۲۶۰ پارک محله‌ای در تبریز وجود دارد

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری تبریز از وجود ۲۶۰ پارک محله‌ای در تبریز و تلاش برای افزایش این تعداد در سال آینده خبر داده است.

به گزارش ایمنا، مسعود برزگر جلالی اظهار کرد: طبق برنامه‌ای که برای سال آینده در نظر گرفته‌ایم قرار است هر ۱۰ روز یک پارک محله‌ای در کلانشهر تبریز ایجاد شود و امیدوار هستیم با این اقدام،  تعداد پارک‌های سطح شهر به ۳۰۰ پارک افزایش یابد.

وی ادامه داد: در راستای رفع کمبود فضای سبز در تبریز، طی جلسات برگزار شده با مسئولان استانی و اعضای شورای شهر،  تصمیم گرفتیم سال آینده با عنوان سال "فضای سبز و زیباسازی" در سازمان نام‌گذاری شود تا بتوانیم به هدف موردنظر دست پیدا کنیم.

برزگر جلالی گفت: نمایندگان مجلس، مسئولان استانی، محیط زیست و منابع طبیعی باید به این موضوع توجه ویژه‌ای داشته باشند تا بتوان از اعتبارات استانی، شهری و همچنین از اعتبارات ملی در راستای پروژه‌های بزرگ تبریز از جمله کمربند سبز در راستای کاهش آلودگی هوا استفاده کرد و تحقق این مهم نیازمند جلب توجه همه نسبت به این موضوع است تا بتوان مشکل فضای سبز را حل کرد.

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری تبریز با اشاره به تشکیل ستاد فضای سبز طی چند روز آینده در کلانشهر تبریز خاطرنشان کرد: پارک در تمام مناطق کلانشهر تبریز وجود دارد، اما لزوم توجه بیشتر شهرداری‌های هر منطقه در مناطقی که تعداد پارک‌ها، کمتر است را می‌طلبد و همچنین شهرداری مناطق باید از حیث کیفیت، امکانات و تجهیزات، توجه بیشتری را داشته باشند.

کد خبر 405373

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.