بهترین سریال‌های ۲۰۱۹ جهان از نگاه مخاطبان

بازی تاج و تخت، چرنوبیل و بلک میرر از جمله برترین سریال‌های سال ۲۰۱۹ از نظر مخاطبین و منتقدان هستند.

به گزارش ایمنا تب تماشای سریال خارجی در ایران با سریال گمشده یا لاست شروع شد، با فرار از زندان داغ شد و با بازی تاج و تخت به اوج رسید، اکنون‌که سریال و مینی سریال در ژانرهای مختلف طرفداران خاص خود را دارد به معرفی سریال‌های مطرح سال ۲۰۱۹ می‌پردازیم، انتخاب برترین سریال‌ها معمولاً معیار دقیقی ندارد و بر اساس سلیقه مخاطبان و منتقدین و تعداد بینندگان سریال‌ها انجام می‌شود.  

سریال چرنوبیل (Chernobyl)

یک مینی سریال تلویزیونی پنج‌قسمتی بریتانیایی-آمریکایی در ژانر درام تاریخی تولید مشترک شبکه کابلی آمریکایی اچ‌بی‌او و شبکه تلویزیونی بریتانیایی اسکای است.

چرنوبیل، ماجرای واقعی یکی از فجایع انسانی در تاریخ است و بر روی فاجعه نیروگاه هسته‌ای چرنوبیل که در آوریل ۱۹۸۶ در اوکراین (شوروی) رخ داد متمرکز است و نشان می‌دهد چرا و چگونه این حادثه رخ داد و نیز به پنهان‌کاری شوروی اشاره می‌کند. بازیگران این سریال عبارت‌اند از: جرد هریس در نقش پروفسور والری لگاسف: مدیر مؤسسه انرژی اتمی کورچاتوف و بخشی از تیم مدیریت فاجعه چرنوبیل.

چرنوبیل


استلان اسکارشگورد در نقش بوریس شربینا: معاون رئیس شورای وزیران و رئیس دفتر سوخت و انرژی. او توسط کرملین جهت رهبری کمیسیون دولتی فاجعه چرنوبیل پس از وقوع این حادثه منصوب شد.

امیلی واتسون در نقش یولانا خومیوک: یک دانشمند از مؤسسه انرژی هسته‌ای آکادمی علوم از SSR بلاروس، که عضو تیم تحقیق در مورد فاجعه چرنوبیل می‌شود.

آدام نگیتیس در نقش وسیلی ایگناتنکو: آتش‌نشان ۲۵ ساله اهل پریپیات

جسی باکلی در نقش لیودمیلا ایگناتنکو: همسر وسیلی ایگناتنکو

دیوید دنسیک در نقش میخائیل گورباچف: دبیرکل حزب کمونیست اتحاد جماهیر شوروی

پاول ریتر در نقش آناتولی دیاتلوف: معاون ارشد نیروگاه هسته‌ای چرنوبیل از بازیگران این سریال هستند.

سریال کشتن ایو (Killing Eve)

نام مجموعه تلویزیونی بریتانیایی است، فصل اول این درام پیچیده سال ۲۰۱۸ از شبکه بی‌بی‌سی آمریکا پخش شد و فصل دوم در سال ۲۰۱۹ آماده شد.

کشتن ایو


زندگی ایو آن‌طور که انتظار داشت پیش نرفته است، او امور باهوش MI۵ است. از طرف دیگر ویلانل یک قاتل حرفه‌ای است که برای به سرانجام رسیدن مأموریتش دست به هر کاری می‌زند. ایو و ویلانل وارد یک جریان موش و گربه بازی می‌شوند و هرکدام به دنبال شکار دیگری هستند، این سریال دو زن را در نقش‌هایی قرار داده که معمولاً از مردان در آن نقش‌ها استفاده می‌شود: نقش یک قاتل بین‌المللی و امور دولتی که وظیفه‌ی دستگیری او را بر عهده دارد و بازی موش و گربه‌ آن‌ها شامل پویایی روانی و احساسی هم می‌شود.

