تشخیص ویروس کرونا در کمتر از ۱۵ دقیقه

چینی‌ها اخیرا موفق به توسعه آزمایشی برای تشخیص "کروناویروس" شده‌اند که توسط آن می‌توانند در کمتر از ۱۵ دقیقه افراد مبتلا به این بیماری را شناسایی کنند.

به گزارش ایمنا، اخیراً افراد بعضی کشورهای جهان به "کروناویروس" مبتلا شده و این موضوع سبب هراس تمام افراد جهان شده است، اما اکنون یک شرکت چینی ادعا کرده است که یک کیت تست یا آزمایشی را توسعه داده که در کمتر از ۱۵ دقیقه می‌تواند این بیماری را شناسایی کند. این ویروس به قدری خطرناک است که مقامات چین دستور قرنطینه چند شهر این کشور را صادر کرده‌اند؛ شیوع این بیماری در "ووهان"، ششمین شهر پرجمعیت چین بوده است.

بنابر گزارش "شین‌هوآ نت"(XinHua Net)، پژوهشگران موسسه ملی کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ویروسی(National Institute for Viral Disease Control and Prevention)، با همکاری یک شرکت فناوری در شهر ووشی چین، موفق به توسعه یک کیت تست سریع هسته‌ای (rapid nucleic test kit) برای شناسایی کروناویروس شده‌اند که بنابر گفته پژوهشگران توسط این آزمایش می‌توان در عرض هشت الی ۱۵ دقیقه تشخیص داد که آیا افراد به این ویروس مبتلا هستند یا خیر.

این کیت که می‌تواند ویروس را در مدت هشت تا ۱۵ دقیقه تشخیص دهد، از حساسیت بالایی برخوردار بوده و استفاده و حمل و نقل آن آسان است؛ این شرکت اکنون در حال تولید انبوه این کیت تست است و امیدوار است بتواند روزانه چهار هزار کیت تولید کند.

منبع: ایسنا

کد خبر 408610

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.