کوبی برایانت اسطوره بسکتبال NBA درگذشت + جزئیات سقوط هلیکوپتر

کوبی برایانت (Kobe Bean Bryant) ستاره سابق بسکتبال NBA به همراه دخترش در یک سانحه هوایی جان باخت.

به گزارش ایمنا کوبی برایانت بسکتبالیست بازنشسته آمریکایی است که تمام ۲۰ سال دوران بازی‌اش را در تیم لس آنجلس لیکرز در اتحادیه ملی بسکتبال (ان‌بی‌ای) گذراند. بعضی او را بهترین بسکتبالیست‌ تاریخ می‌نامند.

بیوگرافی کوبی برایانت

کوبی برایانت (Kobe Bean Bryant) روز ۲۳ اوت ۱۹۷۸ در فیلادلفیای پنسیلوانیا به دنیا آمد، او کوچک‌ترین و سومین فرزند خانواده است. پدرش جو برایانت، بازیکن بسکتبال سابق ان‌بی‌ای و مادرش پاملا کاکس برایانت است. کوبی از سه سالگی بسکتبال را آغاز کرد و هنگامی که وی شش ساله بود، پدرش ان‌بی‌ای را ترک کرده و همراه با خانواده‌اش به ایتالیا رفت تا فعالیت خود به عنوان بسکتبالیست حرفه‌ای در آنجا ادامه دهد، کوبی هر تابستان به آمریکا برمی‌گشت تا در لیگ تابستانی بسکتبال شرکت کند. تیم بسکتبال مورد علاقه‌ وی ازکودکی لیکرز بود. در مدت زمانی که کوبی در ایتالیا زندگی کرد، به فوتبال هم روی آورد و تیم مورد علاقه‌اش آ ث میلان است. پس از بازنشسته شدن جو برایانت در سال ۱۹۹۱، خانواده برایانت به آمریکا بازگشت.

کوبی برایانت

درخشش کوبی برایانت در تیم بسکتبال دبیرستان در فیلادلفیا، باعث شناخته شدن وی در آمریکا شد. مربی تیم سال دوم او پدرش، جو برایانت بود. کوبی در کمپ آدیداس در کنار هم تیمی آینده خود یعنی لمار اودم بازی کرد و برنده جایزه بهترین بازیکن کمپ در سال ۱۹۹۵ شد. او دوران حرفه‌ای خود در دبیرستان را با جوایز بسیاری از جمله: بهترین بازیکن رقابت‌های دبیرستانی و جایزه ال آمریکن مک دونالدز به پایان رساند. معدل کوبی برای راهیابی به بهترین دانشگاه‌های آمریکا مناسب بود ولی او تصمیم گرفت به لیگ حرفه‌ای ان بی ای بپیوندد.

همسر

کوبی برایانت ونسا لین را اولین بار  در سال ۱۹۹۹، هنگامی که ۲۱ سال داشت ملاقات کرد. در آن زمان ونسا، ۱۷ سال داشت، آن‌ها در سال ۲۰۰۰ نامزد کردند. ونسا هنوز در دبیرستان تحصیل می‌کرد و برای اینکه زیر ذره‌بین رسانه‌های گروهی نباشد، تحصیل در دبیرستان را رها کرد و در خانه تحصیلش را ادامه داد. کوبی و ونسا در سال ۲۰۰۱ ازدواج کردند. پدر و مادر کوبی، دو خواهر کوبی و وکیلش در مراسم ازدواج او شرکت نداشتند، دلایل پدر و مادر کوبی برای شرکت نکردن در مراسم ازدواج او، پایین بودن سن او و ونسا برای ازدواج و نیز آفریقایی - آمریکایی نبودن همسر او بود. کوبی به مدت دو سال ارتباط خود را با پدر و مادرش قطع کرد.

کوبی برایانت

اولین دختر کوبی و ونسا، ناتالیا دایامینت برایانت، در ژانویه ۲۰۰۳ به دنیا آمد. به دنیا آمدن او، بهانه‌ای برای آشتی کردن کوبی و پدر و مادرش شد. جیانا، دختر دوم کوبی و ونسا در می۲۰۰۶ به دنیا آمد. بیانکا دختر سوم آن‌ها در دسامبر ۲۰۱۶ متولد شد و کاپری دیگر دختر آن دو در ژوئن ۲۰۱۹ به دنیا آمد.

