۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۰
درمان خانگی پسوریازیس

پسوریازیس، یکی از بیماری‌های خود ایمنی، غیر مسری و مزمن پوستی است که به علت تولید سریع سلول‌های پوستی ایجاد می‌شود و با پوسته پوسته شدن سطح پوست همراه است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، در این بیماری ضایعات ضخیم و قرمز رنگ پوشیده از فلس‌های نقره‌ای روی پوست به وجود می‌آید؛ مهم‌ترین قسمت‌هایی از بدن که تحت تاثیر  پسوریازیس قرار می‌گیرد، پوست سر، آرنج‌ها، زانوها و کمر است. این بیماری مسری نیست و از شخصی به شخص دیگر منتقل نمی‌شود. عواملی مانند ژنتیک، عفونت، تحریکات موضعی، مصرف داروهای خاص، شرایط آب و هوایی، سیگار کشیدن و استرس می‌تواند باعث بروز  پسوریازیس شود. در ادامه به بررسی بعضی روش‌های درمان خانگی برای این بیماری می‌پردازیم:

سرکه سیب

به منظور بهبود خارش پوست سر به دلیل بروز بیماری  پسوریازیس (صدف) می‌توان چندین بار در طول هفته از سرکه سیب استفاده کرد؛ این محلول را می‌توان به طور خالص یا با کمی آب ترکیب کرد و سپس آن را به محل خارش مالید. پس از ایکه سرکه روی محل مورد نظر خشک شد، پوست سر خود را بشویید تا مانع بروز التهاب و حساسیت شود. 

فلفل قرمز

فلفل قرمز حاوی ماده‌ای به نام "کاپسایسین" (Capsaicin) است. نتایج بررسی‌های محققان نشان می‌دهد این ماده شیمیایی می‌تواند درد، التهاب و قرمزی پوست را از بین ببرد. البته برخی افراد معتقد هستند این ماده باعث احساس سوزش پوست می‌شود.

زردچوبه

 نتایج مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که این ادویه می‌تواند مانع پیشرفت بیماری پسوریازیس شود. بنابراین، به مبتلایان این بیماری توصیه می‌شود که از زردچوبه در وعده‌های غذایی خود استفاده کرده یا مکمل آن را مصرف کنند.

آلوئه‌ورا

نتیجه بررسی‌های محققان ثابت کرده است که مصرف آلوئه‌ورا می‌تواند باعث بهبود بیماری پسوریازیس شود؛ این گیاه ضد التهاب است و قرمزی پوست را کاهش می‌دهد. استفاده از ژل و کرم‌های بدون بو با ۰.۵ درصد آلوئه‌ورا موجود در آن می‌تواند علائم این بیماری را کاهش دهد.

اسیدهای چرب امگا ۳

اسیدهای چرب امگا ۳ که در ماهی‌های چرب مانند قزل آلا، ماهی تن و ساردین موجود است، می‌تواند با التهاب مقابله می‌کند. افرادی که از پسوریازیس رنج می‌برند، می‌توانند از مکمل‌های روغن ماهی نیز استفاده کنند.  بهتر است افراد برای استفاده از این مکمل‌ها با پزشک خود مشورت کنند.

کد خبر 406722

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.