ارسال نخستین محموله کمکی شهرداری اصفهان به سیستان و بلوچستان

شهردار اصفهان از ارسال نخستین محموله کمکی به سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: امروز نخستین محموله شهرداری شامل پتو و مواد غذایی بسته بندی شده که با تصویب شورای اسلامی شهر تهیه شده است، به سمت نیک شهر در استان سیستان و بلوچستان حرکت می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت الله نوروزی صبح امروز _شنبه ۲۸ دی‌ماه ۹۸_ در برنامه رادیویی «سلام اصفهان» اظهار کرد: هفته گذشته با مشخص شدن ابعاد گسترده سیل در سیستان و بلوچستان  و احصاء نیازهایی که در این منطقه وجود داشت و با توجه به تجربه‌ای که شهرداری اصفهان در جریان سیل خرم آباد و خوزستان به دست آورده بود، همچنین درخواست‌های مردم برای دریافت کمک،  با انگیزه‌ای که شهرداری و شورای شهر اصفهان برای کمک به مردم داشتند، آمادگی خود را برای کمک رسانی به شهرداران و مسئولان استان سیستان و بلوچستان اعلام کردیم.

وی افزود: بلافاصله روز چهارشنبه نیروها، تجهیزات و امکانات امدادی شهرداری اصفهان به سمت سیستان و بلوچستان اعزام و از روز گذشته در شهر کنارک مستقر شده و در حال امدادرسانی است.

شهردار اصفهان ادامه داد: با تشکیل جلسه ستاد بحران در استانداری اصفهان و تقسیم کار، روز پنجشنبه به همراهی تعدادی دیگر از افراد عازم سیستان و بلوچستان شده و از شهر کنارک و منطقه دشتیاری بازدید کردیم و از نزدیک در بخش اورکی حجم سیل و عمق تخریب را مشاهده کردیم.

وی با بیان اینکه سیل در سیستان و بلوچستان خسارات زیادی را به باغات و زمین‌های کشاورزی مردم وارد کرده است، تصریح کرد: سیل راه‌ها را تخریب کرده و باعث شده دام‌های مردم تلف شده و خسارات زیادی بر جای بماند، اما خوشبختانه تلفات جانی بسیار کمی برجا گذاشته است.

نوروزی گفت: در سیستان و بلوچستان جلسه‌ای با استاندار و تعداد دیگری از مسئولان این استان در فرودگاه کنارک برگزار کردیم و در خصوص نیازها و نحوه خدمت رسانی گفت و گویی انجام و برای خدمات رسانی بهتر قرار شد به شهرهای نیک شهر و بخش‌هایی که در این مناطق مستقر هستند توسط نیروهای اصفهان و خیریه‌ها امدادرسانی شود.

وی تاکید کرد: بنابراین از مردم اصفهان که همیشه کمک رسان نیازمندان بودند تقاضا می‌شود هرچه سریع‌تر کمک‌های خود را با هماهنگی ستاد بحران، هلال احمر، شهرداری و دیگر مراجع به این محل‌ها ارسال کنند تا اقدامات با هماهنگی انجام و به افراد نیازمند، امدادرسانی شود.

شهردار اصفهان اظهار کرد: علاوه بر کمک‌هایی مانند پتو و مواد خوراکی، باید با تامین اعتبار و ارسال تجهیزات در زمینه بازسازی زیرساخت‌ها شامل راه‌ها، مسیرهای عبور و مرور، پل‌ها و منازل مردم که به شدت تخریب شده، کمک رسانی انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون تعدادی از خیریه‌های اصفهان در سیستان و بلوچستان مستقر هستند که مردم می‌توانند با ارسال کمک‌های خود آنها را یاری کنند.

نوروزی عنوان کرد: شرایط در این شهرها به گونه‌های است که باید همه کسانی که می‌توانند، به میدان بیایند و کمک کنند تا بخشی از آلام مردم کاسته شود زیرا وسعت تخریب‌ها بالا است.

وی ابراز امیدواری کرد: با کمک همه مردم هرچه زودتر شرایط زندگی مردم نیازمند سیستان و بلوچستان به حالت عادی بازگردد و خیریه‌های اصفهان با کمک مردم بتوانند در ساختن مدارس، منازل و خانه‌های بهداشت که وجود آنها ضروری است، اقدام کنند.

کد خبر 406198

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.