استرس کاری چه تاثیری بر سلامت قلب زنان دارد؟

بررسی‌های اخیر محققان به رابطه بین استرس کاری و سلامت قلب زنان اشاره کرده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، در حال حاضر بیماری‌های قلبی عروقی، دلیل عمده مرگ و میر در سراسر دنیا محسوب می‌شود. متخصصان، سلامت قلب و عروق افراد را با در نظر گرفتن عواملی مانند رژیم غذایی، فشار خون و مقدار فعالیت فیزیکی آن‌ها بررسی می‌کنند. استرس، عامل مهمی است که بر عوامل افزایش ابتلا به بیماری‌های قلبی مانند فشار خون و سطح کلسترول تاثیر می‌گذارد. یکی از منابع مهم ایجاد استرس، محل کار افراد است. نتایج بررسی‌های محققان نشان می‌دهد رابطه مستقیمی بین استرس کاری و خطر ابتلا به سکته مغزی و سکته قلبی کرونری وجود دارد.

افرادی که تلاش می‌کنند به طور همزمان تعادلی بین کار و زندگی خود برقرار کنند، دچار نوعی استرس می‌شوند. گروهی از محققان آمریکایی به منظور بررسی تاثیر استرس خانواده و کار بر سلامت قلب افراد مطالعه‌ جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف، داده‌های سلامت ۱۱ هزار کارمند با میانگین سنی ۳۵ تا ۷۴ سال را بررسی کردند. افراد شرکت‌کننده در مطالعه دارای سطح تحصیلات و سابقه کاری متفاوتی بودند. هر کدام از آن‌ها پرسشنامه‌ای را در مورد تاثیر کار بر زندگی خانوادگی، تکمیل کردند.

محققان سلامت قلبی عروقی افراد را از طریق انجام آزمایشات بالینی و پرسشنامه‌ ارزیابی کردند. نتایج بررسی‌های جدید، نشان‌دهنده تاثیر تفاوت جنسیتی در این زمینه بود، به طوری که مردان نسبت به زنان، زمان بیشتری را صرف مراقبت‌های شخصی و اوقات فراغت خود می‌کردند و کار تاثیر کمتری بر زندگی خانوادگی آن‌ها گذاشت، اما وضعیت زنان در این زمینه بدتر بود؛ در واقع زنانی که از تعارض بین کار و خانواده رنج می‌برند، نمره سلامت قلبی عروقی کمتری دریافت کردند.

به گفته محققان، غیر ممکن است که ما بتوانیم استرس را به طور کامل از بین ببریم، اما باید یاد بگیریم چگونه از عواقب منفی آن پیشگیری کنیم. یافته‌های جدید نشان داد افراد برای تامین سلامت قلب و عروق باید بین شغل و زندگی خانوادگی خود تعادل برقرار کنند.

نتایج این مطالعه در مجله آمریکایی Heart Association  منتشر شده است.

کد خبر 393751

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.