لایحه اصلاح قانون مبارزه با پولشویی به کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس ارجاع شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز (دوشنبه) کلیات لایحه الحاق یک تبصره به قانون مبارزه با پولشویی را به تصویب رسیدند.

به گزارش ایمنا، نمایندگان در نشست علنی امروز (دوشنبه ۲۲ مهرماه) مجلس شورای اسلامی با ۱۳۷ رأی موافق، ۵۲ رأی مخالف و ۵ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۳ نماینده حاضر با کلیات لایحه اصلاح قانون پولشویی موافقت کردند.

در ادامه بررسی این لایحه، نمایندگان مجلس با ارجاع لایحه اصلاح قانون پولشویی به کمیسیون قضایی و حقوقی با ۱۴۹ رأی موافق، ۲۵ رأی مخالف و ۷ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۳ نماینده حاضر جهت بررسی بیشتر موافقت کردند.

حسن نوروزی سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در بیان دلایل رد این لایحه در این کمیسیون افزود: در این لایحه نهادهایی را جهت نظارت موثر برای مبارزه با پولشویی اعلام کرده و این در حالی است که این نکته دارای ابهام است، از سوی دیگر به این نکته اشاره شده که این نهادها موظف هستند در این رابطه گزارش دهند.

نماینده مردم بهارستان و رباط کریم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: آیین نامه قانون مبارزه با پولشویی دارای ۴۹ ماده است که تمام موارد لازم برای مقابله با این معضل را در بر گرفته است، ضمن اینکه برای ارائه گزارش در این مورد مرکز، که دارای شورا و مدیریت اجرایی بوده، مشخص شده که باید به این مهم نظارت کرده و در این رابطه گزارش ارائه دهد.

منبع: خانه ملت

کد خبر 393206

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.