راهنمای صوتی برای افراد کم‌بینا در "گوگل‌مپ"

گوگل‌مپ با انتشار قابلیت جدیدی با نام راهنمای صوتی دقیق، از طریق فرمان‌های صوتی به افراد نابینا و کم‌بینا کمک می‌کند تا هنگام پیاده‌روی از مسیر خود منحرف نشده و راحت‌تر به آن برسند.

به گزارش ایمنا، این برنامه به‌طور مداوم به افراد نابینا و کم‌بینا یادآوری می‌کند که در مسیر درست قرار داشته یا اینکه یک مسیر پیاده‌ی شلوغ را در پیش دارند. گوگل‌مپ با استفاده از ناوبری صوتی، به این افراد می‌گوید که چقدر تا پیچ بعدی فاصله‌دارند و اگر مجبور به توقف شوند، به‌طور خودکار مسیر درست را نشان می‌دهد. برابر اعلام سازمان بهداشت جهانی، حداقل ۲/۲ میلیارد نفر در جهان، دارای اختلال بینایی یا نابینایی هستند.

واکانا سوگیاما ،(Wakana Sugiyama)، تحلیلگر کسب‌وکار دفتر گوگل در توکیو که یکی از مشاوران و آزمایش‌کنندگان این پروژه بود، در وبلاگ خود نوشته است: به‌روزرسانی‌های مکرر مانند ویژگی جدید گوگل‌مپ، نه‌تنها به فرد کم‌بینا کمک می‌کند تا از نقطه‌ الف به نقطه‌ ب بروند؛ بلکه می‌تواند اعتمادبه‌نفس و اطمینان بیشتری را برای زمانی‌که آن‌ها به ‌تنهایی سفر می‌کنند، فراهم آورد. به گفته سوگیاما، کاربران بدون اختلال بینایی نیز می‌توانند از گزینه‌ داشتن پیاده‌روی، بدون استفاده از صفحه‌نمایش بهره‌مند شوند.

او در پستی در وبلاگ گوگل به این موضوع اشاره می‌کند که راهنمای دقیق، اکنون برای پلتفرم‌های اندروید و آی‌اواس در دسترس بوده، اما در حال حاضر فقط به زبان انگلیسی در ایالات‌متحده و به زبان ژاپنی در ژاپن، قابل‌استفاده است. برای ایجاد این قابلیت، افراد باید به بخش تنظیمات در گوگل‌مپ رفته و "Navigation" را انتخاب کنند. سپس در پایین لیست، در زیر عنوان "Walking options"، گزینه‌ "Detailed voice guidance" را پیداکرده و آن را فعال کنند.

منبع: زومیت

کد خبر 392956

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.