افزایش پرونده‌های مختومه در دادگاه بخش باغبهادران

رئیس دادگاه بخش باغبهادران گفت: باوجود افزایش آمار پرونده‌های ورودی در سال گذشته خوشبختانه با تلاش انجام شده شاهد افزایش  ۱۲ درصدی پرونده‌های مختومه در دادگاه بخش باغبهادران بودیم و امیدواریم این روند با تغییر چارت این دادگاه تقویت شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از لنجان، مصطفی کافی در آیین افتتاح مجمتع حل اختلاف بخش باغبهادران اظهار کرد: یکی از اقدام‌های نیک و تاثیرگذار از گذشته صورت می‌گرفت حل اختلاف از طریق حکام، ریش‌سفیدان و.. است و برهمین اساس، شورای حل اختلاف بخش باغبهادران در بین شوراهای حل اختلاف استان اصفهان در حوزه ایجاد صلح و سازش پیشتاز است.

وی افزود: با نامگذاری و مزین شدن این مجتمع با نام اولین شهید مدافع حرم شهرستان لنجان، "شهید پویا ایزدی" قطعا این روند ادامه خواهد یافت تا شاهد بهبود وضعیت دادگاه این بخش باشیم.

رییس دادگاه بخش باغبهادران با اشاره به اهمیت صلح و سازش و نقش آن در احقاق حق و پیشگیری از اطاله دادرسی، تصریح کرد: بخشنامه‌ای در ۲۸ مردادماه سال جاری توسط رئیس قوه قضائیه صادر شد که صلاحیت شوراهای حل اختلاف در بُعد صلح و سازش تقویت شود و اقدامی که امروز در بخش باغبهادران انجام گرفت در راستا تکریم مراجعه کنندگان به دادگاه بخش باغبادران و اطاله دادرسی است.

کافی ادامه داد: قطعا مسئولان دادگاه بخش باغبهادران تلاش می‌کنند سیاست‌های مورد نظر رئیس قوه قضائیه در حوزه شوراهای حل اختلاف به خوبی اجرا شود تا شاهد کاهش ورودی پرونده‌ها و مختومه شدن اکثریت آن‌ها توسط مردم و با استفاده از ظرفیت شوراهای حل اختلاف باشیم.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در دادگاه بخش باغبهادارن در ۱۵ ماه گذشته، گفت: در ابتدای فعالیت در دادگاه بخش باغبهادران این دادگاه با دو نیروی قضایی که رییس و دادرس بودند فعالیت می‌کرد، اما با توجه به ورودی قابل توجه پرونده‌های قضایی پیگیری‌های لازم برای افزایش تعداد نیرو انجام شد.

رییس دادگاه بخش باغبهادران با اشاره به افتتاح شعبه سوم بخش باغبهادران، اضافه کرد: با حمایتی که از سوی دادگستری استان اصفهان انجام شد کادر دادگاه باغبادران ۱۰۰ درصد افزایش یافت و شعبه سوم و معاونت قضایی آن فعالیت خود را آغاز کرد که ثمره آن کاهش زمان رسیدگی به پرونده‌ها و افزایش رضایتمندی مردم بود.

کافی با اشاره به لزوم استفاده از ظرفیت شورای حل اختلاف در جهت کاهش ورودی پرونده‌ها، عنوان کرد:  باوجود افزایش آمار پرونده‌های ورودی در سال گذشته خوشبختانه با تلاش‌های جهادی و شبانه روزی انجام شده شاهد افزایش ۱۲ درصدی پرونده‌های مختومه در دادگاه بخش باغبهادران بودیم و امیدواریم این روند با تغییر چارت این دادگاه تقویت شود.

وی با بیان اینکه با توجه به حجم بالای پرونده‌ها دادگاه بخش باغبهادران باید به دادگستری ارتقاء یابد، خاطرنشان کرد: بخش باغبهادران به دلیل داشتن روستاهای فراوان جمعیت قابل توجهی را در دل خود جای داده به گونه‌ای که وسعت آن از شش شهرستان استان اصفهان بیشتر است و یکی از دلایل افزایش پرونده‌های ورودی به دادگاه این بخش نیز جمعیت قابل توجه ساکن در آن است.

رییس دادگاه بخش باغبهادران افزود: چارت سازمانی تعریف شده دادگاه بخش باغبهادارن در قالب بخش است و این مسئله جذب نیروی اداری بیشتر را با مشکل مواجه کرده است، برهمین اساس مکاتبات بسیاری با مرکز صورت گرفت تا با توجه به آمار بالای پرونده‌های ورودی بتوانیم چارت دادگستری شهرستان را در این مجموعه پیاده کنیم و امیدواریم این مهم محقق شود.

کد خبر 402944

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.