ازجمله بازیگران این سریال ساندرا اوه، جودی کومر، فیونا شو هستند.

سریال وقتی آن‌ها ما را می‌بینند (when they see us)

وقتی آن‌ها ما را می‌بینند مینی سریالی چهارقسمتی است در ژانر زندگی‌نامه، تاریخی و درام و محصول سال ۲۰۱۹ شبکه نت‌فلیکس آمریکا.

وقتی انها مارا میبینند


داستان این مینی سریال در مورد ماجرایی است که ۳۰ سال قبل در دنیای واقعی و در سنترال‌پارک نیویورک اتفاق افتاد؛ پنج نوجوان سیاه‌پوست فردای روزی که به زنی سفیدپوست حمله و تعرض شد، توسط پلیس دستگیر می‌شوند و به خاطر کاری که مرتکب نشده بودند، بعد از فراز و نشیب‌های فراوان و باوجوداینکه پلیس و دادگاه هیچ مدرکی علیه آن‌ها نتوانست پیدا کند،  محکوم می‌شوند.

جوان آدپو،کریس چاک، کایلی بانبری، آنجانو الیس ازجمله بازیگران این سریال هستند.

سریال باورنکردنی (unbelievable)

باورنکردنی یک سریال ۸ قسمتی درام آمریکایی و محصول نتفلیکس است که در آن داستان واقعی دختری نوجوان به نام ماری که مورد تعرض واقع می‌شود و پلیس او را به دروغ‌گویی متهم می‌کند و زندگی او پس‌ازاین اتفاقات و دو کارآگاه زن که راهی دشوار و پیچیده برای رسیدن به حقیقت در پیش دارند، روایت می‌شود.

باورنکردنی

تونی کولت، مریت ویور و کیتلین دیور از بازیگران این سریال هستند.

سریال شکارچی ذهن (mindhunter)

داستان سریال در خصوص دو مأمور سازمان اف‌بی‌آی به نام‌های هولدن فورد(جاناتان گروف)، بیل تنچ (هولت مک‌کالانی) با همکاری روانشناس وندی کار (آنا تورو) هست. آن‌ها در گفتگو با قاتلان سریالی به دنبال فهمیدن طرز فکر آنان به امید کشف دلیل اصلی جنایات توسط آنان هستند، فصل اول این سریال دارای ده قسمت بود و سال ۲۰۱۷ ؛ فصل دوم در ۹ قسمت و سال ۲۰۱۹ در نتفلیکس منتشر شد.

شکارچی ذهن


قاتل سریالی بدنام، ادموند کمپر (کامرون بریتون) در این سریال به فورد و تنش کمک می‌کند تا درک کنند یک قاتل سریالی چگونه کار می‌کند. مدیران اجرایی این سریال جو پنهال، دیوید فینچر و شارلیز ترون هستند.

سریال فلیبگ (Fleabag)

سریال فلیبگ یک مجموعه کمدی-درام انگلیسی محصول شبکه بی بی سی  است. تاکنون ۲ فصل شش‌قسمتی از این سریال به ترتیب در سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۹ پخش‌شده است، فلیبگ زن جوان سردرگم و خشمگینی است که در لندن زندگی می‌کند. این سریال به‌طور خاص به خاطر شکستن دیوار چهارم، آن‌وقت‌هایی که فلیبگ قهرمان اصلی با دوربین صحبت می‌کند شناخته‌شده است. (هنگامی‌که هنرمندان روی صحنه، از خود حرکتی نشان دهند که به‌منزله درک آنان از «حضور تماشاگران» باشد، اصطلاحاً دیوار چهارم شکسته شده است)

فلیبگ


فیبی والر بریج (Phoebe Waller Bridge) سازنده، نویسنده و همچنین بازیگر اصلی این سریال است. شان کلیفورد، الیویا کلمن و اندرو اسکات از دیگر بازیگران این سریال هستند. این سریال در بخش جوایز مراسم امی ۲۰۱۹ برنده سه جایزه گردید.

