول ولی افتاد مشکلها
  • همایون IR ۲۲:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۳
    6 0
    یه وضعیتی درست کردین ک هیشکی خدایی قدرتشو نداره زن بگیره وگرنه یارو مرض نداره ک تا اخرعمرمجردبمونه
  • IR ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
    6 0
    شما باید اول مشگل گرونی رو تموم کنید . مرد ها اصلن با این گرونی نمیتونن ازدواج کنن .
  • سحر IR ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۲
    10 0
    حاجی جان شما بجای اینجور چیزا که چرا مردم ازدواج نمیکنن ب این فکر کن بیکاری رو حل کنی مردم کار داشته باشن در آمدی داشته باشن خودشون میدونن ازدواج کنن نه حقوقی که ب در خونه نرسیده تموم میشه وام مسکن می‌دین که هم بدهکار بانک بشه هم کرایه خونه بجز بقیه هزینه هایی که باید داشته باشه کارگر چقدر حقوق میگیره که شب می‌خوابه صبح بیدار میشه همچی دو برابر می‌ره بالا ولی حقوقش نمیره بالا بجای حل کردن مسکن وام گذاشتین امسالو گذروندیم سال دیگه چی بازم وام می‌دین؟ تازه از وام که نگم برات شرایط وام کسری اقساط مثلا ما کارمند نداریم ب هرکس میگیم میگه فقط واسه خانواده درجه یک خودش می‌تونه ضمانت کنه کدوم وام حاجی کدوم ضامن؟ بعد وام ازدواج میدن؟ با کدوم ضامن؟ کسی که با حقوق بخورو نمیر زن میگیره هم خودشو اسیرو خسته می‌کنه هم زنشو هیچکدوم از زندگی چیزی نمیفهمن فقط ناراحتی و چیزایی که باید ازش بگذرن فکر می‌کنی طلاق سر چیه؟ خدا باید ب دادمون برسه با شرایطی که شب میخوابین صبح که بیدار میشین یه قانون جدید میزارین برامون
  • بهمن IR ۲۳:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۱
    4 0
    این طرح به نظر من یه طرح کاملا اشتباه و بی پایه و اساس و بدون برنامه ریزی است ای کسی که این پیشنهادو میدی اول وضعیت زندگی من و امثال منو نگاه کن محاسبه کن بعد پیشنهاد بده یا اینکه وام بدون سود بدید بخدا همه ازدواج میکنن با این شرایط یخچال 30میلیونی و ماشین لباس شویی 10میلیونی و.....
  • IR ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
    8 0
    من همینکه شنیدم خبر تکذیب شد واقعا ترسیدم چون هر خبری که تکذیب شد بعدا اجرا شد...یه مثال جزیره کیش
  • مریم کیانمهر IR ۲۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
    13 1
    من الان یک ساله ازدواج کردم وام ازدواجو نتونستم بگیرم به خاطر شرایط سختش و اینکه کسی جرآت نداره ضامن کسی بشه با این شرایط بد مسخره است این همه دارن تبلیغالت میکنن برایی بچه والا من جرآتشو ندارم بچه نون میخواد پول میخواد خونه میخواد وووووووو چی فکر میکنن اینا پیش خودشون نمیدونم
    • بهمن ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
      0 1
      ازدواج کردن بااین شرایط چه اجبار چه ارادی،دیوانگیه،زمانی شرایط پیش امد ازهر لحاظ ازدواج عاقلانه است
  • Truth IR ۰۵:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
    1 0
    جوون پول داشته باشه ، ازدواجم میکنه، شما اقتصادو درست کن
  • زهرا IR ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
    3 0
    من 18 سال پیش به اجبار پدر و مادرم ازدواج کردم هنوزم ناراضی ام و تمام مشکلاتم را از چشم والدینم میبینم