اعضای شورای شهر به رد صلاحیت تهدید شدند

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: تهدید اعضای شورا به رد صلاحیت سبب شد اکثریت آن‌ها در یک جلسه به نشانه اعتراض شرکت نکنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آبتین امیری امروز (یکشنبه) در جلسه علنی شورای اسلامی شهر بندرعباس در خصوص پاسخگویی شهردار به سوالات اعضای شورا اظهار کرد: نباید از بیرون برای شورا خط مشی تعیین کرد ولی می‌توان برای بهبود امور مشاوره داد. فکر نکنم کسی با مشورت مشکلی داشته باشد. شورا دارای وظایف قانونی مشخص بوده و انتخاب شهردار و نظارت بر آن حق شورا است و نهاد ناظر بر شورا نیز در قانون مشخص شده است.

وی با بیان اینکه حتی استاندار به شورا مشورت می‌دهد ولی در امور داخلی شورا دخالت نمی‌کند، افزود: بحران به وجود آمده در شورا به نبود مدیریت در برگزاری جلسات بر می‌گردد. اندکی تدبیر و اندکی اعتماد بسیاری از مسائل را حل می‌کرد. چیزی که در سیاست ما نایاب است.

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس ادامه داد: آقای فیصل دانش با تجربه‌ترین عضو شوراست. ایشان با رأی اعضای شورا به عنوان سخنگوی شورا انتخاب شده و مسائلی که می‌گوید برآمده از نظر اکثریت اعضا شوراست.

وی با بیان اینکه تهدید اعضای شورا به رد صلاحیت سبب شد اکثریت شورا در یک جلسه به نشانه اعتراض شرکت نکنند، اضافه کرد: ما خواستار بازگشت وضع شورا به شرایط عادی آن هستیم. اما شورا یک نهاد جمعی است و باید به نظر اکثریت احترام بگذاریم. آرامش بدون نظر اکثریت امکان پذیر نیست.

وی تصریح کرد: هر عضو شورا حق دارد به هر دلیلی که خود صلاح می‌داند در جلسه شورا شرکت نکند. عضویت در شورا امری افتخاری است و اعضای شورا برخلاف نمایندگان حقوق نمی‌گیرند و رابطه استخدامی با شورا یا مجلس ندارند و باید به تعهدات اداری خود در دیگر ادارات هم پایبند باشند. لذا حضور نداشتن تا چند جلسه یک حق قانونی برای عضو شوراست و به هیچ وجه قابل سلب نیست. این حق به شکل دیگر برای نمایندگان مجلس هم وجود دارد.

امیری خاطرنشان کرد: حضور نیافتن اعضا در جلسه اول سوال از شهردار سازمان یافته نبود و اعضای شورا هر یک عذر موجهی داشتند. اما در جلسه بعد حاضر بودند. در هر امری باید صبور بود و با اندکی صبر و بدون فشار و تهدید نیز جلسه سوال از شهردار برگزار می‌شود و این مرحله هم می‌گذرد.

وی اضافه کرد: برای تعیین وقت جلسه برای امور مهم باید از قبل با اعضای شورا مشورت شود و این هماهنگی مانع از بروز سوء تفاهم میان اعضا می‌شود. تهدید عضو شورا برای طرح مسائل شخصی در قبال موضع گیری خاص قابل پذیرش نیست و با واکنش عضو شورا روبرو خواهد شد.

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس با بیان اینکه اکثریت اعضای شورا از شهردار فعلی حمایت می‌کنند. در شرایط فعلی بیشتر مشکلات شهری جنبه اعتباری دارد و با تغییر افراد و مدیران حل نخواهد شد، ادامه داد: دغدغه مشکلات شهری، دغدغه همه اعضای شوراست اما زمانی که شما در بحران و محدودیت قرار دارید, باید خیلی خواسته‌ها را اولویت بندی کرده و از بسیاری از حقوق عادی خود گذشت کنید.

وی گفت: بسیاری از مسائل با گفتگوی شفاف قابل حل است. نمایندگان مجلس می‌توانند با اعضای شورا جلسه هماهنگ و مشاوره داشته باشند و دغدغه‌های خود را در خصوص مشکلات شهری به آنها منتقل کنند.

امیری با بیان اینکه برای نمایندگان مجلس احترام قائل شده و خواهان تعامل با آنها هستیم، اضافه کرد: برخی تصمیم گیری های آن‌ها بر اساس اطلاعات نادرستی است که به آنها می‌رسد و این سبب برخی موضع گیری های احساسی می‌شود. قبل از موضع گیری عمومی که افکار عمومی را با خود درگیر می‌کند باید آن موضوع را کامل بررسی کرد.

وی اضافه کرد: طرح بسیاری از موضع گیری ها در فضای عمومی در شرایط فعلی اوقات مردم را تلخ می‌کند. ما هم حرف‌های زیادی برای گفتن داریم. اما در منظر مردم جای مناسبی برای بیان مشکلات مسئولین نیست. برای همین تاکنون سکوت کرده‌ام.

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس خاطرنشان کرد: از مسئولین فرادست دولتی و نماینده مجلس انتظار حمایت داریم. البته آنها هم به حمایت ما نیاز دارند و این رابطه یک طرفه نیست. هدف همه ما حل مشکلات مردم است. اما هر یک از ما وظایف خاص خود را داریم که قانون مشخص و البته محدود کرده است.

کد خبر 427503

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.