سریال بازی تاج و تخت (Game of Thrones)

یک مجموعه تلویزیونی آمریکایی به سبک خیال‌پردازی حماسی است که برای شبکه اچ ‌بی ‌او ساخته‌شده است. بازی تاج‌وتخت رکورددار تعداد بیننده در شبکه اچ‌بی‌او است و در کشورهای مختلف طرفداران زیادی دارد. این سریال درمجموع ۸ فصل و ۷۳ قسمت دارد که فصل اول این سریال در سال ۲۰۱۱ و فصل هشتم آن با ۶  قسمت در سال ۲۰۱۹ پخش شد. داستان سریال درباره مسائلی همچون فساد در دستگاه پادشاهی، اختلاف طبقات اجتماعی، مذهب، وفاداری، جنگ‌های داخلی و مجازات است. ب

بازی تاج و تخت

رخی از بازیگران این سریال پیتر دینکلج در نقش تیریون لنیستر، لنا هیدی / سرسی لنیستر، سوفی ترنر / سانسا استارک، کیت هرینگتون / جان اسنو، میسی ویلیامز / آریا استارک و امیلیا کلارک /دنریس تایگرین هستند.

سریال آینه سیاه (Black Mirror)

یک سریال آنتولوژی در ژانر علمی–تخیلی و محصول کشور بریتانیا است. هرکدام از اپیزودهای سریال، داستان و گروه بازیگران متفاوت دارند. نگاهی اغراق‌آمیز به رابطه تکنولوژی بر انسان و تأثیر آن بر زندگی دارد. قسمت‌های این سریال در جامعه‌ای فوق مدرن اتفاق می‌افتد و به آینده‌ی تاریکی که تکنولوژی می‌تواند بسازد اشاره می‌کند. این سریال در فاصله دسامبر ۲۰۱۱ تا فوریه ۲۰۱۳ توسط کانال ۴ بریتانیا ساخته و پخش شد.

اینه سیاه

در سپتامبر ۲۰۱۵، نت‌فلیکس حق ساخت سریال را خرید و فصل سوم و چهارم که هرکدام ۶ قسمت دارند توسط این کمپانی ساخته و پخش شد تاکنون ۵ فصل و ۲۲ قسمت از این سریال منتشرشده که فصل پنجم آن سال ۲۰۱۹ در ۳ قسمت منتشر شد.

سریال پیکی بلایندرز یا نقابداران (Peaky Blinders)

یک مجموعه تلویزیونی درام و جنایی تاریخی انگلیسی محصول شبکه تلویزیونی بی‌بی‌سی دو است. استیون نایت کارگردانی آن را به عهده دارد. در سال ۱۹۱۹ و بعد از جنگ جهانی اول، پیکی بلایندرز یک گروه خانوادگی مستقر در بیرمنگام انگلستان است. داستان بر روی گروه رومانیایی پیکی بلایندرز و بلندپروازی‌ها و رئیسشان، تامی شلبی (با بازی کیلین مورفی) متمرکز است. کارآگاه ویژه چستر کمپل (با بازی سم نیل) به دستور نیروی شهربانی سلطنتی از بلفست به بیرمنگام فرستاده می‌شود تا شهر را از وجود ارتش جمهوری‌خواه ایرلند، کمونیست‌ها، گروه‌های خرابکار و جنایتکاران پاک کند. در این مسیر وجود پیکی بلایندرز نظرش را جلب می‌کند. وینستون چرچیل (با بازی اندی نایمن در فصل۱ و ریچارد مک کیب در فصل۲)، کمپل را مأمور رسیدگی به اغتشاشات بیرمنگام و بازیابی مهمات جنگی می‌کند که قرار بود به لیبی منتقل شود.

پیکی


این سریال در ۵ فصل ۶ قسمتی تولیدشده است که نخستین فصل این مجموعه در ۲۰۱۳ پخش شد و فصل پنجم این سریال در ۲۰۱۹ روی آنتن رفت. از بازیگران این سریال می‌توان به آنابل والیس، تام هاردی، سوفی راندل، جو کول، ند دونهی، شارلوت رایلی و نوآ تیلور اشاره کرد.

