خاصیت ‌ضدسرطانی گیاه بامیه

غذاهای ‌غیرمجاز برای مبتلایان میگرن، لزوم مصرف میوه ای معجزه گر، اولین گام برای درمان لاغری، خاصیت ضدسرطانی گیاه بامیه ‌و تغذیه و گرگرفتگی دوران یائسگی را در بسته خبری سلامت ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، نرگس جوزدانی، اظهار کرد: افرادی که مستعد سرد دردهای طولانی مدت هستند می‌توانند با مواد غذایی به بهبود این بیماری کمک کنند. مصرف برخی از مواد غذایی می‌تواند به درمان میگرن کمک کند یا در مواردی باعث تشدید درد شود در نتیجه بهترین راه حل برای درمان میگرن رژیم غذایی مناسب است.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی، گفت: افرادی که دچار میگرن هستند سبزیجاتی شامل فلفل قرمز یا فلفل سبز تند، انواع ترشی، انواع زیتون، انواع لوبیا (لوبیای سفید، لوبیا چیتی، لوبیا سبز، باقالی) را مصرف نکنند همچنین توصیه می‌شود تا بیماران مصرف گوجه‌فرنگی و پیاز را به نصف فنجان در روز محدود کنند.

وی تصریح کرد: میوه‌هایی مانند پرتقال، نارنگی، لیموترش، گریپ فرو، موز و آناناس بهتر است به نصف فنجان در روز محدود شوند. میگرنی‌ها میوه‌های خشک شده دارای مواد نگهدارنده مانند کشمش، خرما، قیسی، انجیر، آوکادو، خربزه، آلو قرمز و مرکباتانند پرتقال، لیمو شیرین، لیموترش را تا حد امکان مصرف نکنند.

این متخصص تغذیه و رژیم درمان، تصریح کرد: میگرنی‌ها می‌توانند سایر میوه‌های تازه، منجمد، کمپوت‌شده و آب‌میوه‌ها را مصرف کنند. محصولات لبنی غیرمجاز برای افراد میگرنی نیز شامل اکثر پنیرها، خامه، شیر پرچرب و شیرکاکائو است و شیر کم‌چرب، شیر هموژنیزه با یک درصد چربی، پنیر خامه‌ای، ماست کم‌چرب (نصف فنجان در روز) و انواع تخم‌مرغ مواد غذایی مجاز برای مبتلایان به میگرن محسوب می‌شوند.

خاصیت ضدسرطانی گیاه بامیه

یک محقق وپژوهشگر طب سنتی با اشاره به اینکه بامیه گیاهی است که خاصیت ضد سرطانی دارد و سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند، اظهار کرد: بامیه را می‌شود به صورت پخته میل کرد. این صیفی باعث لطیف شدن پوست می‌شود و برای رفع التهاب‌های مخاطی بدن هم بسیار مفید است.

محسن پویان، افزود: بامیه سوزش مجاری اداری را از بین می‌برد؛ همچنین بامیه پخته را می‌توان به عنوان مرحم نیز استفاده کرد و بر روی ماهیچه‌هایی که آسیب دیده‌اند و یا سفت شده‌اند به صورت پماد استفاده کرد؛ این کار باعث نرم شدن ماهیچه‌ها نیز می‌شود.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی، ادامه داد: بامیه دارای ویتامین A,B,C که از ویتامین‌های ضروری بدن نیز است. بامیه برای درمان زخم‌هایی که در گلو و دهان بوجود آمده بسیار مفید عمل می‌کند. بامیه گیاهی است که خاصیت ضد سرطانی دارد و سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند؛ همچنین برای درمان زخم معده و روده نیز مفید است.

پویان تاکید کرد: افرادی که بیماری روماتیسم و آرتروز دارند می‌توانند با مصرف این گیاه به بهبود بیماری خود کمک کنند. فیبر محلول در آب که در بامیه وجود دارد، باعث می‌شود مصرف آن برای افرادی که بیماری قند خون دارند مفید باشد، زیرا این گیاه مانع جذب قند در روده می‌شود.

اولین گام برای درمان لاغری

برای تشخیص کمبود وزن در افراد ابتدا باید به BMI یا همان وزن ایده آل که با تقسیم کردن وزن فرد بر قد به دست می‌آید پی ببریم به طوری که اگر BMI بین ۲۰ تا ۲۵ باشد، وزن، فرد نرمال، بین ۲۵ تا ۳۰ باشد چاق خفیف، بین ۳۰ تا ۴۰ چاق متوسط و وزن بالاتر از ۴۰ از چاقی مفرط برخوردار است.

از جمله دلایل کمبود وزن می‌توان به کاهش مقدار انرژی دریافتی نسبت به نیازهای فرد، داشتن فعالیت‌های زیاد، اختلال در جذب مواد غذایی، ابتلاء به بیماری‌های غیرارادی مانند بیماری‌های مزمن ریوی، ازدیاد ترشح غده تیروئید و استرس‌های روحی و روانی اشاره کرد.

