به یاد پدر در ایام فاطمیه روی صحنه می‌رود

نمایش به یاد پدر تلفیقی از نمایش و سخنرانی است که از پنج بهمن ماه به روی صحنه خواهد رفت.

به گزارش خبرنگارایمنا، محمد هادی ابطحی، در نشست خبری نمایش به یاد پدر که صبح امروز _شنبه ۲۸ دی ماه_ برگزار شد، با بیان اینکه این برنامه به دلیل اینکه تلفیقی از نمایش و سخنرانی است منحصر به فرد خواهد بود، اظهار کرد: سال گذشته نیز برنامه‌ای تحت عنوان ۲۷ شبهه رایج شهادت حضرت زهرا (س) را برگزار کردیم که در آن بدون اینکه اصل شبهه مطرح شود در سخنرانی و نمایش پاسخ شبهات به بچه‌ها داده شد.

وی با بیان اینکه این برنامه‌ها با هدف معرفت و معارف شکل گرفته است، ادامه داد: امسال نیز برنامه‌های متعددی را از جمله غافلان نوگلان فاطمی که ۸ بهمن برای ۵۰۰ دانش آموزان دبستانی از میدان انقلاب به سوی میدان امام حسین ع با همکاری شهرداری اجرا خواهد شد، تدارک دیده‌ایم.

رییس هییت مدیره موسسه قران و عترت مهرتابان افزود: با همکاری شرکت اتوبوسرانی یکی از اتوبوس‌های شهری تجهیز شده و حدیث کسا به صورت تابلوهای مصور برای دانش اموزان بازگو می‌شود و اتوبوس را به مدرسه‌ها خواهیم برد این برنامه در تاریخ اول تا هشت بهمن برای ۱۵۰۰ دانش آموز پایه اول تا سوم ابتدایی است.

ابطحی در خصوص اجرای نمایش به یاد پدر گفت: نمایش به یاد پدر در تاریخ پنجم، ششم و هفتم بهمن برای سه هزار دانش آموز دوره متوسطه اول و دوم در سالن سیتی سنتر و در تاریخ ۹ تا ۱۴ بهمن در سالن فرشچیان اجرا خواهد شد.

در ادامه این نشست روح الله فهیمی، کارگردان نمایش به یاد پدر با بیان اینکه موسسه قرآن و عترت مهر تابان در مناسبت‌هایی چون عید غدیر نیز برنامه‌های شاد برگزار می‌کند، اظهار کرد: هنر این قابلیت را دارد که هم شور و احساس و هم شعور و معرفت را منتقل کند و در سخنرانی تنها بحث معرفتی وجود دارد البته قالب‌های تبلیغات در طول تاریخ تغیر می‌کند.

وی ادامه داد: در متن نمایش سعی کردیم به مستندات تکیه کنیم تا قابل ارائه باشد و بر روی تمام وقایع و داستان‌هایی که روایت شده تحقیق صورت گرفته است.

کارگردان و نویسنده نمایش به یاد پدر خاطرنشان کرد: در بحث بازیگر، اجرای دکور و گریمور سراغ هنرمندان بزرگ شهر رفتیم چرا که در این فعالیت فرهنگی مذهبی تلاش ما این است یک کار حرفه‌ای و درجه یک باشد.

کد خبر 406268

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.