به گزارش ایمنا، سید جواد حسینی در نشست شورای راهبری سازمان آموزش و پرورش استثنایی با اشاره به اینکه امتحانات نهایی پایه دوازدهم از ۱۷ خرداد شروع خواهد شد، اظهار کرد: در صورت برگزاری امتحانات نهایی پایه دوازدهم بهصورت حضوری و با رعایت پروتکلهای بهداشتی و فاصله اجتماعی باید یک هزار و ۹۰ دانشآموز پایه دوازدهم با آسیب بینایی، شنوایی و جسمی حرکتی به شکل ویژه دیده شوند زیرا این دانش آموزان بهدقت بیشتر و هم به منشی برای شرکت در آزمون نیاز دارند.
وی افزود: ۱۸۱ دانشآموز با آسیب بینایی در پایه دوازدهم تحصیل میکنند که این دانش آموزان نیاز به منشی و کلاس تک نفره دارند و بهتر است برای برگزاری آزمون، دانش آموزان نابینا در نزدیکترین محل زندگی خود تقسیمبندی شوند.
حسینی باتاکید بر اینکه ۳۴۵ دانشآموز جسمی حرکتی نیز در پایه دوازدهم تحصیل میکنند، گفت: با توجه به مشکلات خاص این عده و نیاز به منشی و عدم امکان فاصلهگذاری اجتماعی بهتر است برای آنان آزمون چندگزینهای طراحی شود.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی، تصریح کرد: ۵۶۴ دانشآموز با آسیب شنوایی در پایه دوازدهم تحصیل میکنند که برگزاری آزمون شنیداری زبان خارجه برای آنان مقدور نیست و بهتر است آزمون بهصورت چندگزینهای برای آنان برگزار شود.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، حسینی با اشاره به اینکه «طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیشدبستانی» از مهمترین طرحهای سازمان آموزش و پرورش استثنایی است، اظهار کرد: پیشنهاد برگزاری طرح با تأخیر یکماهه و با رعایت فاصلهگذاری اجتماعی، تعبیه اتاق انتظار، افزایش تعداد پایگاهها و کاهش تعداد مراجعین به ستاد ملی کرونا داده شده است.
نظر شما