آخرین آمار ابتلا به کرونا ویروس در اصفهان در سوم اردیبهشت ماه

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، گفت: طی ۲۴ ساعت اخیر تعداد ۱۳۹ مورد جدید مبتلایان به کرونا ویروس در بیمارستان های استان بستری شدند و تعداد ۱۰۸ نفر با بهتر شدن وضعیت عمومی ترخیص شدند و ۱۸۶ نفر تحت مراقبت های ویژه هستند.

آرش نجیمی در گفت وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به آمار بیماران جدید مبتلایان به ویروس کرونا در طی ۲۴ ساعت گذشته، اظهار کرد: تعداد ۱۳۹ مورد بیمار جدید از افراد مشکوک به کرونا ویروس با علائم بالینی در بیمارستان ها بستری شدند.

وی با بیان اینکه در همین زمان خوشبختانه تعداد ۱۰۸ نفر از بیماران مبتلا به کرونا که در مراکز درمانی و بیمارستان ها تحت مراقبت بودند با بهتر شدن وضعیت عمومی بیماری ترخیص شدند و امیدواریم هر چه سریع تر دوره نقاهت بیماری این افراد سپری شود.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، گفت: اکنون تعداد کل بیمارانی که در ۲۲ شهرستان استان با تشخیص کرونا بستری هستند ۸۳۰ نفر است که از این تعداد متاسفانه ۱۸۶ نفر وضعیت وخیم تری را دارند و در بخش مراقبت های ویژه در حال دریافت خدمات درمانی هستند.

وی تصریح کرد: طی این هفته آمارهایی که از ابتلا به کرونا ویروس ارائه شده نشان می دهد که با یک تعدادی ثابتی از بیماران بستری و تعداد ثابتی از موارد ترخیص رو به رو بودیم.

نجیمی با تاکید بر اینکه این اتفاق و آمارهای ثابت روزانه ابتلا به کرونا ویروس از یک سو می‌تواند خبر خوشی برای شهروندان باشد، گفت: در واقع این روند حاکی از آن است که در موارد ابتلا به کرونا با یک پیک اساسی در این هفته رو به‌رو نبودیم و افزایش شدید مبتلایان را نداشتیم.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، تاکید کرد: این اتفاق و ارائه این آمارها از سوی دیگر می‌تواند هشداری باشد در خصوص اینکه هر لحظه ممکن است ثابت شدن آمار به سمت افزایش و موج جدیدی از کرونا ویروس پیش رود و هر دو احتمال برای استان وجود دارد.

نجیمی اظهار کرد: امیدواریم با همراهی همه هم استانی‌ها و مراقبت و دقت بیشتر  در بخش موازین بهداشتی و رعایت پروتکل‌ها هر چه زودتر به سمت کاهش موارد ابتلا به این ویروس پیش برویم و در اولین فرصت شاهد مرتفع شدن کامل بیماری در استان باشیم.

کد خبر 420183

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.