کمبودی برای تامین مالی دانش‌بنیان‌ها نداریم

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: به دستور شخص رئیس جمهوری و اراده دولت هیچگونه کمبودی برای تامین مالی شرکت‌های دانش بنیان نداریم و دولت تمام امکانات خود را در صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری بسیج کرده تا حمایت جامع و کاملی از شرکت‌های دانش بنیان داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، صفحه رسمی صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری در اینستاگرام، با انتشار یک پست نوشت:

"رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی از تصویب چهار میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان تسهیلات و سرمایه‌گذاری خطرپذیر برای شرکت‌های دانش بنیان گرمسار خبر داد.

علی وحدت در نشست با فناوران شهرستان گرمسار به ظرفیت‌های موجود این شهرستان در حوزه دانش بنیان اشاره کرد و گفت: هم‌اکنون ۱۱ شرکت دانش بنیان در شهرستان گرمسار مشغول به فعالیت هستند که این میزان، کم است و معتقدیم ظرفیت این شهرستان بیش از این تعداد شرکت دانش بنیان است.

وی بر ضرورت حمایت از نهادهای واسط صندوق نوآوری و شکوفایی همچون شتاب‌دهنده‌ها و صندوق‌های پژوهش و فناوری تاکید کرد و گفت: به دستور شخص رئیس جمهوری و اراده دولت هیچگونه کمبودی برای تامین مالی شرکت‌های دانش بنیان نداریم و دولت تمام امکانات خود را در صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری بسیج کرده تا حمایت جامع و کاملی از شرکت‌های دانش بنیان داشته باشیم.

وحدت افزود: در همین راستا سال گذشته تا دو هزار میلیارد کمک مستقیم و غیر مستقیم به شرکت‌های دانش بنیان ارائه کردیم لذا مشکلی برای اعطای تسهیلات و خدمات به شرکت‌های دانش بنیان برای نقش‌آفرینی بیشتر در اقتصاد کشور نداریم.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی در ادامه با بیان اینکه شرکت‌های دانش بنیان علاوه بر تسهیلات و خدمات صندوق نوآوری می‌توانند از امکانات و ظرفیت‌های نهادهای واسط صندوق همچون بانک‌ها نیز استفاده کنند، تصریح کرد: ظرفیت بانک‌های اصلی کشور را فعال کردیم و با وجود مشوق‌های صندوق، بانک‌ها حاضر به استفاده از ظرفیت‌های خود برای کمک به شرکت‌های دانش بنیان هستند. شرکت‌های تولیدی و بزرگ دانش بنیان می‌توانند بخشی از تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی را به صورت مستقیم از بانک‌هایی که سابقه کار با آنها دارند را دریافت کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از تصویب چهار میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان تسهیلات و سرمایه‌گذاری خطرپذیر برای شرکت‌های دانش بنیان گرمسار خبر داد و گفت: ما در صندوق نوآوری تسهیلات مختلف و متنوعی در حوزه‌های سرمایه‌گذاری و توانمندسازی در نظر گرفته‌ایم که شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور می‌توانند از آن استفاده کنند."

کد خبر 399300

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.