داروی کرونا خطر مرگ بیماران سرطانی را افزایش می‌دهد

نتایج بررسی‌های محققان نشان می‌دهد بیماران سرطانی مبتلا به کرونا که برای درمان از ترکیب داروی هیدروکسی کلروکین و آزیترومایسین استفاده کردند، سه برابر بیشتر از سایرین جان خود را از دست دادند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، با توجه به شیوع گسترده ویروس کووید -۱۹ در سراسر جهان، پزشکان به دنبال داروهای مؤثر برای درمان این بیماری بوده‌اند. اخیراً متخصصان متوجه تأثیر مثبت داروی ضد مالاریا به نام هیدروکسی کلروکین بر روی بیمارن کرونایی شدند. گروهی از محققان نیز به این نتیجه رسیدند که مصرف ترکیبی این دارو با داروی آزیترومایسین به بهبود مبتلا به کرونا کمک می‌کند.

پژوهشگران دانشگاه "وندربیلت" آمریکا، داده‌های سلامت مربوط به ۹۲۵ بیمار مبتلا به سرطان که بین ماه مارس و آوریل به ویروس کووید -۱۹ آلوده شدند را بررسی کردند. یافته‌های جدید نشان داد ۱۳ درصد از بیماران از جمله بیماران سرطانی، پس از گذشت یک ماه جان خود را از دست دادند. در این مطالعه ۱۸۰ نفر، ترکیب داروهای آزیترومایسین و هیدروکسی کلروکین را مصرف کردند و ۹۰ نفر فقط از داروی هیدروکسی کلروکین برای درمان استفاده کردند.

اگرچه به منظور مشخص شدن خطرات و فواید این داروها، آزمایشات بیشتری لازم است، اما یکی از اعضای بخش پزشکی دانشگاه وندربیلت، به تازگی اعلام کرده که استفاده از ترکیب این دو دارو برای درمان بیماران سرطانی مبتلا به کرونا، باعث شده است خطر مرگ آن‌ها را در طول ۳۰ روز، سه برابر شود؛ در نتیجه توصیه شده است بیماران سرطانی مبتلا به کرونا از این دارو استفاده نکنند.

کد خبر 426546

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.