مصرف کدام ویتامین‌ها دردوران بارداری ضرورت دارد؟

بهتر است زنان برای گذراندن دوران بارداری سالم و سازگاری بدن خود با ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز، پیش از بارداری این نوع مکمل‌ها را مصرف کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، از آنجا که نیمی از بارداری‌ها به‌صورت برنامه‌ریزی نشده‎ اتفاق می‌افتد، مصرف منظم ویتامین‌های پیش از تولد باعث تأمین مواد مغذی بدن، حتی قبل از تشخیص بارداری می‌شود. برای زنان بارداری که به تازگی متوجه باردار بودن خود می‌شوند، مصرف هرچه سریع‌تر ویتامین‌های پیش از تولد توصیه می‌شود. در ادامه شما را با بعضی از ویتامین‌های مورد نیاز پیش از تولد نوزاد آشنا می‌کنیم:

اسید فولیک

برای زنان باردار، مصرف روزانه ۶۰۰ میکروگرم اسید فولیک توصیه می‌شود. حداقل مقدار مصرف ویتامین مکمل ۴۰۰ میکروگرم است که در بقیه زنان معمولاً از طریق رژیم غذایی تأمین می‌شود. مصرف فولات در اوایل بارداری به رشد مغز و سیستم عصبی کودک کمک می‌کند و در جلوگیری از نقایص هنگام تولد مؤثر است. فولات به طور طبیعی در مواد غذایی مانند سبزیجات برگ تیره، آجیل، لوبیا، نخود فرنگی، نان، غلات، آرد، ماکارونی و برنج موجود است و اسید فولیک شکل مکمل آن محسوب می‌شود.

آهن

مصرف روزانه ۲۷ میلی‌گرم آهن در دوران بارداری ضروری است. آهن به سازگاری بدن با افزایش خون که هنگام بارداری اتفاق می‌افتد، کمک می‌کند. این ماده مغذی در لوبیای سفید، عدس، اسفناج، گوشت گاو، بادام‌زمینی، مرغ و غذاهای غنی‌شده با آهن مانند نان و غلات یافت می‌شود.

کلسیم

مصرف روزانه ۱۰۰۰ میلی‌گرم کلسیم برای کمک به رشد استخوان‌های کودک توصیه می‌شود. فقدان کلسیم کافی برای کودک، باعث جذب آن از استخوان مادر می‌شود. این امر مادر را در معرض خطر پوسیدگی و شکستن استخوان قرار می‌دهد. این ماده مغذی در شیر، ماست، پنیر و غذاهای حاوی کلسیم مانند غلات یافت می‌شود.

ویتامین D

مصرف ۶۰۰ واحد ویتامین D در روز، به جذب بهتر کلسیم توسط بدن کمک می‌کند. ویتامین D در سالمون، پنیر، زرده تخم‎مرغ و غذاهای غنی از ویتامین D مانند شیر، غلات و آب پرتقال موجود است. نکته مهم در مورد مصرف مکمل‌ها این است که بدن انسان ویتامین‌ها و مواد معدنی موجود در مواد غذایی را بسیار بهتر از آن‌ها جذب می‌کند. علاوه بر این مصرف مواد مغذی مانند پروتئین و فیبر که در مکمل‌ها یافت نمی‌شود نیز برای بدن مادر و جنین، هر دو مورد نیاز و حیاتی است.

کد خبر 424746

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.