انیمیشن (BoJack Horseman)

یک مجموعه تلویزیونی آمریکایی انیمیشن مخصوص بزرگ‌سالان است که از شبکه نتفلیکس پخش می‌شود، داستان سریال حول اسبی انسان‌نما به نام BoJack Horseman (بوجک هورسمن) متمرکز می‌باشد که در دهه هشتاد و نود میلادی ستاره سیتکام محبوبی بوده است، اما هجده سال پس از کنسل شدن سریال را به بطالت و بیهودگی گذرانده است و اکنون تصمیم گرفته تا با نوشتن و انتشار زندگی‌نامه‌اش با کمک نویسنده جوانی به دوران باشکوه بازگردد، اما در این میان مصرف بیش‌ازحد نوشیدنی‌های الکلی، عدم تمرکز، مسئولیت‌ناپذیری و روابط پیچیده و عجیب با اطرافیانش رسیدن به این هدف را دشوار کرده است. این سریال از صدای بازیگرانی همچون آرون پاول، ویل آرنت و ایمی سِداریس بهره می‌برد.

در دنیای سریال شخصیت‌های حیوان و انسان‌های متعددی وجود دارند، ازجمله: تاد چاوز جوانی که در خانه بوجک زندگی می‌کند و هنوز سعی در کشف توانایی‌هایش دارد، پرنسس کارولین گربه‌ای سخت‌کوش که مدیر برنامه‌ها و دوست سابق بوجک بوده است، دایان نویین نویسنده کتاب زندگی‌نامه و بدبین‌ترین دوست بوجک؛ و مستر پینات باتر یک سگ بیش‌ازحد خوش‌بین و خوش‌اخلاق و همسر دایان.

بوجک هورسمن 


سریال بوجک هورسمن هجویه‌ای بر اتفاقات درون هالیوود است و حقایق زشت و خشن آن را بی‌پرده نشان می‌دهد. تاکنون ۶ فصل و ۶۹ قسمت از این سریال پخش‌شده است، اولین فصل آن سال ۲۰۱۴ پخش شد و آخرین سال ۲۰۱۹.
بسیاری از منتقدین این سریال را شاهکار و یکی از بهترین سریال‌های انیمیشن در تمام دوران می‌دانند.

برخی از دیگر سریال‌های پربیننده سال ۲۰۱۹ عبارت‌اند از:


دروغ‌های کوچک بزرگ (Big Little Lies)

دروغ‌های کوچک بزرگ

این سریال آمریکایی ساخته‌شده برای شبکه‌ی HBO است، شخصیت‌های اصلی فیلم سه زن هستند که وجه اشتراکشان مدرسه‌ای است که فرزندانشان در آن، ابتدای دوران تحصیل خود را می‌گذرانند و درنهایت این سریال کوتاه، علیه خشونت‌های خانگی ادامه مسیر می‌دهد.

سریال سرگذشت یک ندیمه یا همان The Handmaid’s Tale آینده‌ای را در شهر کمبریج در ایالت ماساچوست آمریکا به تصویر می‌کشد که نام آن را جمهوری گیلیاد گذاشته‌اند و در آن رژیمی مستبد روی کار آمده است و آزادی‌های فردی مردم و به‌خصوص زنان را از آنان سلب کرده است.

کارآگاه حقیقی یا True Detective، یک مجموعه‌ی تلویزیونی پخش‌شده از شبکه‌ی HBO است و داستانی جنایی دارد.

سریال چیزهای عجیب یا  Stranger Thing، یک سریال پخش‌شده از شبکه‌ی نتفلیکس و در سبک علمی، تخیلی و ترسناک است.

کد خبر 403528

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مسعود IR ۲۱:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
    1 1
    خداوکیلی مبنای انتخابتون هر جور که باشه فصل آخر سریال مسترروبات هم با توجه به امتیاز های اعجاب اوری که هر اپیزودش تو سایت IMDb گرفته.باید تو لیست قرار میگرفت