پیشنهاد شهردار اصفهان مبنی بر اجرای طرح هم‌پیوندی با شهرهای سیستان و بلوچستان

معاون فرهنگی شهردار اصفهان گفت: با توجه به شرایط موجود فرهنگی، اجتماعی و طبیعی منطقه سیستان و بلوچستان، شهردار اصفهان پیشنهاد داد یکی از شهرهای این استان به صورت پایلوت با عنوان «شهری هم پیوند در بلوچستان» مورد حمایت شهرداری اصفهان قرار گیرد.

محمد عیدی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: بارش ۴۸ ساعته باران، منطقه جنوب شرقی کشور به ویژه بلوچستان را با سیل مواجه کرد که با توجه به محرومیت موجود در منطقه، شرایط بسیار بدی برای زندگی مردم آن دیار به وجود آمده است.

وی افزود: پس از وقوع سیل بنا به درخواست شهردار اصفهان تماس‌هایی با شهرداران منطقه دشتیاری، نیک‌شهر، کنارک، چابهار، فنوج و ... برقرار و به صورت کاملاً فرآیند محور اطلاعاتی را از شرایط و وضعیت به وجود آمده در این مناطق دریافت کردیم.

معاون شهردار اصفهان با بیان اینکه صبح روز چهارشنبه هفته گذشته دو تیم از اصفهان راهی منطقه چابهار شد، تصریح کرد: روز پنجشنبه هفته گذشته همراه با شهردار اصفهان عازم سیستان وبلوچستان شده و در بین مردم حضور یافته و پس از گفت و گو با مسئولان اطلاعات خوبی به دست آوردیم.

وی ادامه داد: تیم امدادرسانی شهرداری اصفهان در شهر کنارک مستقر شده‌ و تلاش می‌کنند پاسخی به رفع نیازهای اساسی و واقعی مردم دهند.

عیدی با بیان اینکه متأسفانه سیل بسیاری از راه‌ها و جاده‌های منطقه بلوچستان را از بین برده است، گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته مقرر شد شهرداری اصفهان یک پنل منطقه را بر عهده بگیرد و به لحاظ زیرساختی و امدادرسانی کمک کند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر تعدادی از خیریه‌های اصفهان در منطقه قصرقند، فنوج و نیک‌شهر مستقر هستند و امدادرسانی خوبی از طرف آنها انجام شده است، علاوه بر آن دو تیم اعزامی شهرداری اصفهان نیز در کنارک مشغول خدمت رسانی و تخلیه آب از منازل هستند.

رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان با اشاره به پیشنهاد شهردار اصفهان، گفت: با توجه به شرایط موجود فرهنگی، اجتماعی و طبیعی منطقه، شهردار اصفهان پیشنهاد داد یکی از شهرهای سیستان و بلوچستان به صورت پایلوت با عنوان «شهری هم پیوند در بلوچستان» مورد حمایت شهرداری اصفهان قرار گیرد و مدلی برای توسعه پایدار و افزایش میزان سطح تاب‌آوری زیستگاه‌های انسانی به لحاظ فرهنگی و اجتماعی با همکاری خیریه‌ها اجرا شود.

وی خاطرنشان کرد: این پیشنهاد به زودی توسط شهرداری اصفهان به مجمع کلانشهرهای کشور ارایه می‌شود تا در صورت تصویب اجرایی شود، در واقع با همکاری کلانشهرهای کشور می‌توان ۱۸ کانون زیستگاه انسانی را در سیستان و بلوچستان تقویت و حمایت کرد.

عیدی گفت: برای رفع محرومیت سیستان و بلوچستان باید یک برنامه فرایند محور آینده‌نگر تعریف  شود تا این مراودات منحصر به اتفاقات طبیعی نشود و پس از سیل نیز اقدامات دیگر برای رفع نیازهای مردم انجام شود.

وی با بیان اینکه منطقه بلوچستان از نظر ظرفیت‌های طبیعی و فرهنگی می‌تواند یکی از قطب های گردشگری پایدار باشد، افزود: صنایع دستی زنان و مردان این دیار نیز می‌تواند تبدیل به یک منبع سودآور باشد، به شرط آنکه شهرهای بزرگی مانند اصفهان از شهرهای بلوچستان حمایت و آن را در مسیر توسعه پایدار قرار دهند.

بیشتر بخوانید:

کد خبر 406265

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.