ترویج پیاده محوری در بهترین شهرهای جهان

اکنون در قرن ۲۱، مسئولان بهترین شهرهای جهان در حال فراهم آوردن زیرساخت‌ها و شرایط لازم در جهت توسعه حمل و نقل عمومی و پیاده محوری در شهرها هستند. 

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، امروزه ساخت و ارتقاء کیفیت پیاده راه‌ها در شهرهای پیاده محور جهان یکی از اقدامات اساسی به منظور ایجاد فضای دوستانه بین شهروندان، بهبود کیفیت و کاهش آلودگی هوا و همچنین حفظ آثار و ابنیه تاریخی شهرها  محسوب می‌شود. در ادامه مطلب با برخی از شهرهای پیاده محور دنیا یا به عبارت دیگر شهرهایی که دوستدار عابران پیاده و دوچرخه سواران هستند، آشنا می‌شویم.

دسترسی به تمام شهر نیویورک از طریق مترو و یا پیاده‌روی

با وجود برخی نقص‌ها و مشکلات در سیستم متروی نیویورک، همچنان استفاده از مترو بهترین انتخاب در حمل و نقل عمومی این شهر محسوب می‌شود. علاوه بر این نیویورک با ایجاد زیربناهای لازم برای عابران پیاده، به یکی از شهرهای دوستدار عابران پیاده در جهان تبدیل شده است. در این شهر بهترین روش برای بازدید جاذبه‌ها و مکان‌های تاریخی، موزه‌ها و همچنین دسترسی به رستوران‌ها، استفاده از سیستم مترو و یا پیاده روی است.

کپنهاگ‌؛ بهشت دوچرخه سواران دنیا

کپنهاگ شهر کوچکی است، از این‌رو بازدید از این شهر از طریق پیاده روی به سادگی میسر است اما با این وجود هنوز هم دوچرخه بهترین وسیله برای حمل و نقل در کپنهاگ محسوب می‌شود. این شهر کوچک که به بهشت دوچرخه سواران دنیا معروف است، ایده آل ترین شهر برای دوچرخه سواری است. به همین دلیل بهتر است برای گشت و گذار در این شهر به شهروندان دانمارکی بپیوندید و با رکاب زدن،  این شهر زیبا و دیدنی را بیشتر تماشا کنید.

داشتن خودرو در آمستردام یک ریسک است!

آمستردام نیز مانند کپنهاگ به شهر دوچرخه سوان معروف است. در این شهر اولین و بهترین وسیله برای حمل و نقل عمومی دوچرخه است. بعد از دوچرخه سواری، قدم زدن در امتداد جوی‌های آب یکی دیگر از راه‌های مورد پسند و مقدم بر استفاده از خودرو در این شهر است. بر اساس آمار، هر سال به طور متوسط حدود ۳۵ خودرو در آب سقوط می‌کنند. 

تماشای جاذبه های پاریس، فقط پیاده امکان پذیر است

پاریس که به شهر عشاق در سراسر جهان معروف است به دلیل جاذبه‌های گردشگری بسیار به عنوان پربازدیدترین شهر جهان نیز شناخته می‌شود. به همین دلیل برای آشنایی بهتر با اماکن دیدنی آن بهترین روش پیاده روی و قدم زدن در خیابان‌ها و کوچه پس کوچه‌های شهر است. قدم زدن عصرگاهی در امتداد رود سن در شهر عشق و نور می‌تواند دلچسب ترین بعد از ظهر را رقم بزند.

ونیز امن و بدون خودرو 

به منظور حفاظت از شهر تاریخی و قدیمی ونیز، خودروها اجازه تردد در بافت تاریخی و مرکز شهر را ندارند. با وجود اینکه  جاده‌ها مسیری برای اتصال ونیز به  مرکز ایتالیا هستند، از تردد و عبور مرور آنها در شهر ممانعت می‌شود. در این صورت می‌توان پیاده رفت و آمد کرد. البته راه دیگر نیز استفاده از گوندولا است. گوندولا به قایق‌های باریک و کشیده گفته می‌شود که در ونیز ایتالیا برای جابه جایی افراد و همچمنین بارها استفاده می‌شود.

کد خبر 398127

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.