رژیم غذایی را کنار بگذارید/ هیچ قرصی برای پیشگیری کرونا مؤثر نیست

کارشناس تغذیه معتقد است استفاده هیچ قرصی برای پیشگیری از کرونا مؤثر نیست و فقط افراد با کمبود ویتامین یا ماده مورد نیا باید از قرص استفاده کنند.

محمدحسن انتظاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص شایعاتی مبنی بر تأثیر قرص‌های روی و ویتامین دی بر پیشگیری کرونا اظهار کرد: اگر بخواهید سیستم ایمنی بدن را کمک کرد باید به تعادل ویتامین‌ها، چربی‌ها و عناصر داخل بدن کمک کرد نه اینکه یک قرص به خصوص را برای تقویت سیستم دفاعی بدن استفاده کرد.

وی افزود: استفاده بی رویه قرص‌هایی نظیر قرص ویتامین دی و قرص روی نه تنها موجب تقویت سیستم دفاعی بدن نمی‌شود بلکه در افرادی که بدن آنها نیازی به قرص ندارد موجب مسمومیت می‌شود و مصرف این قرص‌ها تنها در صورت نیاز بدن باید استفاده شود و استفاده آن به غیر از تجویز دکتر و در آزمایش توصیه نمی‌شود.

این کارشناس تغذیه ادامه داد: متأسفانه توصیه‌هایی که در فضای مجازی منتشر می‌شود پایه علمی ندارد و موجب ازدحام مردم در داروخانه‌ها می‌شود و موجب کمبود یک قرص به خصوص می‌شود که باعث نرسیدن این قرص به دست افراد بیمار می‌شود.

وی در خصوص نحوه استفاده این قرص‌ها توسط افرادی با کمبود واقعی اضافه کرد: استفاده قرص ویتامین دی در افرادی با کمبود ویتامین نیز در هفته یکبار توصیه می‌شود و مصرف این قرص در افراد عادی موجب مسمومیت‌های زیادی می‌شود.

انتظاری با اشاره به دیگر راه‌های پیشگیری از کرونا اظهار کرد: افراد تا حد نیاز ضروری نباید از منزل خارج شوند اما با وجود رعایت افراد شاید به دلیل عدم رعایت دیگر افراد شخص به بیماری کرونا مبتلا شود اما راه‌هایی وجود دارد که بتوان از این بیماری پیشگیری کرد.

وی تصریح کرد: این راه‌ها شامل ترک انواع رژیم اعم از انواع رژیم‌های علمی و فانتزی، مصرف میوه‌ها و سبزیجات و آب میوه‌ها می‌شود که می‌تواند در پیشگیری از کرونا مؤثر باشد.

کد خبر 414354

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.