آموزش اصول ایمنی به ۳۵ هزار شهروند کاشانی

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان با اشاره به نقش آموزش شهروندی در کاهش حوادث و حریق، گفت: شمار آموزش‌های شهروندی با رشد سه برابری نسبت به مهرماه سال قبل به ۳۵ هزار نفر رسیده است.

محمدمسعود چایچی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از کاشان با تاکید بر ضرورت رعایت نکات ایمنی، اظهار کرد: استفاده مشترک از یک دودکش برای چند وسیله گازسوز، پرهیز از نصب آبگرمکن در محیط‌های بسته، اطمینان از باز بودن مسیر دودکش‌ها، انتخاب لوله‌های استاندارد، گالوانیزه و دارای مقاومت فیزیکی و استفاده نکردن از بخاری دستی در فضای بسته مانند پارکینگ و داخل خودرو می‌تواند مانع بروز پیش‌آمدهای ناخوشایند شود.

وی از وقوع وقوع ۲۲۴ حادثه آتش‌سوزی در مهر ماه سال جاری در این شهر خبر داد و افزود: با حضور تیم‌های عملیاتی این سازمان در ۶۴ آتش‌سوزی و ۱۶۰ حادثه جان بیش از ۵۰ نفر نجات پیدا کرد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان با اشاره به نقش آموزش شهروندی در کاهش حوادث و حریق، اظهار کرد: شمار آموزش‌های شهروندی با رشد سه برابری نسبت به مهرماه سال قبل به ۳۵ هزار نفر رسیده است.

چایچی گفت: متوسط زمان رسیدن نیروهای امدادی به محل وقوع حوادث در عملیات‌های محدوده شهری چهار دقیقه و ۲۹ ثانیه و در حوادث آتش‌سوزی چهار دقیقه و ۲۰ ثانیه بوده است.

وی با بیان اینکه در حوادث آتش‌سوزی ۹ نفر مصدوم و دو نفر فوت کردند، خاطرنشان کرد: ۸۴۰ دستورالعمل ایمنی به مغازه‌داران ابلاغ شده است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان با اشاره به انجام ۷۵ مورد بازدید ایمنی در مهر ماه توسط کارشناسان این سازمان، تصریح کرد: این موارد شامل ۱۰ بازدید اماکن مسکونی، ۳۰ مرکز تفریحی، ۱۰ مرکز آموزشی و فرهنگی، پنج نمایشگاه عرضه کالا و هفت مرکز مذهبی، ۱۱ اقامتگاه سنتی و رستوران و یک مرکز صنعتی بوده است.

چایچی از صدور ۲۸ دستورالعمل ایمنی برای اماکن مسکونی و اداری، سنتی و تفریحی و جایگاه‌های عرضه سوخت در مهر ماه ۹۸ خبر داد و گفت: در این مدت ۱۰ نقشه تاسیسات برق و مکانیک اماکن مسکونی و تجاری کاشان بررسی و تایید شد.


 

کد خبر 396128

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.