برخی ردیف‌های عوارض محلی باید کاهش یابد

رئیس کمیسیون نظارت، بازرسی و امور اداری شورای اسلامی شهر همدان گفت: در تنظیم دفترچه عوارض محلی سال ۹۹ شهرداری نه تنها نباید افزایشی صورت گیرد، بلکه در برخی ردیف‌های عوارضی دفترچه نیز روند کاهشی منظور شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدمسعود عسگریان، پیش از ظهر امروز (پنجشنبه) در جلسه کمیسیون برنامه، بودجه و مالی شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه بیشتر شدن دامنه تصاعد دفترچه تعرفه عوارض محلی شهرداری، آسیب بیشتری به شهروندان و شهرداری زده خواهد شد، اظهار کرد: لازم است سیاست‌های کلی تنظیم تعرفه عوارض محلی را در صحن شورا مصوب کنیم تا شرایط بررسی و تدوین، روند مناسب‌تری را طی کند.

وی افزود: اگر در چهار سال دوره شورا، تعرفه عوارض محلی ناهمگون و غیرمنطقی مصوب شود، نوسانات کاهشی یا افزایشی نرخ ضرایب عوارض‌ها، موجب ایجاد رانت می‌شود بنابراین باید روال را ثابت و منطقی در نظر گرفت تا تبعات و بازتاب منفی در توسعه متوازن شهر نداشته باشد.

عضو شورای اسلامی شهر همدان با تأکید بر اینکه عملکرد افزایشی نرخ تعرفه به بهانه حاصل شدن درآمدهای شهرداری، صحیح نیست، تصریح کرد: هر گرانی موجب افزایش درآمد نخواهد بود بلکه قیمت‌ها باید متناسب، عادلانه و منطقی باشد بنابراین در تنظیم دفترچه عوارض محلی سال ۹۹ شهرداری نه تنها نباید افزایشی صورت گیرد، بلکه در برخی ردیف‌های عوارضی دفترچه نیز روند کاهشی منظور شود.

وی با اشاره به اینکه برخی ضوابط و مقررات موجود در حوزه ساخت‌وساز محدودیت ایجاد کرده و دست و پاگیر هستند، ادامه داد: دفترچه تعرفه عوارض محلی به قدری سختگیرانه وضع شده که میزان مشارکت شهروندان را در توسعه و رونق ساخت‌وسازهای شهری کاهش داده است؛ به همین دلیل، با کاهش درآمد شهرداری نیز مواجه شده‌ایم و از سوی دیگر قسمت وسیعی از نقاط شهری همچنان فرسوده مانده و در حال فرسایش روزافزون است.

عسگریان خاطرنشان کرد: پیاده‌راه‌های بوعلی و اکباتان به مسیرهای گردشگری تبدیل شده‌اند که باید بیشتر مورد توجه قرار گرفته و با پیش‌بینی بسته‌های تشویقی مناسب برای نوسازی و بهسازی املاک فرسوده و جداره‌های بناها به رونق و احیای آن اهمیت داده شود.

کد خبر 405033

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.