در موارد کمبود وزن افراد باید به صورت تدریجی و بر اساس توانایی در هفته نیم کیلو وزن اضافه کنند تا دچار بیماری‌های معده و اختلال در فعالیت‌های قلبی نشوند. اولین گام در درمان لاغری تشخیص علت کمبود وزن است، بررسی تاریخچه پزشکی، میزان مصرف غذایی فرد، کمبودهای تغذیه‌ای و همچنین عادت غذایی اولین کاری است که باید در خصوص تعیین رژیم غذایی برای این افراد انجام شود.

در افرادی که لاغر هستند و می‌خواهند چاق شوند، بعد از محاسبه میزان مصرف انرژی روزانه در این افراد، وزن نسبت به شرایط فرد از ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ کیلو کالری به مصرف روزانه وی اضافه می‌کنیم تا باعث افزایش وزن آنها شود. البته ۱۰ تا ۱۵ درصد از این کالری باید از طریق مصرف مواد غذایی پروتئینی و چربی‌های غیراشباع تأمین شود.

تغذیه و گرگرفتگی دوران یائسگی

یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی، گفت: نتایج مطالعات مختلف نشان می‌دهد رژیم غذایی مناسب نقش بسیار مهمی در کاهش “گر گرفتگی” که یکی از مشکلات رایج در دوران یائسگی در زنان است، دارد. گرگرفتگی یکی از مشکلات شایع در دوران یائسگی است که شدت، مدت و تعداد دفعات آن از فردی به فرد دیگر متفاوت است.

میترا زراتی، اظهار کرد: بر اساس این تحقیق، در زنان آسیایی و به خصوص آنهایی که از مقادیر بیشتری منابع غذایی حاوی استروژن‌های گیاهی از جمله ایزوفلاونوئیدهای موجود در سویا استفاده می‌کنند عوارض یائسگی مانند گر گرفتگی، پوکی استخوان و بیماری‌های قلبی و عروقی کمتر گزارش می‌شود.

وی تصریح کرد: مصرف سویا و محصولات آن مانند آجیل سویا، شیر سویا و توفو به دلیل اینکه به طور طبیعی حاوی فیتواستروژن می‌باشد حتی می‌تواند در شرایطی جایگزین هورمون درمانی در این دوران باشد و خطرات ابتلاء به سرطان سینه را نیز کاهش دهد.

متخصص تغذیه و رژیم درمانی با اشاره به اینکه از دیگر مواد غذایی مفید که می‌تواند به کاهش گرگرفتگی در این دوران کمک کند، می‌توان از دانه کتان، روغن دانه کتان، رازیانه، کرفس و جعفری. دانه کتان و روغن آن نام برد، اظهار کرد: به دلیل دارا بودن مقادبر بالایی “لیگنان” نقش مهمی در تنظیم سطح استروژن خون دارد. رازیانه، کرفس، جعفری و تقریباً تمام حبوبات نیز منابع خوبی از فیتواستروژن‌ها هستند. بیوفلاونوئیدها به خصوص اگر به همراه منابع “ویتامین ث” مصرف شوند در کاهش گر گرفتگی موثر هستند.

بر اساس این تحقیق به طور کلی رژیم غذایی غنی از فیبر، رژیم غذایی کم چرب و دارای مقادیر منابع فیتواستروژن به خصوص سویا، جهت کاهش شدت گر گرفتگی دوران یائسگی مفید است.

لزوم مصرف میوه‌ای معجزه گر

یک متخصص تغذیه و استاد دانشگاه درباره خواص میوه «به»، اظهار کرد: بهتر است به را با آب سرد شسته، هسته مرکزی آن را جدا کرده و برش‌های آن را در آب بپزیم. این میوه خواص درمانی زیادی دارد؛ از جمله اینکه می‌توان برای رفع افسردگی، زخم معده و بیماری‌های قلبی استفاده کرد.

سید مرتضی صفوی با بیان اینکه این میوه از نظر ویتامین‌ها و املاح بسیار قوی است و حاوی ویتامین‌های A, B, C، فیبر، روی، فسفر، کلسیم، مس و آهن است، افزود:از نظر خواص ضدالتهابی، این میوه به دلیل داشتن ویتامین C که یک آنتی‌اکسیدان است، تقریباً می‌تواند ۲۵ درصد نیاز روزانه بدن به این ویتامین را تأمین کند.

وی تصریح کرد: ویتامین C به سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند و آنتی‌اکسیدانی مانند ویتامین C بر روی التهابات بدن اثر کرده و آن را درمان می‌کند؛ ضمن اینکه برای بیماری‌های متابولیکی مانند دیابت، فشار خون، بیماری‌های قلبی و عروقی، سرطان و کبد چرب بسیار مفید است. برای درمان بیماری درماتیک و سیستیت که بیماری‌های پوستی هستند می‌تواناز به استفاده کرد.

صفوی با تاکید اینکه به برای افراد دچار آلرژی بسیار مفید است، گفت: میوه "به" میوه کم‌کالری بوده و هر ۱۰۰ گرم آن ۵۷ کالری دارد و برای افرادی که می‌خواهند معده خود را پر نگه داشته اما چاق نشوند بسیار مطلوب است؛ ضمن اینکه سدیم، کلسترول و چربی اشباع آن نیز بسیار پایین بوده و برای افراد چاق و دارای اضافه وزن بسیار مفید است.

کد خبر 409564

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.