ابتلای یک کودک به کرونا در لرستان

شناسایی انبار الکل‌های احتکاری در آستارا،تصمیم درباره مسافران مشکوک به کرونا در یاسوج، شناسایی ناشران اخبار جعلی کرونا در شهرکرد، ابتلای یک نفر به کرونا در زابل و تأیید دو مورد مثبت جدید کرونا در همدان عناوین مهم ترین حوادث ۲۴ ساعت گذشته است که در این بسته خبری می‌خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در استان از ۶ به ۹ نفر افزایش یافت که یک کودک در میان مبتلایان جدید است.

محمد رضا نیکبخت روز یکشنبه با اعلام این خبر افزود: بر اساس اعلام نتیجه نمونه‌های مشکوک ابتلاء به ویروس کرونا در استان لرستان، نمونه سه نفر دیگر تأیید شد که با احتساب ۶ مورد مثبت قبلی مجموع مبتلایان به کرونا در استان لرستان به ۹ نفر افزایش یافت.

وی بیان کرد: سه نفر جدید شامل یک زن، یک مرد و یک کودک هستند و تاکنون یک پیرمرد ۸۰ ساله از شهرستان سلسله بر اثر کرونا جان باخته است.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون هشت نفر در بیمارستان بستری هستند ادامه داد: افراد مبتلا شده در سراسر استان که تاکنون تست آنها مثبت اعلام شده از شهرستان‌های خرم‌آباد، دورود، الشتر و کوهدشت می‌باشند.

نیکبخت بیان کرد: بیمارستان شهدای عشایر خرم‌آباد برای بیماران کرونایی تجهیز شده و هر بیماری که مثبت تشخیص داده شود در این بیمارستان بستری می‌شود.

ویروس کرونا که با عنوان رسمی «کووید -۱۹» از ۱۲ دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در استان هووی چین شیوع یافت، تاکنون بیش از ۸۰ هزار نفر را مبتلا و جان بیش از ۲ هزار نفر را گرفته است.

ویروس کرونا از چین به بیش از ۵۰ کشور سرایت کرده است، ایران بعد از چین دومین آمار فوت در اثر ابتلاء به این بیماری را به خود اختصاص داده است.

براساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تعداد مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور تاکنون ۵۹۳ نفر هستند که ۱۲۳ نفر ترخیص شده و بهبود یافته و ۴۳ نفر فوت کرده‌اند.

تأیید دو مورد مثبت جدید کرونا در همدان

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: ۲ مورد مثبت جدید ابتلاء به ویروس کرونا در این استان تأیید شده است.

منوچهر کرمی روز یکشنبه در پاسخ به این سوال که «رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت در مصاحبه اخیر آمار همدان را سه مورد اعلام کرده است» و علت مغایرت چیست؟ بیان کرد: طبق اطلاعات دقیق و مستند دانشگاه علوم پزشکی یک مورد از مبتلایان مربوط به استان مرکزی است.

وی افزود: تاکنون چهار تن در این استان به ویروس کرونا مبتلا شدند که مهمترین علت ابتلای آنان به این ویروس، داشتن سابقه مسافرت و حضور در تجمع‌ها و مکان‌های شلوغ و پرازدحام بوده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان همدان اظهار داشت: بیشتر مبتلایان به ویروس کرونا از گروه‌های سنی بالا هستند همچنین علت ابتلای افراد زیر ۵۰ سال به این ویروس داشتن سابقه بیماری زمینه‌ای بوده است.

کرمی مهمترین و بهترین راهکار برای پیشگیری از ابتلاء به ویروس کرونا را اجتناب از مسافرت‌های غیر ضروری و خارج نشدن از منزل دانست و گفت: شهروندان در صورت داشتن علائم بیماری همراه با احساس تنگی نفس به طور حتم به مراکز درمانی مراجعه کنند.

وی تاکید کرد: افراد ۱۵ سال و کمتر برای درمان به مرکز آموزشی درمانی تخصصی و فوق تخصصی بعثت مراجعه و از حضور در بیمارستان سینا پرهیز کنند.

ابتلای یک نفر به کرونا در زابل

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل از مشاهده یک مورد ابتلاء به ویروس کرونا خبر داد.

هادی میرزایی رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل اظهار داشت: از ابتدای شروع بحران کرونا در کشور، کلیه تمهیدات لازم طبق دستورالعمل‌های ابلاغی در منطقه اندیشیده شده، بیماریابی و غربالگری گسترده با جدیت آغاز شد که در این عملیات چندین مورد مشکوک شناسایی و بستری شده‌اند. تا این لحظه از نمونه‌های ارسالی یک مورد از بیماران از انستیتو پاستور مثبت اعلام شد که این مورد یک فرد ۵۴ ساله و دارای سابقه سفر به شهر قم بوده است.

