کلمات بزرگترین ابزار حوزه ارتباطات است

میزگرد" نقش بازوهای ارتباط رسانه‌ای سازمان‌ها در پیشبرد اهداف رسانه" برگزار شد.

به گزارش خبرنگارایمنا، میزگرد" نقش بازوهای ارتباط رسانه‌ای سازمان‌ها در پیشبرد اهداف رسانه" امروز _سه‌شنبه ۲۱ آبان ماه_ در مرکز همکاری‌های بین المملی اصفهان برگزار شد.

هادی زمانی در این برنامه اظهارکرد: حوزه دانش ارتباطات "communication" در فلسفه مورد مناقشه است، این درگیری به مکتب فرانسه برمی گردد.

این استاد دانشگاه با اشاره به تاریخچه روزنامه نگاری، افزود: در فلسفه یونان دسته‌ای وجود داشتند به نام سوفسطایی‌ها که برخی از بزرگان حوزه ارتباطات این افراد را اولین روزنامه نگاران می‌دانند و هنر آنها گفت‌وگو بود و مشکلات خود را با مناظره و مذاکره حل می‌کردند.

وی با بیان اینکه با کلام باید افکار عمومی را مدیریت کنیم، گفت: کلام مقدم بر آفرینش انسان است و خاک انسان با آب کلمه آمیخته شده است و کلمات بزرگترین ابزار متخصصان حوزه ارتباطات است.

زمانی تصریح کرد: در حوزه ارتباطات دانشی به نام روزنامه نگاری و روابط عمومی وجود دارد که با تفکیک این دو از هم هر دو را ضعیف و ناتوان کردیم.

این استاد دانشگاه اضافه کرد: بسیاری از افرادی که در حوزه روابط عمومی فعالیت می‌کنند روزنامه نگاراند و بالعکس روزنامه نگاران نیز در حوزه روابط عمومی فعال هستند و ما باید از این اصل گذر کنیم و به علوم اطلاعات و ارتباطات بپردازیم.

وی با اشاره به نقش مدیران در جامعه روابط عمومی، خاطرنشان کرد: نقش مدیران در حوزه اجتماعی که بدون اجازه روابط عمومی‌ها اجازه آب خوردن هم ندارند و تا مدیر نباشید نمی‌توانید قضاوت کنید چراکه برای پیشبرد سازمان دست به انجام هرکاری میزند.

زمانی در پایان تصریح کرد: اگر میخواهید در حوزه ارتباطات موفق شوید به صورت تخصصی آموزش فراگیرید.

کد خبر 396568

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.