۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۰
 تشخیص کرونا از راه دور!

یک گروه چینی در شهر ووهان موفق شد دستگاه جدیدی به منظور تشخیص از راه دور بیماری کرونا تولید کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شیوع ویروس کرونا گریبانگیر جهان شده است، به طوری که تا کنون ۱۱۱ هزار و ۴۶۵ نفر به این بیماری مبتلا شده و سه هزار و ۸۸۳ نفر نیز بر اثر ابتلای این بیماری جان خود را از دست داده‌اند. بنابراین شرکت‌های مختلف دنیا دنبال یافتن راه‌هکارهای تشخیص سریع‌تر و روش‌های درمانی موفق برای این بیماری فراگیر هستند. از آن جایی که ممکن است پزشکان، پرستاران و دیگر پرسنل بیمارستان به دلیل تماس نزدیک با بیماران، به ویروس کرونا مبتلا شوند، تولید دستگاه‌های تشخیص از راه دور اهمیت زیادی دارد.

دستگاه ابداعی علاوه بر بررسی وضعیت ریه‌های افراد مشکوک به بیماری کرونا، می‌تواند وضعیت قلب و شریان‌های حیاتی آن را از راه دور کنترل و بررسی کند. با توجه به اینکه بیماری کرونا به ریه‌ها آسیب جدی وارد می‌کند، با استفاده از دستگاه مذکور می‌توان شرایط تنفسی افراد را به دقت کنترل کرد. استفاده از این دستگاه احتمال آلودگی آن و انتقال ویروس به افرادی که با آن کار می‌کنند را کاهش می‌دهد. بنابراین دستگاه تشخیص از راه دور میزان اضطراب و استرس پزشکان و بیماران را به مقدار قابل توجهی کاهش می‌دهد.

ابعاد دستگاه تشخیص از راه دور بیماری کرونا به اندازه گوشی موبایل است و در مقایسه با روش سی تی اسکن دقت بیشتری دارد. کارکنان بیمارستان‌ها پس از آموزش دیدن در مدت زمان کوتاهی اطلاعات مرتبط با هر بیمار را به این دستگاه منتقل می‌کنند و سپس نتیجه تشخیص نهایی را دریافت می‌کنند. در حال حاضر این دستگاه در چندین بیمارستان در ووهان و دیگر نقاط کشور چین استفاده می‌شود.

کد خبر 414162

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.