او افزود: این فرد با بیماریابی پرسنل بهداشتی دانشگاه شناسایی و به بیمارستان امیرالمومنین (ع) زابل ارجاع و نهایتاً در بیمارستان تنفسی سینا بستری شده است و با توجه به علائم، تحت درمان قرار گرفته است.

او ادامه داد: خوشبختانه با حال عمومی خوب از بیمارستان مرخص شده است، در حال حاضر این فرد و اعضای خانواده و اطرافیانش به صورت روزانه تحت مراقبت نیروهای بهداشتی است.

او گفت: از عموم مردم شریف خواهشمندیم با بکارگیری اصول بهداشتی ماننده شستشوی کامل دست‌ها و عدم حضور در اماکن عمومی و تجمعات و توجه به نکات آموزشی ارائه شده از وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی خدمت گذاران خود را در جهت کنترل بیماری یاری نمایند..

وی در پایان از زحمات شبانه روزی نیروهای بهداشتی درمانی نهایت تشکر و قدردانی کرد.

شناسایی ناشران اخبار جعلی کرونا در شهرکرد

۲ نفر از ناشران اخبار جعلی درباره ویروس کرونا در شهرکرد دستگیر شدند.

مرتضی عسگری رئیس پلیس فتا چهارمحال و بختیاری گفت: دو نفر از ناشران اخبار جعلی و غیرواقعی در مورد ویروس کرونا که باعث ایجاد تشویش اذهان عمومی شده بودند شناسایی، دستگیر و به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

او با بیان اینکه پلیس فتا به صورت شبانه‌روزی مشغول رصد و نظارت دقیق بر فعالیت‌های فضای مجازی است، هشدار داد: با کسانی که با درج اخبار جعلی و کلیپ‌های غیرواقعی و فضای ذهنی مردم را ملتهب کند قاطعانه برخورد خواهد شد.

عسگری افزود: پلیس فتا کاملاً بر فضای مجازی اشراف دارد تا هیچ گونه کلیپ جعلی در فضای مجازی این استان منتشر نشود.

تصمیم درباره مسافران مشکوک به کرونا در یاسوج

مسافران مشکوک به کرونا در یاسوج قرنطینه شدند.

سرهنگ شاهینی فرمانده سپاه شهرستان بویراحمد از استقرار تیم‌های غربالگری در مبادی ورودی شهریاسوج خبر داد و گفت: این کمپ‌ها به صورت ۲۴ ساعته و به همت سپاه شهرستان بویراحمد، مرکز بهداشت شهید دامیده این شهرستان و بسیج جامع پزشکی سپاه فتح استان ای جاده شده است.

سرهنگ شاهینی افزود: دراین کمپ‌ها متخصص عفونی، طب اورژانس وپزشک عمومی به صورت شبانه روز مشغول فعالیت هستند.

او ادامه داد: هموطنانی که به یاسوج سفر می‌کنند و علائم ویروس کرونا در آنان مشاهده شود، به مدت دو هفته قرنطینه می‌شوند.

شناسایی انبار الکل‌های احتکاری در آستارا

۶۰۰ لیتر الکل احتکار شده در آستارا کشف شد.

سرهنگ "محمد نمازی، فرمانده انتظامی آستارا گفت: در پی دریافت خبری مبنی بر احتکار مواد ضدعفونی کننده در شهرستان آستارا، بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

او با بیان اینکه پس از تحقیقات و بررسی‌های نامحسوس مشخص شد فردی اقدام به احتکار مواد ضدعفونی کننده در یک انبارکرده است افزود: با اقدامات پلیسی انبار مورد نظر در یک باربری شناسایی شد.

فرمانده انتظامی آستارا گفت: مأموران پس از هماهنگی قضائی به محل مورد نظر اعزام شده و در بازرسی از این مکان ۶۰۰ لیتر مواد ضدعفونی کننده از نوع الکل را کشف کردند.

سرهنگ نمازی افزود: متهم ۳۲ ساله با تشکیل پرونده به مراجع قضائی مرتبط معرفی شده است.

واژگونی مرگبار پراید در بستان

بر اثر واژگونی پراید در روستای فنیخی بستان یک نفر جان باخت.

سرپرست مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: این حادثه ساعت ۱۲ و ۵۸ دقیقه به سامانه ۱۱۵ اطلاع رسانی شد.

محمد امین زرگر افزود: در این حادثه یک نفر جان خود را از دست داد.

وی ادامه داد: سه نفر دیگر در این حادثه مصدوم که به بیمارستان نفت سوسنگرد اعزام شدند.

کد خبر 413017

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.