ثروت کوبی برایانت

کوبی برایانت بر پایه سایت فوربس در سال ۲۰۱۳ پس از تایگر وودز و راجر فدرر سومین کسی است که به درآمد سالیانه ۶۲ میلیون دلار درآمد کسب کرده‌است.

زندگی حرفه ای کوبی برایانت

کوبی برایانت در سال ۱۹۹۶ به ان بی ای راه یافت، وی اوایل سال اول چندان به بازی گرفته نشد اما با گذشت زمان، او به تیم اول لس آنجلس لیکرز راه یافت و به عنوان جوان‌ترین بازیکن ان بی ای معرفی شد، کوبی در سال ۱۹۹۷ طرفداران زیادی پیدا کرد. او با از دست دادن موقعیت‌های حساس در بازی‌های مهم، فصل را با ناکامی به پایان رساند ولی هم تیمی معروف کوبی، شکیل اونیل از او حمایت کرد؛ شکیل در این باره می‌گوید: کوبی تنها کسی بود که جرأت پرتاب توپ را در شرایط حساس داشت.

کوبی برایانت

کوبی برایانت در فصل سوم در همه بازی‌های تیم لس آنجلس لیکرز حاضر بود. دست اندر کاران این تیم که از بازی وی بسیار راضی بودند، با کوبی قراردادی به ارزش ۷۰ میلیون دلار برای شش سال به امضا رساندند.

به تدریج کوبی برایانت و شکیل اونیل زوج غیرقابل مهاری را تشکیل داده بودند و همین باعث قهرمانی تیم لس آنجلس لیکرز در سه سال پیاپی یعنی سال‌های ۲۰۰۰، ۲۰۰۱ و ۲۰۰۲ شد.

کوبی برایانت

فصل ۲۰۱۰–۲۰۰۹ یکی از بهترین فصلهای دوران ورزشی کوبی به‌شمار می‌رود. او در این فصل در بازی مقابل کلیولند هزارمین بازی خود را در لیگ با پیراهن لیکرز انجام داد.

کوبی برایانت اولین بار در سال ۲۰۰۶ برای تیم بسکتبال ایالات متحده آمریکا به میدان رفت. این تیم در سال ۲۰۰۷ با شکست دادن همه حریفان خود در مسابقات قاره آمریکا، به مسابقات المپیک چین راه یافت. تیم بسکتبال ایالات متحده آمریکا که متشکل از بهترین بازیکنان ان بی ای می‌باشد، در المپیک سال ۲۰۰۸ با اقتدار قهرمان شد. کوبی در بازی فینال، مقابل تیم اسپانیا، ۲۰ امتیاز گرفت و تیم بسکتبال ایالات متحده آمریکا با نتیجه ۱۰۷–۱۱۸ به پیروزی رسید.

کوبی برایانت طی ۲۰ سال عضویت در باشگاه لس آنجلس لیکرز، پنج بار به قهرمانی مسابقات ان بی ای رسید و دو بار نیز به همراه تیم ملی آمریکا به قهرمانی مسابقات المپیک رسید. برایانت در سال ۲۰۰۸ گران ترین بازیکن بسکتبال در آمریکا بود و در آوریل ۲۰۱۶ از مسابقات حرفه‌ای کناره گیری کرد.
کوبی برایانت دو سال پیش به خاطر فیلم کوتاه بستکبال عزیز جایزه اسکار بهترین انیمیشن کوتاه را دریافت کرد.

درگذشت کوبی برایانت

کوبی برایانت در ۴۱ سالگی با دخترش جیانا به همراه هفت نفر دیگر در ۲۶ ژانویه ۲۰۲۰ ساعت ۹:۰۶ به وقت محلی، از فرودگاه جان وین در اورنج کانتی کالیفرنیا سوار هلیکوپتر شدند.

کوبی برایانت

 این هلیکوپتر که متعلق به کوبی بود در ساعت ۹:۴۷ در کوه‌های کالیفرنیا سقوط کرد و آتش گرفت و هر ۹ سرنشین آن ازجمله کوبی برایانت و جیانا برایانت جان باختند.

کوبی برایانت

کد خبر 407669

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.