دستورالعمل ثبت‌نام دانش‌آموزان اصفهان ابلاغ شد

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان از ابلاغ دستورالعمل ثبت نام دانش آموزان در همه مقاطع برای سال تحصیلی جدید خبر داد.

محمد رضا ناظم زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص وضعیت ثبت نام دانش آموزان برای سال تحصیلی جدید در مقاطع مختلف، اظهار کرد: دستورالعمل ثبت نام برای همه مقاطع تحصیلی به اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان ابلاغ شده و ثبت نام دوره ابتدایی زودتر از دیگر مقاطع تحصیلی شروع می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه مدارس ابتدایی در دهه اول خرداد ماه ثبت نام دانش آموزان را آغاز می‌کنند، گفت: این عملکرد در پایه اول ابتدایی انجام می‌گیرد و اساس کار در مدارس دولتی این است که هر دانش آموزی در محدوده منزل خود نسبت به ثبت نام در مدارس اقدام کند و دستورالعمل این کار به مدارس ابتدایی ابلاغ شده است.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، گفت: ثبت نام دانش آموزان پایه هفتم و دهم در تیرماه انجام می‌شود و این ثبت نام بعد از اعلام نتیجه دوره ابتدایی برای پایه هفتم و متوسطه برای پایه دهم صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: ثبت نام دانش آموزان برای پایه متوسطه دوم معمولاً از نیمه دوم تیرماه و بعد از اعلام نتیجه دوره متوسطه اول انجام می‌شود. ثبت نام در بعضی از نواحی و مناطق به صورت اینترنتی است و بعضی از مناطق به صورت حضوری در مدارس است.

به گفته ناظم زاده؛ شرایط و ضوابط خاصی در مدارس خاص مانند شاهد، نمونه دولتی و تیز هوشان را برای ثبت نام دانش آموزان وجود دارد. در مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی با آزمون ورودی ثبت نام‌ها انجام می‌شود و در مدارس شاهد با فرم‌های امتیاز بندی این کار صورت می‌گیرد. باید دانش آموزان مدارس شاهد این فرم‌های امتیاز بندی را تکمیل کنند تا کار ثبت نام آنها انجام شود.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، اظهار کرد: مابقی مدارس که مدارس عادی محسوب می‌شود بر اساس محدوده سکونت دانش آموز ثبت نام را انجام می‌دهند، یعنی هر دانش آموزی را در محدوده محل سکونت ثبت نام می‌کنند.

وی تصریح کرد: برای ثبت سفارش کتب درسی هم برای همه دانش آموزان در همه مقاطع تحصیلی این کار به صورت اینترنتی انجام می‌شود. در بعضی مدارس به صورت تجمیعی مدیران مدارس ثبت سفارش کتب درسی دانش آموزان را انجام می‌دهند و تعدادی از مدارس هم آدرس سامانه در اختیار خانواده‌ها قرار داده می‌شود تا خود آنها به صورت فردی ثبت سفارش کتب درسی دانش آموز را انجام دهند.

ناظم زاده درباره میزان شهریه مدارس، تصریح کرد: برای مدارس دولتی تعیین شهریه نداریم و اعلام شده که هنگام ثبت نام دانش آموزان ارائه شهریه مشارکتی برای کمک به مدرسه هم نباید از والدین درخواست شود و جلب این مشارکت از ابتدای سال تحصیلی و در مهر ماه انجام می‌شود و اجباری نیست و از اولیای دانش آموزان این درخواست صورت می‌گیرد که برای کمک به مدرسه مشارکت داشته باشند.

وی تاکید کرد: شرایط فعلی آموزش و پرورش به گونه‌ای است که برای حل مشکلات مدرسه در جهت کیفیت بخشی به مسائل آموزشی مدرسه، نیازمند مشارکت اولیاست و مهرماه با آغاز کار سال تحصیلی جدید این درخواست از والدین صورت می‌گیرد.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، خاطرنشان کرد: ثبت نام مرحله اول تا اواخر مرداد ادامه دارد و فرجه‌ای هم داده می‌شود تا امتحانات تکمیلی برگزار شود، در شهریور ماه مرحله دوم ثبت نام در مدراس از دانش آموزان تجدیدی انجام می‌گیرد. کسانی که امتحان دادند و قبول شدند بعد از تعیین پایه در صورت قبولی برای پایه بالاتر در مدارس ثبت نام می‌کنند.

کد خبر 425665

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.