تاثیر بلند کردن اجسام سنگین بر سلامت قلب چیست؟

بررسی‌های اخیر محققان نشان می‌دهد انجام دادن ورزش‌هایی با شدت زیاد به بهبود سلامت قلب کمک می‌کند، اما بلند کردن مداوم وسایل سنگین تاثیرات منفی دارد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بیماری‌های قلبی عروقی یکی از دلایل اصلی مرگ و میر در سراسر دنیا محسوب می‌شود؛ متخصصان سلامت معتقد هستند فعالیت‌های فیزیکی خطر ابتلا به امراض را کاهش می‌دهد. گروهی از محققان فرانسوی با همکاری پژوهشگران استرالیایی مطالعه‌ جدیدی  به منظور بررسی تاثیر فعالیت فیزیکی بر سلامت قلب افراد انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف، اطلاعات پزشکی مدت ۱۰ سال  ۱۰  هزار فرد با میانگین سنی ۵۰ تا ۷۵ سال مورد مطالعه قرار دادند.

در مطالعه جدید از افراد شرکت‌کننده خواسته شد پرسشنامه‌ای‌ مربوط به میزان فعالیت فیزیکی را تکمیل کنند؛ در این پرسشنامه فعالیت‌های فیزیکی به چهار دسته متفاوت فعالیت‌های ورزشی با شدت بالا، فعالیت‌های شغل مانند بلند کردن وسایل سنگین، تمرینات ورزشی با شدت کم مانند قدم زدن با دوستان و باغبانی‌کردن و در نهایت فعالیت‌های فیزیکی کلی تقسیم شد.

 پژوهشگران به منظور بررسی سلامت قلبی عروقی افراد، سرخرگ‌های آن‌ها را با استفاده از سونوگرافی سرخرگ کاروتید موجود در گردن بررسی کردند. آن‌ها حساسیت مکانیزم بارورفلکس را نیز اندازه گیری کردند؛ گیرنده‌های بارورفلکس واکنش سریع بدن به تغییرات فشار خون را در رگ‌های خونی کاروتید و آئورت کنترل می‌کند. اگر سلامتی سیستم بارورفلکس به خطر بیفتد، خطر ابتلا به مشکلات جدی مانند ایست قلبی افزایش پیدا می‌کند.

 محققان سیستم بارورفلکس را از دو جنبه بارورفلکس مکانیکی و عصبی بررسی کردند؛ بارورفلکس مکانیکی به دلیل سختی شریان‌ها به وجود می‌آید و مشکلات مربوط به این جنبه اغلب مشکلات قلبی عروقی مرتبط با افزایش سن است. ضعف بارورفلکس عصبی نیز باعث بروز مشکلات ریتم قلب و ایست قلبی می‌شود. نتایج بررسی‌های جدید نشان داد انجام فعالیت‌های ورزشی، بارورفلکس عصبی را تقویت و در نتیجه خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد.

علاوه بر این، محققان دریافتند فعالیت فیزیکی سنگین در محیط کار بر هر دو نوع سختی شریان‌ها (بارورفلکس مکانیکی و عصبی) تاثیر منفی می‌گذارد و خطر ابتلا به مشکلات ریتمی قلب را افزایش می‌دهد. پژوهشگران در این مطالعه متوجه هیچ ارتباطی بین فعالیت‌های اوقات فراغت و بارورفلکس عصبی یا مکانیکی نشدند.

نتایج این مطالعه در مجله Hypertension منتشر شده است.

کد خبر 396173

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.