فیسبوک چگونه چهره کارمندان را شناسایی می‌کند؟

شرکت فیسبوک در حال آزمایش اپلیکیشن تشخیص چهره روی کارمندان خود است؛ این اپلیکیشن در مدت سه تا پنج ثانیه می‌تواند فرد مقابل دوربین را شناسایی کند.

به گزارش ایمنا، براساس آخرین گزارش‌ها، فیسبوک مشغول آزمایش یک اپلیکیشن جدید روی کارمندان خود است که می‌تواند به‌ راحتی و با قراردادن دوربین درمقابل چهره‌ افراد، آن‌ها را شناسایی کند.

اپلیکیشن‌ مذکور بر مبنای پایگاه داده‌های تشخیص چهره‌ فیسبوک کار می‌کند؛ زمانی که دوربین مقابل چهره‌ یکی از کارمندان یا دوستان کارمندان قرار می‌گیرد، می‌تواند در مدت سه تا پنج ثانیه، چهره‌ او را شناسایی کند.

در سال‌های اخیر، فناوری تشخیص چهره با انتقاد فراوانی مواجه شده است. حتی پیش‌تر گفته شده بود تکنولوژی ذکرشده، تهاجمی‌ترین فناوری پلیس تا به امروز است. حال تصور کنید اپلیکیشنی بتواند با استفاده از دوربین گوشی هوشمند و عکس پروفایل کاربران در فیسبوک، به‌ راحتی از این فناوری در تشخیص هویت آن‌ها استفاده کند.

درحال‌حاضر، سیستم تشخیص چهره فیسبوک فقط برای شناسایی کارمندان این شرکت استفاده شده است، اما احتمالاً نسخه‌ دوم اپلیکیشن به کاربران شبکه‌های اجتماعی این امکان را می‌دهد تا کسانی را که داده‌های آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی وجود دارد، شناسایی کند.

سخنگوی فیسبوک در توضیح این موضوع اعلام کرد: تیم‌های تخصصی فیسبوک برای بررسی و آزمایش فناوری‌های جدید، ابتدا آن را در داخل شرکت بررسی می‌کنند؛ درحال‌حاضر تنها کارمندان فیسبوک و دوستان آن‌ها که قابلیت تشخیص چهره برایشان فعال شده، می‌توانند از اپلیکیشن تشخیص چهره استفاده کنند.

اخیراً فیسبوک محدودیت‌هایی را نیز برای تشخیص چهره در نظر گرفته و اعلام کرده است: باتوجه ‌به اینکه اطلاعات کاربران را دراختیار شرکت‌های شخص ثالث قرار نداده‌ایم، فناوری تشخیص چهره‌ فیسبوک هنوز نمی‌تواند برای سایر شرکت‌ها کاربردی باشد و تنها برای فیسبوک دردسترس است. 

منبع: زومیت

کد خبر 398068

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.