آینده‌ای بهتر برای شهروندان با حفاظت از زمین

رئیس شورای شهر همدان با ارسال پیامی، فرارسیدن روز جهانی زمین پاک را به عنوان فرصتی مناسب برای توجه بیشتر به سلامت کره خاکی به تمامی همشهریان همدانی و دوستداران محیط زیست، شادباش گفت.

به گزارش ایمنا، به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان، در متن پیام کامران گردان آمده است:

"بر اساس تقویم جمهوری اسلامی ایران ۲ اردیبهشت‌ماه به نام "روز زمین پاک" نقش بسته است؛ روزی که ضرورت توجه به زمین را یادآور می‌شود و اینکه نباید سیاره خود زمین را فراموش کنیم.

همگان می‌دانیم که پاسداشت زمین و حفاظت از محیط زیست از شاخص‌های انکارناپذیر انسانی و جوامع توسعه‌یافته در مسیر دستیابی به توسعه‌پایدار است.

معتقدیم ناآگاهی و غفلت، بزرگ‌ترین مانع برای بهره‌مندی صحیح از منابع طبیعی موجود در این کره خاکی است و متأسفانه عده‌ای از انسان‌ها با ناسپاسی، زمین را زباله‌دان فرض کرده و با رهاکردن مواد و اجسام زائد و زباله‌های تولیدی، محیط‌زیست خود را آلوده می‌کنند.

در این بین نمایندگان پارلمان شهری همدان ‌از شهروندان عزیز دعوت می‌کنند تا با اندیشه درباره نعمت زمین و ارزش داشتن محیط‌زیست سالم و پاک، مجموعه مدیریت‌شهری و سایر ارگان‌های ذی‌نفع را برای رفع مشکلات و نارسایی‌ها در حوزه آلودگی هوا، کاهش بار ترافیک شهری، کاهش زباله تولیدی و طرح تفکیک زباله در مبدأ یاری دهند و با همدلی، همکاری و مسئولیت‌پذیری بیشتر برای داشتن محیط‌زیستی عاری از آلاینده‌ها و شهری بی‌زباله مشارکت داشته باشند.

امید است با فرا رسیدن روز زمین پاک همراه با توسعه آگاهی‌ها و ترویج فرهنگِ سپاسگزاری، حسِ مسئولیت‌پذیری عمومی شهروندان نسبت به زمین، طبیعت و محیط‌زیست را برانگیخته و با عزم عمومی بار دیگر در تعهدات خود در برابر زمین، به طور عمیق‌تر تجدیدنظر کنیم.

امروز فرصت خوبی است تا به بهانه روز زمین پاک بار دیگر سیاست‌های ملی، استانی و شهری و حتی دنیا بازنگری شود تا شاید جهان به جای بهتری برای زیستن، تبدیل شود.

اینجانب به نمایندگی از اعضای شورای شهر همدان، ضمن شادباش روز جهانی زمین پاک به آحاد مردم به‌ویژه شهروندان همدانی و فعلان زیست‌محیطی، امیدواریم با همت مسئولانه، هم‌افزایی، مشارکت‌ها و اقدامات داوطلبانه برای پاسداشت و حفاظت از زمین به عنوان تنها مأمن و مهد آرامش انسان، دریغ نشود تا آینده‌ای بهتر را پیش روی شهروندان همدانی قرار دهیم و امانتداران طبیعت سالم برای نسل‌های آینده باشیم."

کد خبر 419888

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.