تلفن‌ همراه باعث انتقال کرونا می‌شود؟

نتایج بررسی‌های اخیر محققان نشان می‌دهد که تلفن‌های همراه می‌تواند به عنوان ابزاری برای انتقال بیماری کرونا عمل کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، در حال حاضر میلیاردها تلفن همراه در سراسر جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد. از آنجایی که ویروس‌ها می‌توانند چندین ساعت یا حتی چندین روز روی سطوح زنده باقی بمانند، گوشی همراه نیز می‌تواند در انتشار ویروس‌ها از جمله ویروس آنفلوآنزا و ویروس همه گیر کووید -۱۹ نقش مهمی داشته باشد. اگر فردی به بیماری کرونا مبتلا شده باشد، به احتمال زیاد تلفن همراه او نیز به این ویروس آلوده شده است؛ بنابراین این ویروس می‌تواند به صورت تماس مستقیم یا غیر مستقیم از گوشی همراه فرد مبتلا به کرونا به دیگران سرایت کند.

مطالعات زیادی به بررسی میکروب‌ها، باکتری‌ها و قارچ‌های موجود روی تلفن‌های همراه پرداخته است. نتایج این بررسی‌ها نشان می‌دهد که تقریباً ۶۸ درصد تلفن‌های همراه آلوده است؛ این مطالعات پیش از پیدایش ویروس جدید کرونا انجام شد و هیچکدام ویروس کووید -۱۹ را مورد بررسی قرار نداده بود.

به دلیل اینکه افراد به طور مرتب از گوشی‌های همراه خود در مکان‌های مختلف شامل خانه، محل کار و هنگام خرید استفاده می‌کنند، احتمال آلوده شدن این دستگاه‌ها افزایش پیدا می‌کند. از آن‌جایی که گوشی‌های همراه معمولاً در جیب یا کیف دستی حمل شده و به ندرت خاموش می‌شود، محیط کنترل شده‌ای از نظر دما به وجود می‌آورد که به زنده ماندن عوامل بیماری‌زا کمک می‌کند. علاوه بر این، به نظر می‌رسد که سه چهارم کاربران از تمیز کردن و ضدعفونی کردن گوشی‌های همراه خود غافل هستند.

به گفته پژوهشگران، تلفن‌های همراه و دیگر دستگاه‌های دارای صفحه لمسی را باید با استفاده از اسپری ۷۰ درصد "ایزوپروپیل الکل" یا مواد مناسب دیگر ضدعفونی کرد. با توجه به شیوع گسترده ویروس کووید -۱۹ در سراسر جهان بهتر است این کار را به طور مرتب در طول روز انجام دهیم. علاوه بر این شغل‌های مرتبط با مواد غذایی، مدارس، رستوران‌ها، کافی‌شاپ‌ها، خطوط هوایی و فرودگاه‌ها باید بیشتر از مشاغل دیگر مراقبت‌های بهداشتی را در این زمینه رعایت کنند.

کد خبر 422340

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.