آی مک جدید اپل چه ویژگی‌هایی دارد؟

پتنت جدید اپل از طراحی‌ نوعی کامپیوتر All-in-one خبر می‌دهد که می‌توان یک مک‌بوک را داخل آن جاسازی کرده و از صفحه‌کلید لپ‌تاپ به‌عنوان ورودی‌های دستگاه استفاده کرد.

به گزارش ایمنا، اپل متقاضی ثبت پتنتی برای طرحی جاه‌طلبانه است که کامپیوتر All-in-one با نمایشگر و صفحه‌کلید یکپارچه را در یک صفحه‌ شیشه‌ای خمیده به ‌تصویر می‌کشد. این درخواست که وب‌سایت Patently Apple برای اولین‌بار آن‌ را مشاهده کرده و در ماه مه سال میلادی گذشته به‌ثبت رسیده است، توصیف می‌کند که چگونه در کامپیوتری مانند آی‌مک، می‌توان قسمت ورودی اطلاعات و نمایشگر را به ‌صورت سطحی‌ یکپارچه طراحی کرد.

 در این پتنت ساختاری به‌ عنوان تکیه‌گاه در پشت دستگاه تعبیه شده است که می‌تواند جایگاه پردازنده‌ کامپیوتر باشد یا فضای لازم را برای جاسازی درگاه‌ها فراهم کند. بنابر دلایل متعدد، طراحی ارائه ‌شده در پتنت اپل زیبا و برجسته است؛ اول اینکه میزان شیشه‌ای که انحنا دارد، به ‌مراتب بیشتر از آن‌ چیزی است که در محصولات پیشین اپل مشاهده می‌شد.

نکته‌ جالب‌توجه دیگر در رابطه ‌با پتنت مذکور این است که اپل سعی دارد طراحی کامپیوترهای All-in-one را توسعه دهد و علاوه ‌بر کامپیوتر و نمایشگر، صفحه‌کلید و تاچ‌پد را نیز در این محصول ادغام کند. همچنین این پتنت توضیح می‌دهد که در حین استفاده از محصول یادشده، می‌توان صفحه‌کلید را از بدنهی نمایشگر جدا کرد. فراتر از ادعاهای اصلی که در این‌ پتنت مطرح شده، اپل مفاهیم بسیار بلندپروازانه‌ای را درباره‌ کارکرد iMac جدید شرح می‌دهد.

جالب‌ترین ایده‌ مطرح‌شده، نحوه‌ جا دادن یک مک‌بوک در داخل کامپیوتر مذکور است. از لحاظ تئوری لپ‌تاپ مک‌بوک محتوای نمایشگر خود را به نمایشگر کامپیوتر اصلی انتقال می‌دهد و درهمین‌حال صفحه‌کلید این دستگاه وارد شکافی می‌شود که در وسط آی‌مک تعبیه شده است و به کاربر این امکان‌ را می‌دهد از کیبورد لپ‌تاپ به‌عنوان ورودی‌های کامپیوتر All-in-one استفاده کند.

 نکته‌ دیگر در ارتباط ‌با پتنت جدید اپل، قابلیت تاشدن بخش کوچکی از صفحه‌ شیشه‌ای آن است که به‌ کاربر امکان می‌دهد هنگامی‌که از دستگاه استفاده نمی‌کند آن را جمع کند.

منبع: زومیت

کد خبر 408055

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.